Η γυμναστική σώζει τον οργανισμό από το αλκοόλ

H συχνή σωματική άσκηση αντισταθμίζει, ως ένα βαθμό τουλάχιστον, τις επιβλαβείς συνέπειες του αλκοόλ για την υγεία.

Αυτό υποστηρίζει επιστημονική ομάδα η οποία δημοσίευσε στοιχεία στο επιστημονικό έντυπο British Journal of Sports Medicine.
Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι που πίνουν τακτικά, αλλά επίσης ασκούνται τακτικά, έχουν μικρότερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα από οποιαδήποτε αιτία.
Ερευνητές από την Αυστραλία, τη Βρετανία, τον Καναδά και τη Νορβηγία, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Εμμανουήλ Σταματάκη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϋ, ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 36 χιλιάδες άνδρες και γυναίκες άνω των 40 ετών, συσχετίζοντας το επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ και τη συχνότητα σωματικής άσκησης με τη θνησιμότητα.
Οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι όσο αυξανόταν η κατανάλωση αλκοόλ, τόσο αυξανόταν και ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου την επόμενη δεκαετία. Όταν όμως το άτομο γυμναζόταν τακτικά, τότε ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου λόγω αλκοόλ μειωνόταν, παρόλο που δεν εξαλείφονταν.
Όμως στην περίπτωση του θανάτου από καρκίνο, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η σωματική άσκηση αντιστάθμιζε σχεδόν πλήρως τον κίνδυνο από την υπερκατανάλωση αλκοόλ.
Από την άλλη, όμως, η γυμναστική δεν έπαιζε κανένα ρόλο σε όσους έπιναν πάνω από 28 ποτά την εβδομάδα στην περίπτωση των ανδρών και πάνω από 20 οι γυναίκες. Στην περίπτωσή τους, το γυμναστήριο δεν μείωνε καθόλου τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από καρκίνο, καρδιά ή όποια άλλη αιτία.
Τέλος, η μελέτη επιβεβαίωσε ότι το να πίνει κανείς περιστασιακά, μειώνει ελαφρά, αντί να αυξάνει, τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου (με μόνη εξαίρεση τον θάνατο από καρκίνο).
Αιτιολογώντας τους συσχετισμούς οι ερευνητές σημειώνουν ότι, το αλκοόλ αυξάνει την πιθανότητα εσωτερικής φλεγμονής και παράλληλα εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα έχει η σωματική άσκηση, μειώνοντας τη φλεγμονή και ενισχύοντας τις άμυνες του οργανισμού.
Υπενθυμίζεται ότι η συνιστώμενη ελάχιστη σωματική άσκηση είναι 150 λεπτά (δυόμιση ώρες) την εβδομάδα, ένα όριο που περίπου δύο στους τρεις άνθρωποι δεν τηρούν.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 23:29

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Μειωμένες κατά 6% οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς σε εβδομαδιαία βάση
18:53
Δεξαμενόπλοιο επλήγη στα ανοικτά των ακτών του Ομάν
18:30
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
18:00
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Ιράν: Η υπογραφή του μνημονίου του Ισλαμαμπάντ δεν θα γίνει αύριο Κυριακή
14:50
Απολύθηκαν 70 υπάλληλοι της UNRWA στη Γάζα για φερόμενη σύνδεση με τη Χαμάς
14:33
Γενικός Ελεγκτής στο ΡΙΚ: Βαρύ το κόστος των καθυστερήσεων στο φυσικό αέριο
13:49
Νέα ισραηλινά πλήγματα στον Λίβανο - Προειδοποίηση για απομάκρυνση κατοίκων
13:27
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.