Mπανάνες για πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων

Τα άτομα που καταναλώνουν χαμηλή περιεκτικότητα καλίου στη διατροφή τους μπορεί να έχουν αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό της Νευρολογίας και το επιστημονικό περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας.

Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 5.600 άνδρες και γυναίκες άνω των 65 ετών οι οποίοι δεν παρουσίαζαν εγκεφαλικές διαταραχές όταν ξεκίνησε η μελέτη.  Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν από τους επιστήμονες για 4 έως 8 χρόνια για να καταγράφει ο αριθμός και το είδος εγκεφαλικών επεισοδίων που θα τους συνέβαιναν.
    
Οι άνθρωποι με τη χαμηλότερη ποσότητα καλίου στη διατροφή τους είχαν 1,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο από ό τι εκείνοι με την υψηλότερη ποσότητα καλίου στη διατροφή τους.
    
Σύμφωνα με τους ειδικούς η κατανάλωση μιας μπανάνας το πρωί, μιας μετά το μεσημεριανό φαγητό και μιας το βράδυ, μπορεί να προσφέρει αρκετό κάλιο στον οργανισμό με αποτέλεσμα, να μειωθούν κατά 21% περίπου οι πιθανότητες δημιουργίας ενός θρόμβου αίματος στον εγκέφαλο.
    
Έκτος από τις μπανάνες, τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι τα εσπεριδοειδή, τα αποξηραμένα φρούτα, τα βερίκοκα, τα ροδάκινα, τα σύκα, οι ντομάτες, το αβοκάντο, το σπανάκι, το πεπόνι, η μέντα, οι πατάτες κ.α.
    
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι περισσότερες μελέτες χρειάζονται επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων για να καθορίσει κατά πόσο η αύξηση του καλίου στη διατροφή μπορεί να αποτρέψει τα εγκεφαλικά επεισόδια.
    
Πηγή: Υγείαonline.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 20:47

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
18:00
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Ιράν: Η υπογραφή του μνημονίου του Ισλαμαμπάντ δεν θα γίνει αύριο Κυριακή
14:50
Απολύθηκαν 70 υπάλληλοι της UNRWA στη Γάζα για φερόμενη σύνδεση με τη Χαμάς
14:33
Γενικός Ελεγκτής στο ΡΙΚ: Βαρύ το κόστος των καθυστερήσεων στο φυσικό αέριο
13:49
Νέα ισραηλινά πλήγματα στον Λίβανο - Προειδοποίηση για απομάκρυνση κατοίκων
13:27
Κάλεσμα Προέδρου σε πολίτες για ενημέρωση μέσω του diakivernisi.gov.cy
11:53
Μεμονωμένες βροχές και καταιγίδες μέχρι τη Δευτέρα
11:48
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.