Η φυτοφαγική διατροφή μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη

Η διατροφή που είναι φυτοφαγική και περιλαμβάνει πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια, πλήρη δημητριακά και ξηρούς καρπούς, μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή διατροφής και επιδημιολογίας Φρανκ Χου της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "PLoS Medicine", ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους από 200.000 άνδρες και γυναίκες για πάνω από 20 έτη, συσχετίζοντας τις διατροφικές συνήθειες τους με την υγεία τους.
Διαπιστώθηκε ότι όσοι ακολουθούσαν πιστά μια φυτοφαγική διατροφή, αποφεύγοντας τα κρέατα και τα ζωικά προϊόντα, είχαν κατά μέσο όρο 20% μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σε σχέση με όσους δεν ήταν φυτοφάγοι.
Για τους φανατικούς φυτοφάγους η μείωση του κινδύνου έφθανε το 34%, ενώ για όσους έκαναν διατροφικούς συμβιβασμούς (καταναλώνοντας αναψυκτικά με ζάχαρη, όχι πλήρη δημητριακά, πατάτες κ.α.), η μέση μείωση του κινδύνου για διαβήτη ήταν 16%.
Ακόμη και όσοι έκαναν μια μικρή μόνο μείωση στην κατανάλωση των ζωικών προϊόντων, από πέντε έως έξι μερίδες την μέρα σε τέσσερις, εμφάνιζαν κάπως μικρότερο κίνδυνο διαβήτη.
Προηγούμενες μελέτες έχουν συσχετίσει τη φυτοφαγική διατροφή με τη βελτιωμένη υγεία, ενώ η νέα έρευνα είναι η πρώτη που εστιάζει στο διαβήτη, συγκρίνοντας τις επιπτώσεις της φυτοφαγίας με άλλα είδη διατροφής.
Η φυτοφαγική διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες, ακόρεστα λιπαρά οξέα και ιχνοστοιχεία μετάλλων, πράγμα που, εκτός των άλλων, φαίνεται πως επιδρά θετικά και στις μικροβιακές κοινότητες του ανθρωπίνου εντέρου.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 01:13

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Greek Basketball League: Πρωταθλητής για 16η φορά στην ιστορία του ο Ολυμπιακός
20:50
Τραγωδία στην άσφαλτο με θύμα 23χρονο μοτοσικλετιστή
20:33
Τραμπ: Αύριο θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν
19:25
Μειωμένες κατά 6% οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς
18:53
Δεξαμενόπλοιο επλήγη στα ανοικτά των ακτών του Ομάν
18:30
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.