Δείξε μου τα «τιτιβίσματά» σου, να σου πω πόσα βγάζεις.

Το πόσα χρήματα κερδίζει κάποιος, υποτίθεται πως αποτελεί προσωπικό δεδομένο, όμως το ύψος του εισοδήματός του θα μπορούσε να προδοθεί ακόμη και από τα μηνύματα που στέλνει μέσω Twitter. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει για πρώτη φορά μια νέα επιστημονική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν και δύο Έλληνες ερευνητές.

         Οι ψυχολόγοι, γλωσσολόγοι και ειδικοί των υπολογιστών, με επικεφαλής τον Ντάνιελ Πριότιουτς-Πιέτρο του Κέντρου Θετικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", μελέτησαν πάνω από δέκα εκατομμύρια σύντομα μηνύματα (tweets) από περίπου 5.200 χρήστες.

   Οι επιστήμονες (μεταξύ των οποίων οι Βασίλειος Λάμπος και Νικόλαος Αλετράς του Τμήματος Επιστήμης των Υπολογιστών του University College του Λονδίνου) κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το ιστορικό των «τιτιβισμάτων» ενός χρήστη στο Twitter μπορεί να αποκαλύψει -και μάλιστα με αρκετή ακρίβεια- όχι απλώς αν είναι πλούσιος ή φτωχός, αλλά χονδρικά το επίπεδο του εισοδήματός του.

         Το «μυστικό» βρίσκεται στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί κανείς στο Twitter, καθώς ορισμένες λέξεις μπορούν να φανερώσουν το επάγγελμα του χρήστη και το εισοδηματικό επίπεδό του, με δεδομένο ότι κάθε επάγγελμα αντιστοιχίζεται με ένα διαφορετικό μέσο εισόδημα.

   Ο ειδικός αλγόριθμος που δημιούργησαν οι ερευνητές, «διαβάζει» τα διαδοχικά tweets ενός χρήστη, εωσότου συμπεράνει τι δουλειά κάνει αυτός ο άνθρωπος, σε συνδυασμό με άλλα στοιχεία που μαθαίνει στην πορεία, όπως το φύλο, την ηλικία, άλλα κοινωνικά δεδομένα κ.α. Όλα αυτά μαζί οδηγούν σε μια εκτίμηση σχετικά με το εισόδημα του χρήστη.

   Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τους ερευνητές, αποκαλύπτεται ότι οι φτωχότεροι στέλνουν μηνύματα με περισσότερες βρισιές, ενώ οι πλουσιότεροι είναι πιο συγκρατημένοι. Ακόμη, οι πιο φτωχοί τείνουν να χρησιμοποιούν παραδόξως πιο αισιόδοξες λέξεις, ενώ οι πιο πλούσιοι πιο απαισιόδοξες και να εκφράζουν συχνότερα άγχος και φόβο.

   Επίσης, όπως δήλωσε ο Αλετράς, οι χρήστες χαμηλότερου εισοδήματος χρησιμοποιούν το Twitter περισσότερο ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ τους, ενώ οι πιο ευκατάστατοι περισσότερο για να διαδώσουν κάποιες ειδήσεις και απόψεις τους. Ακόμη, οι δεύτεροι το χρησιμοποιούν συχνότερα για επαγγελματικούς παρά για προσωπικούς σκοπούς.

   Γενικότερα, οι επιστήμονες πείθονται όλο και περισσότερο ότι οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορούν να φέρουν στο φως διάφορες αφανείς τάσεις, ακόμη και επερχόμενα γεγονότα. Για παράδειγμα, μια προηγούμενη μελέτη είχε δείξει ότι είναι δυνατό κανείς, αναλύοντας τα μηνύματα στο Twitter, να προβλέψει κινδύνους για την υγεία των χρηστών, καθώς και ένα μελλοντικό ξέσπασμα κάποιας επιδημίας γρίπης.

Επιμέλεια: Δέσποινα Κουρή

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

 

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 06:16

Τελευταιες Ειδησεις

16 Ιουλίου
Πρόεδρος: Η ΕΕ έχει καταστήσει σαφές ότι οι ευρωτουρκικές σχέσεις μπορούν να εξεταστούν μέσα από μια θετική προσέγγιση στο Κυπριακό
18:30
Τίτλοι Ειδήσεων: Τετάρτη 16 Ιουλίου 2025
17:45
Tμήμα Δασών: Εργαζόμαστε μεθοδικά για επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων
17:41
Τμήμα Μετεωρολογίας -3ο Δελτίο Καιρού 16/7/2025
16:01
Το ΡΙΚ καλύπτει λεπτό προς λεπτό την άτυπη διάσκεψη για το Κυπριακό στη Νέα Υόρκη
15:22
Χαμενεΐ: Το Ιράν είναι έτοιμο να απαντήσει σε τυχόν νέα στρατιωτική επίθεση σε βάρος του
15:20
Τουρκία: Ποινή φυλάκισης 20 μηνών στον Εκρέμ Ιμάμογλου
15:03
Η Μόσχα παρακολουθεί επισταμένως τις δυτικές προμήθειες όπλων στην Ουκρανία
14:45
Τελέστηκε το πρωί η κηδεία του διακεκριμένου μαέστρου και μουσουργού Μαρίνου Μιτέλλα
14:29
Το Ισραήλ έπληξε την κεντρική είσοδο του στρατιωτικού αρχηγείου της Συρίας
13:31
Αίτηση για αναστολή της απόφασης απόλυσης της Βαρωσιώτου υπέβαλε ο Αχιλλέας Δημητριάδης
12:49
Χειροπέδες σε 32χρονο για υποθέσεις κλοπών
12:36
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.