Εκκληση στους πάντες να υπάρξει συναίνεση για τη σύναψη ενός υποφερτού και ανεκτού νομοσχεδίου για την εκποίηση ενυπόθηκων ακινήτων, απηυθυνε ο Αρχεπισκοπος Χρυσόστομος. Σε γραπτή δήλωση, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος αναφέρει οτι το επίμαχο νομοσχέδιο, όποια μορφή και αν πάρει, δεν μπορεί να αποφευχθεί ούτε και να αγνοηθεί.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος κάλεσε Κυβέρνηση, κόμματα, Κεντρική Τράπεζα και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ασχέτως των μέχρι τώρα τοποθετήσεών τους, σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο για τις εκποιήσεις, «να προσέλθουν σε παραγωγικές συζητήσεις, με σκοπό τη σύναψη ενός νομοσχεδίου που θα είναι υποφερτό και ανεκτό», εισηγούμενος την ίδια στιγμή όπως τα στεγαστικά δάνεια, είτε πρώτης είτε δεύτερης κατοικίας τα οποία «αποτελούν μόνον το 15% των μη εξυπηρετούμενων δανείων» είτε να εξαιρεθούν προσωρινά από το νομοσχέδιο, είτε να συμπεριληφθούν με ένα διαφορετικό και ιδιαίτερο καθεστώς, κάτω από το οποίο θα δίνεται χρονικό περιθώριο στους δανειζόμενους να βρουν λύσεις. Ανέφερε επίσης ότι «μας απομένει πολύ λίγος χρόνος για να διαπραγματευτούμε με τους δανειστές μας» και εξέφρασε ανησυχία ότι «αν δεν καταλήξουμε συλλογικά σε ένα νομοσχέδιο, το οποίο να διαπραγματευτούμε, θα φτάσουμε στην υστάτη και τότε θα επαναληφθεί το ίδιο σκηνικό, με τους μεν να λένε ότι κάναμε ότι μπορούσαμε και τους δε να επικαλούνται τη διαφωνία τους με το νομοσχέδιο αλλά αναγκάστηκαν να το ψηφίσουν επειδή το πιστόλι ήταν στον κρόταφο». Ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνει ότι η απλή λαϊκιστική προσέγγιση και επίκληση της προστασίας του πολίτη δεν οδηγεί σε νομοσχέδιο αλλά σε βαρύγδουπους λόγους. «Πρέπει πρακτικά να συζητηθούν οι λεπτομέρειες με σκοπό να καταλήξουν σε κάτι ουσιαστικό και όχι απλά να τείνουν σε διαφωνίες. Μόνον τότε θα καταφέρουμε να βγάλουμε ένα αποτέλεσμα, το οποίο εφόσον θα υποστηρίζεται από όλα τα κόμματα και τις παρατάξεις θα μπορεί η Κυβέρνηση με βάση αυτό να διαπραγματευτεί με τους δανειστές μας επιτυχώς» τονίζει, προσθέτοντας ότι «η ομοφωνία Κυβερνήσεως και κομμάτων θα πείσει τους δανειστές μας να κάνουν δεύτερες σκέψεις και να συμβιβαστούν». Ο ίδιος δηλώνει παρών και έτοιμος να στηρίξει μια τέτοια προσπάθεια και να υποστηρίξει όποιο νομοσχέδιο προκύψει από τέτοιες συλλογικές διαβουλεύσεις, όσο σκληρό και επώδυνο και αν είναι, προκειμένου να συμπαρασταθεί στην Κυβέρνηση για να το διαπραγματευτεί με τους δανειστές επιτυχώς. Ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνει ότι ουδείς επιθυμεί να υποστηρίξει τον οποιοδήποτε δανειζόμενο στο να αγνοήσει τις υποχρεώσεις του προς τις τράπεζες, αναφέροντας ότι «είναι τα χρήματα κάποιων άλλων ανθρώπων που πήρε ως δάνειο μέσω της τράπεζας και θα είναι κατάφωρη αδικία να επιτρέψουμε να χάσουν αυτοί οι άνθρωποι τα λεφτά τους για δεύτερη φορά».Αναφερόμενος στα στεγαστικά δάνεια είπε ότι πρέπει να δοθεί χρόνος στους πολίτες να προσπαθήσουν οι ίδιοι να τα εκποιήσουν ή να ανακάμψουν με τις δουλειές τους για να μπορέσουν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους».Δεν θα πρέπει να ξεχνούμε, κατέληξε ότι «πολλοί συμπατριώτες μας είναι άνεργοι, ή το εισόδημά τους έχει μειωθεί αισθητά χωρίς να ευθύνονται οι ίδιοι γι’ αυτό».
Πηγή: ΚΥΠΕ
Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:08
https://news.rik.cy/article/2014/8/24/o-arkhiepiskopos-eisegeitai-prosorine-exairese-stegastikon-daneion-protes-katoikias-apo-nomoskhedio-gia-ekpoieseis/