Το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού στους μεσήλικες

H κατανάλωση αλκοόλ από μεσήλικες αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία από 11.644 μεσήλικα δίδυμα άτομα στη Σουηδία για 43 χρόνια, συγκρίνοντας τις επιπτώσεις της υψηλής κατανάλωσης—πάνω από δύο ποτά ημερησίως— και της ελαφριάς κατανάλωσης—το πολύ μισό ποτό την ημέρα— αλκοόλ.

Η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει κατά 34% τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού. Μέχρι τα 75 χρόνια το αλκοόλ αποτελεί τον υψηλότερο παράγοντα κινδύνου εμφάνισης εγκεφαλικού.

Από την έρευνα προκύπτει ότι είναι πιο πιθανό να υποστούν εγκεφαλικό πέντε χρόνια νωρίτερα, όσοι έπιναν αρκετά μετά τα 50, άσχετα από γενετικούς ή άλλους παράγοντες.

Η νέα μελέτη είναι η πρώτη που επισημαίνει τις διαφορές ανάλογα με την ηλικία. Επίσης, είναι η μόνη έρευνα που αποδεικνύει μετά βεβαιότητας ότι το αλκοόλ αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου. Όπως απέδειξε η έρευνα, ακόμη και μεταξύ διδύμων— ατόμων με πανομοιότυπο γενετικό υλικό— όσοι πίνουν περισσότερο αλκοόλ κινδυνεύουν πιο πολύ από εγκεφαλικό.

Αυτό αποτελεί σαφή ένδειξη ότι το αλκοόλ αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου άσχετα με το γενετικό υπόβαθρο ενός ανθρώπου.

Οι ειδικοί συστήνουν στους άνδρες να μην πίνουν πάνω από δύο ποτήρια αλκοόλ την ημέρα και στις γυναίκες πάνω από ένα.

Οι ερευνητές από την Τσεχία, την Σουηδία και τις ΗΠΑ, με επικεφαλής την Πάβλα Καντλέσοβα του Διεθνούς Κέντρου Κλινικής Έρευνας του τσεχικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Αγίας Άννας δημοσίευσαν την έρευνά τους στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό "Stroke".

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:16

Τελευταιες Ειδησεις

14 Ιουνίου
Τμήμα Μετεωρολογίας - 2ο Δελτίο Καιρού 14/06/26
11:46
Κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες
11:01
Κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση στην Ελβετία για τον περιορισμό του πληθυσμού
10:59
ΠτΔ: Οι συγκλίσεις που έχουν επιτευχθεί στο Κυπριακό αποτελούν το κλειδί της νέας εν εξελίξη προσπάθειας
10:58
Αποστολή δοκιμαστικής ειδοποίησης μέσω CY-Alert σε παγκύπρια κλίμακα αύριο
10:41
Φωτιά στο Νέο Χωριό Πάφου - Τέθηκε κακόβουλα
09:46
Ο Τραμπ δήλωσε πως σήμερα θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν για τερματισμό του πολέμου
08:54
Κονγκό: Συνολικά 710 κρούσματα του ιού Έμπολα
06:10
Υπουργός Εξωτερικών: Έχουν ήδη δρομολογηθεί τα επόμενα βήματα με τις χώρες της Κεντρικής Ασίας
05:35
Τμήμα Μετεωρολογίας - 1ο Δελτίο Καιρού 14/06/26
05:05
13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.