Τη ψήφιση εντός Νοεμβρίου των νομοσχεδίων για την εφαρμογή του ΓΕΣΥ και την αυτονόμηση των νοσοκομείων ζήτησε από τη Βουλή ο υπουργός Υγείας Φίλιππος Πατσαλής, παρουσιάζοντας τον προϋπολογισμό του υπουργείου για το 2015.
Τα νομοσχέδια θα κατατεθούν εντός Νοεμβρίου και θα πρέπει να ψηφιστούν εντός του ίδιου μήνα σύμφωνα με μνημονιακή υποχρέωση.
Ο κύριος Πατσαλής, ανέφερε ότι τα νομοσχέδια τροποποιούνται με βάση και τις εισηγήσεις που προέκυψαν κατά το δημόσιο διάλογο και τις επαφές με τα κόμματα. Είπε, ωστόσο, ότι είναι αδύνατο να ικανοποιηθούν όλες οι απαιτήσεις και οι κόκκινες γραμμές των κομμάτων.
Όραμα του υπουργείου Υγείας, ανέφερε, είναι η ποιοτική παροχή υπηρεσιών υγείας σε όλους τους πολίτες για όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
Ο προϋπολογισμός του υπουργείου Υγείας αν και ελαφρά αυξημένος σε σχέση με πέρσι παραμένει αισθητά μειωμένος σε σχέση με τους προ μνημονίου προϋπολογισμούς.
Σε ότι αφορά το θέμα τις τιμής των φαρμάκων ο υπουργός Υγείας είπε ότι από τον Ιανουάριο θα αρχίσουν να εφαρμόζονται μειώσεις που θα ολοκληρωθούν στις αρχές Μαρτίου. Οι μειώσεις, ανέφερε θα είναι της τάξης του 8 με 10%.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής, πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος, δήλωσε ότι, το σύστημα υγείας δέχεται φοβερές πιέσεις λόγω της οικονομικής κρίσης και κάποιοι λένε ότι καταρρέει. Το Δήκο, πρόσθεσε, λέει ότι έχει ήδη καταρρεύσει και ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί το ΓΕΣΥ το συντομότερο δυνατό. Εξέφρασε, ωστόσο, προβληματισμό γιατί όπως είπε δεν είναι ακόμα ξεκάθαρος ο τρόπος διαχείρισης της οικονομικής πτυχής του σχεδίου.
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Νουρής, δήλωσε ότι από τη συζήτηση αναδείχθηκαν για πολλοστή φορά οι ανισότητες και τα ελλείμματα στον τομέα της υγείας. Παρά τα στενά χρονικά περιθώρια, ανέφερε, δεν υπάρχει καμία άλλη επιλογή από την έγκριση των νομοσχεδίων μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Η βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέλλα Μισιαούλη είπε ότι ενώπιον της βουλής βρίσκεται ένας προϋπολογισμός αυστηρής λιτότητας, χωρίς προοπτική. Δεν περιλαμβάνει κονδύλια, είπε, για πραγματική εφαρμογή του ΓΕΣΥ, δημιουργεί ανασφάλεια στους πολίτες για το σύστημα υγείας και διώχνει τους γιατρούς από τα δημόσια νοσηλευτήρια.
Η βουλευτής της ΕΔΕΚ Ρούλα Μαυρονικόλα, ανέφερε ότι πρόκειται για μνημονιακό προϋπολογισμό την ώρα που είναι γενική η παραδοχή ότι ο τομέας της υγείας έχει καταρρεύσει.
Ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης, δήλωσε ότι είναι λυπηρό που τα τελευταία 2-3 χρόνια σημειώθηκε μείωση στις δαπάνες για την υγεία κατά 27% ενώ η Κύπρος είναι σε μια από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη σε σχέση με τις δαπάνες στην Υγεία.
Πηγή-φώτο: Νίκος Σχίζας
Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:12
https://news.rik.cy/article/2014/10/27/noembrio-prepei-na-psephistoun-ta-nomoskhedia-gia-gesu/