Πιο αληθινός πλέον ο κίνδυνος το 1% του πληθυσμού του πλανήτη να συγκεντρώσει περισσότερο πλούτο από το υπόλοιπο 99%, σύμφωνα με έρευνα της διεθνούς οργάνωσης για αντιμετώπιση της φτώχειας Oxfam.
Η οργάνωση θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός, κατά τη διάρκεια του οποίου θα προσπαθήσει να πείσει τη διεθνή κοινότητα να λάβει μέτρα για να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα σε φτωχούς και πλουσίους.
Όπως αναφέρει η εκτελεστική διευθύντρια του Oxfam Winnie Byanyima, έχει παρατηρηθεί επικίνδυνη συγκέντρωση πλούτου από την αρχή της κρίσης, τις χρονιές 2008-2009, όταν οι 80 πλουσιότεροι άνθρωποι του κόσμου διπλασίασαν σχεδόν την περιουσία τους σε μετρητά.
Σύμφωνα με στοιχεία της οργάνωσης, οι 80 αυτοί άνθρωποι έχουν περιουσία ανάλογη με αυτή 3,5 δις. ανθρώπων. Όπως έγραψε στο βιβλίο Το Κεφάλαιο ο Thomas Piketty σήμερα παρατηρείται συγκέντρωση πλούτου ανάλογη με αυτή του 19ου αι.
Τόσο ο Πάπας Φραγκίσκος, όσο και η διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ προειδοποίησαν ότι η όλο και αυξανόμενη ανισότητα θα αποβεί καταστρεπτική για την παγκόσμια οικονομία.
Μεταξύ άλλων, το Oxfam στοχεύει να πείσει τους ηγέτες στο Νταβός να υιοθετήσουν μια παγκόσμια πολιτική για αντιμετώπιση της ανισότητας, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς μισθούς για όλους τους πολίτες και αναθεωρώντας τις φορολογικές τους πολιτικές.
Σύνταξη: Μαρία Τσαγγάρη
Πηγή: The Guardian
Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:15
https://news.rik.cy/article/2015/1/19/oxfam-kindunos-to-1-tou-plethusmou-na-sugkentrosei-perissotero-plouto-apo-to-99/