Άνοια προκαλεί η έλλειψη βιταμίνης D

Αυξημένες oι πιθανότητες να εμφανίσει κάποιος άνοια αν δεν λαμβάνει αρκετή βιταμίνη D, υποστηρίζουν Βρετανοί επιστήμονες.

Ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου πιστεύει ότι οι κάτοικοι του Βορρά, που δεν λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη D λόγω της μειωμένης ηλιοφάνειας, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο.

Η βιταμίνη D, ως γνωστό, παράγεται από τον οργανισμό με την έκθεση στον ήλιο. Δεν είναι η πρώτη φορά που σχετίζονται τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D με την άνοια και την κακή υγεία του εγκεφάλου, καθώς έχει αποδειχθεί ότι η ανεπάρκειά της αυξάνει και τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ.

Αρχικά μελετήθηκε δείγμα διδύμων ζευγαριών από τη Σουηδία. Από την μελέτη προέκυψε ότι όσοι από τους συμμετέχοντες ζούσαν στο Βορρά είχαν τριπλάσιες πιθανότητες να εκδηλώσουν άνοια, σε σχέση με όσους ζούσαν στο Νότο.

Η επιστημονική ομάδα οδηγήθηκε στα ίδια συμπεράσματα μελετώντας άτομα που είχαν γεννηθεί στην Σκωτία το 1921.

Όπως εξηγεί ο ερευνητής Τομ Ρας, η έλλειψη βιταμίνης D είναι μόνο ένας από τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εκδήλωση άνοιας. Τόνισε ότι πρέπει να εξεταστούν και άλλοι παράγοντες όπως για παράδειγμα το γεωγραφικό πλάτος.

Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να εντοπίσουν όλους τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που προάγουν την εκδήλωση της άνοιας.

Πηγή: in.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:15

Τελευταιες Ειδησεις

14 Ιουνίου
Τμήμα Μετεωρολογίας - 2ο Δελτίο Καιρού 14/06/26
11:46
Κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες
11:01
Κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση στην Ελβετία για τον περιορισμό του πληθυσμού
10:59
ΠτΔ: Οι συγκλίσεις που έχουν επιτευχθεί στο Κυπριακό αποτελούν το κλειδί της νέας εν εξελίξη προσπάθειας
10:58
Αποστολή δοκιμαστικής ειδοποίησης μέσω CY-Alert σε παγκύπρια κλίμακα αύριο
10:41
Φωτιά στο Νέο Χωριό Πάφου - Τέθηκε κακόβουλα
09:46
Ο Τραμπ δήλωσε πως σήμερα θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν για τερματισμό του πολέμου
08:54
Κονγκό: Συνολικά 710 κρούσματα του ιού Έμπολα
06:10
Υπουργός Εξωτερικών: Έχουν ήδη δρομολογηθεί τα επόμενα βήματα με τις χώρες της Κεντρικής Ασίας
05:35
Τμήμα Μετεωρολογίας - 1ο Δελτίο Καιρού 14/06/26
05:05
13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.