Η κυβέρνηση διαπραγματεύεται σκληρά με την Τροϊκα, για να πετύχει το καλύτερο δυνατό, υπό τις περιστάσεις, αποτέλεσμα, για την Κυπριακή οικονομία, ανέφερε ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Βίκτωρας Παπαδόπουλος.
Κληθείς να σχολιάσει την κοινή θέση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ότι πρέπει να ασκηθούν πιέσεις στην κυβέρνηση για επανα-διαπραγμάτευση του μνημονίου, ο κύριος Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι αυτή τη στιγμή έχει ανασταλεί η καταβολή της επόμενης δόσης στην Κύπρο, ακόμη και η κάθοδος της Τροϊκας για την επόμενη αξιολόγηση. Μιλώντας στο «Πρωϊνό Δρομολόγιο» ο κύριος Παπαδόπουλος διερωτήθηκε, επίσης, πόσο χρήσιμη είναι η επανα - διαπραγμάτευση τώρα των όρων του μνημονίου, δεδομένου ότι έχουν γίνει ήδη σοβαρά βήματα για την υλοποίησή του.
Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης κάποιων προνοιών του μνημονίου, που είναι προβληματικές, επεσήμανε ο πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος. Πρόσθεσε ότι η ίδια η κυβέρνηση έχει ήδη κάνει κάποιες αλλαγές, αλλά προς το χειρότερο, όπως στο ΓεΣύ και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Διερωτήθηκε επίσης γιατί δεν εφαρμόστηκε ο θεσμός της κρατικής διαχείρισης προβληματικών δανείων ενώ διερωτήθηκε χαρακτηριστικά ποιο μαγικό χέρι και για ποιο λόγο, εξαφάνισε αυτό το θεσμό που υπήρχε στο αρχικό Μνημόνιο. Αναφερόμενος στον συντονισμό των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ο κύριος Παπαδόπουλος είπε ότι στόχος είναι η σύνταξη ενός συμφωνημένου πλαισίου επαναδιαπραγμάτευσης του μνημονίου, προσθέτοντας ότι ο διάλογος θα συνεχιστεί σε κοινοβουλευτικό επίπεδο.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ Γιάννος Λαμάρης δήλωσε ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση διαπραγμάτευσης των όρων του μνημονίου από την κυβέρνηση. Η κυβέρνηση, πρόσθεσε, διαφοροποιεί με δικούς της όρους, πρόνοιες του μνημονίου και τρέχει, κατά την έκφρασή του, μερικές φορές πιο μπροστά και από την Τροϊκα, επειδή συμφωνεί με την πολιτική και την φιλοσοφία της. Η Τροϊκα και η Κυβέρνηση, ανέφερε ο κύριος Λαμάρης συναγωνίζονται, η μία την άλλη, πως θα φτωχοποιήσουν την κοινωνία και θα καταστρέψουν την οικονομία.
Ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλήκας, ανέφερε ότι υπήρξε καθυστέρηση στο συντονισμό των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Επεσήμανε ότι η Συμμαχία Πολιτών είχε πάρει μέρος την αρχική συνάντηση, τον Ιούνιο. Σημείωσε ωστόσο, ότι το κόμμα δεν θα συμμετάσχει στην προσπάθεια που καταβάλλουν τα κόμματα, επειδή, τέσσερις μήνες μετά, αυτή θα ήταν χωρίς αντικείμενο, δεδομένου ότι τα περισσότερα από τα μνημονιακά νομοσχέδια, έχουν ήδη ψηφιστεί.
Στο μεταξύ σε συνάντηση που είχαν το πρωί οι πρόεδροι του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος και του ΕΥΡΩΚΟ Δημήτρης Συλλούρης κατέληξαν στην κοινή θέση ότι χρειάζεται επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου και συμφώνησαν να εγγράψουν το θέμα στη Βουλή. Ο κύριος Συλλούρης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η εμβάθυνση εφαρμογής του Μνημονίου δίνει τα περιθώρια επαναδιαπραγμάτευσής του.
Σύνταξη: Φίλιππος Φιλίππου
Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:10
https://news.rik.cy/article/2014/10/4/diastaurosan-xiphe-sto-rik-gia-to-mnemonio-kubernese-kai-antipoliteuse/