Ποιές ετπά μορφές καρκίνου σχετίζονται άμεσα με το αλκοόλ;

Μεγάλη ανασκόπηση μελετών δείχνει ότι το ποτό δεν προκαλεί μόνο καρκίνο του ήπατος

 Ούτε μία, ούτε δύο αλλά επτά διαφορετικές μορφές καρκίνου φαίνεται ότι συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ.

Οτάγκο 

Το αλκοόλ δεν προκαλεί μόνο καρκίνο του ήπατος, αλλά συνολικά επτά μορφές καρκίνου σύμφωνα με μεγάλη ανασκόπηση στοιχείων που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Addiction.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Οτάγκο στη Νέα Ζηλανδία, με επικεφαλής τη δρα Τζένι Κόνορ, μελέτησαν επιδημιολογικά δεδομένα και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση αλκοόλ σχετίζεται με καρκίνους στα εξής σημεία του σώματος: στοματοφάρυγγα, λάρυγγα, οισοφάγο, ήπαρ, παχύ έντερο, πρωκτό και μαστό.

5,8% των θανάτων από καρκίνο οφείλεται στο αλκοόλ

Όπως αναφέρει σε άρθρο της η δρ Κόνορ «το αλκοόλ υπολογίζεται ότι έχει προκαλέσει περίπου μισό εκατομμύριο θανάτους από καρκίνο μόνο το 2012, δηλαδή το 5,8% των θανάτων εξαιτίας καρκίνου παγκοσμίως».

Οι ερευνητές επιβεβαιώνουν τη δοσοεξαρτώμενη σχέση μεταξύ των δύο παραμέτρων, καθώς και τη μερική αναστροφή του κινδύνου όσο μειώνεται η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνεται. Φυσικά, ο μεγαλύτερος κίνδυνος εκδήλωσης καρκίνου σχετίζεται πάντα με την υψηλότερη κατανάλωση αλκοόλ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει επιβάρυνση της υγείας αυτών που πίνουν μικρές ή μέτριες ποσότητες αλκοόλ.

Δοσοεξαρτώμενη σχέση

«Ο κίνδυνος μεγαλώνει, καθώς αυξάνεται η ποσότητα του αλκοόλ που καταναλώνεται παγκοσμίως και συμφωνούμε ότι τα στοιχεία είναι αρκετά ισχυρά ώστε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως το αλκοόλ απευθείας προκαλεί καρκίνο» σχολιάζει η Σούζανα Μπράουν, επιστημονική σύμβουλος του Παγκόσμιου Ταμείου Έρευνας για τον Καρκίνο. 

Οι ακριβείς βιολογικοί λόγοι που το αλκοόλ προκαλεί καρκίνο προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαροι. Αλλά σύμφωνα με μια θεωρία το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο DNA.

Τέλος η ανασκόπηση, που συμπεριέλαβε στοιχεία της τελευταίας δεκαετίας από το Αμερικανικό Αντικαρκινικό Ινστιτούτο, το Παγκόσμιο Ταμείο Έρευνας για τον Καρκίνο, τη Διεθνή Υπηρεσία για την Έρευνα του Καρκίνου και την Ομάδα Παγκόσμιας Επιβάρυνσης της Νοσηρότητας λόγω του Αλκοόλ, κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ παρέχει μεν προστασία έναντι της καρδιαγγειακής νόσου, χωρίς όμως να είναι αρκετά ισχυρός αυτός ο συσχετισμός. 

Πηγή : tovima.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 00:37

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Greek Basketball League: Πρωταθλητής για 16η φορά στην ιστορία του ο Ολυμπιακός
20:50
Τραγωδία στην άσφαλτο με θύμα 23χρονο μοτοσικλετιστή
20:33
Τραμπ: Αύριο θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν
19:25
Μειωμένες κατά 6% οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς
18:53
Δεξαμενόπλοιο επλήγη στα ανοικτά των ακτών του Ομάν
18:30
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.