Στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής τίθεται το θέμα επαναδιαπραγμάτευσης του μνημονίου με την Τρόικα.
Με πρωτοβουλία του ΔΗΚΟ και τη συνυπογραφή της ΕΔΕΚ, του ΕΥΡΩΚΟ και των Οικολόγων, επιχειρείται η εγγραφή αυτεπάγγελτα θέματος προς συζήτηση υπό τον τίτλο "Η ανάγκη διαμόρφωσης ενός εθνικού πλαισίου επαναδιαπραγμάτευσης του μνημονίου".
Όπως μεταδόθηκε στο κεντρικό τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων του ΡΙΚ, αν υπάρξει πλειοψηφία των κομμάτων για εγγραφή του θέματος, τότε στην επόμενη συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών θα κληθούν ο υπουργός Οικονομικών, η επικεφαλής της Κεντρικής Τράπεζας και κρατικοί αξιωματούχοι.
Το ΑΚΕΛ θα αποφασίσει αύριο τη στάση που θα τηρήσει έναντι της εγγραφής του θέματος. Εκφράζει πάντως επιφυλάξεις ως προς την εμπλοκή της Βουλής στη διαπραγμάτευση με την Τρόικα. Ο γενικός γραμματέας του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού δήλωσε ότι το κόμμα του ετοίμασε προσχέδιο νομοθεσίας και ανάλογα με τις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου στις αναφορές του προέδρου της Δημοκρατίας, αν χρειαστεί και αν υπάρχει πλειοψηφία στη Βουλή, θα μπλοκάρει την εφαρμογή της νομοθεσίας περί εκποιήσεων.
Οι Οικολόγοι, σε ανακοίνωση, αναφέρουν ότι κάποιοι που παρουσιάζονται σήμερα ως ζηλωτές της αντίστασης κατά του μνημονίου, υποσκάπτουν την πιθανότητα συνεργασίας για επαναδιαπραγμάτευσή του.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Νίκος Χριστοδουλίδης εξέφρασε σεβασμό στις απόψεις των κομμάτων και τις όποιες πρωτοβουλίες τους και επανέλαβε την ετοιμότητα της κυβέρνησης να ακούσει συγκεκριμένες προτάσεις. Υπενθύμισε ωστόσο ότι η Τρόικα συναντάται με τα κόμματα και την κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και ότι μέχρι πρόσφατα, κάποια κόμματα έλεγαν ότι η γρηγορότερη έξοδος από το μνημόνιο είναι η πιστή εφαρμογή του, ενώ, κάποια άλλα ήταν υπέρ της άμεσης εξόδου από το μνημόνιο.
Σύνταξη: Στέλιος Κρέουζος
Πηγή: Νίκος Σχίζας, Τηλεόραση ΡΙΚ
Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 13:40
https://news.rik.cy/article/2014/10/5/mnemonio-autepaggelte-eggraphe-thematos-epanadiapragmateuses/