Τρώτε φρούτα και για ψυχική υγεία

Η συχνή κατανάλωση φρούτων δεν κάνει καλό μόνο στη σωματική, αλλά και στην ψυχική υγεία, σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Γουόργουικ, με επικεφαλής τον δρα Σαβέριο Στράνγκις όσα περισσότερα φρούτα τρώει κανείς μέσα στη μέρα, τόσο πιο καλά νιώθει ψυχολογικά και νοητικά.

Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία για περίπου 14.000 άτομα ηλικίας άνω των 16 ετών (56% γυναίκες και 44% άνδρες), που χωρίστηκαν σε τρεις κατηγορίες ψυχικής υγείας: πολύ καλή (15%), μεσαία (70%) και άσχημη (15%).

Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι, τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες, υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στην ποσότητα φρούτων που περιέχονται στην, καθημερινή διατροφή και στο επίπεδο ψυχικής διάθεσης.

Το 33,5% όσων ανήκαν στην κατηγορία της πολύ καλής ψυχικής υγείας, έτρωγαν τουλάχιστον πέντε μερίδες καθημερινά, το 31,4% τρεις έως τέσσερις, το 28,4% μία έως δύο και μόνο το 6,8% ούτε μία.

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών βρέθηκε να έχει τόσο στενή σχέση με την ψυχική διάθεση και στα δύο φύλα. Οι άνθρωποι που τρώνε συχνά φρούτα, νιώθουν γενικά πιο όμορφα με τον εαυτό τους και με τη ζωή, έχοντας μεγαλύτερη αισιοδοξία, αυτοεκτίμηση, κοινωνικότητα, αντοχή στις αντιξοότητες κ.α.

Αντίθετα, η έλλειψη φρούτων στη διατροφή σχετίζεται με χειρότερη ψυχική διάθεση, κάτι που μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε πιο σοβαρά ψυχικά προβλήματα, όπως κατάθλιψη.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι με την κακή ψυχική διάθεση σχετίζονται το πολύ κάπνισμα, η συχνή κατανάλωση αλκοόλ και η παχυσαρκία .

Σύνταξη : Στέλλα Ολυμπίου

Πηγή : ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:10

Τελευταιες Ειδησεις

14 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Κυριακή 14 Ιουνίου 2026
18:00
39χρονος φέρεται να "τσέπωσε" 600.000 ευρώ - 8 μέρες κράτηση...
17:31
Φορτωμένοι με αφορολόγητα καπνικά προϊόντα, δύο Ισπανοί και Τουρκοκύπριος
17:10
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 14/06/26
17:03
Λίβανος: Δύο νεκροί από επιθέσεις Ισραηλινού στρατού
16:10
Για Κυπριακό, δημογραφικό και νεολαία μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος
16:06
Ρωσία: Ένας νεκρός και 9 τραματίες από ουκρανική επίθεση με drones
14:45
Δώρο γενεθλίων για τον Τραμπ η υπογραφή συμφωνίας με Ιράν
14:22
Νέο θανατηφόρο στην Σκαρίνου, με θύμα τον Χρίστο Σιάηλο
14:07
Τμήμα Μετεωρολογίας - 2ο Δελτίο Καιρού 14/06/26
11:46
Κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες
11:01
Κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση στην Ελβετία για τον περιορισμό του πληθυσμού
10:59
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.