Ωμέγα-3 και 6 λιπαρά οξέα - σύμμαχοι των μαθητών

Τα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα μπορούν να βελτιώσουν τις ικανότητες ανάγνωσης των μαθητών του Δημοτικού.

Η διαπίστωση αυτή έγινε με νέα, σουηδική, επιστημονική έρευνα, την πρώτη του είδους της που ήταν τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη με ψευδοφάρμακο και διπλά «τυφλή». Η βελτίωση φαίνεται να είναι πιο έντονη στα παιδιά με προβλήματα συγκέντρωσης και προσοχής.
Οι ερευνητές του Κέντρου Νευροψυχιατρικής της Ιατρικής Ακαδημίας Σαλγκρένσκα του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, με επικεφαλής τον Ματς Τζόνσον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό παιδοψυχιατρικής "Journal of Child Psychology and Psychiatry", μελέτησαν 154 μαθητές εννέα έως δέκα ετών, που χωρίσθηκαν τυχαία σε δύο ομάδες. Η μία έπαιρνε επί τρεις μήνες κάψουλες με ωμέγα-3 και ωμέγα-6, ενώ η άλλη έπαιρνε εικονικά διατροφικά συμπληρώματα (πλασίμπο).
Η δοκιμή ήταν απολύτως «τυφλή», δηλαδή ούτε οι ερευνητές, ούτε οι γονείς, ούτε τα παιδιά γνώριζαν ποιο παιδί ανήκε στις δύο ομάδες. Μετά το τρίμηνο, όλοι οι μαθητές κλήθηκαν να κάνουν ένα τεστ σε υπολογιστή, το οποίο μετρούσε τις ικανότητες ανάγνωσης (ταχύτητα, κατανόηση, λεξιλόγιο, προφορά κ.α.).
Αφού έγιναν αυτά τα τεστ, στο τελικό στάδιο της έρευνας, όλα πλέον τα παιδιά -και αυτά που προηγουμένως είχαν πάρει πλασίμπο- πήραν ωμέγα-3 και ωμέγα-6 για άλλο ένα τρίμηνο.
Όπως διαπιστώθηκε, οι ικανότητες ανάγνωσης των παιδιών που είχαν πάρει τα ωμέγα λιπαρά οξέα, ήταν καλύτερες. Ιδίως οι μαθητές με ήπια προβλήματα προσοχής, εμφάνισαν μεγαλύτερη βελτίωση.
«Η σύγχρονη διατροφή περιέχει σχετικά λίγα ωμέγα-3, πράγμα που πιστεύεται ότι έχει αρνητική επίπτωση στα παιδιά, όσον αφορά την μάθηση, τον αλφαβητισμό και την προσοχή. Οι κυτταρικές μεμβράνες στον εγκέφαλο αποτελούνται κυρίως από πολυακόρεστα λίπη και υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι τα λιπαρά οξέα είναι σημαντικά για την μετάδοση των σημάτων μεταξύ των νευρικών κυττάρων», δήλωσε ο Τζόνσον.
Ο ρόλος των πολυακόρεστων λιπών στην μάθηση και τη συμπεριφορά των παιδιών εξελίσσεται πλέον σε σημαντικό πεδίο έρευνας.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 23:11

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Μειωμένες κατά 6% οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς σε εβδομαδιαία βάση
18:53
Δεξαμενόπλοιο επλήγη στα ανοικτά των ακτών του Ομάν
18:30
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
18:00
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Ιράν: Η υπογραφή του μνημονίου του Ισλαμαμπάντ δεν θα γίνει αύριο Κυριακή
14:50
Απολύθηκαν 70 υπάλληλοι της UNRWA στη Γάζα για φερόμενη σύνδεση με τη Χαμάς
14:33
Γενικός Ελεγκτής στο ΡΙΚ: Βαρύ το κόστος των καθυστερήσεων στο φυσικό αέριο
13:49
Νέα ισραηλινά πλήγματα στον Λίβανο - Προειδοποίηση για απομάκρυνση κατοίκων
13:27
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.