Noble Ενergy και Delek έχουν τον πλήρη έλεγχο των αποθεμάτων φυσικού αέριου και συνιστούν μονοπώλιο, έκρινε ο επίτροπος αρχής προστασίας του Ανταγωνισμού του Ισραήλ, προκαλώντας αντιδράσεις και αβεβαιότητα στο ενεργειακό πεδίο.
Η αμερικάνικη Noble και η ισραηλινή Ντέλεκ κατέχουν το 85% του κεφαλαίου του πλούσιου τεμαχίου Λεβιάθαν, στο οποίο η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει το 2018, μετά από αρχική επένδυση 6 κόμμα 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κατέχουν όμως και το μικρότερο τεμάχιο Ταμάρ, που ανακαλύφθηκε το 2009 και που ήδη παράγει αέριο. Ο επίτροπος David Gilo ανακοίνωσε ότι οι δύο εταιρείες πρέπει να πωλήσουν μερίδιό τους στο ένα ή το άλλο κοίτασμα.
Η Νοble αντέδρασε έντονα, τονίζοντας ότι θα δράσει αποφασιστικά για να διαφυλάξει όλα τα νόμιμα δικαιώματα της. Οι ενέργειες της Αρχής Προστασίας Ανταγωνισμού, αναφέρει, είναι ακόμα ένα παράδειγμα του ασταθούς ρυθμιστικού περιβάλλοντος του Ισραήλ.
Πηγές από τον τομέα της ενέργειας που επικαλείται η εφημερίδα Globes, μεταδίδουν ότι ο μεγαλομέτοχος της Ντέλεκ θα επιλέξει να εγκαταλείψει το μικρότερο Ταμάρ και να διατηρήσει το Λεβιθάθαν, κι αυτό θα προτείνει στην αρμόδια αρχή.
Σύνταξη: Ευα Αργυρού
Πηγή: ΡΙΚ/ Τηλεόραση
Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:14
https://news.rik.cy/article/2014/12/24/monopolio-sunistoun-noble-energy-kai-delek-gia-ton-epitropo-prostasias-antagonismou-tou-israel/