Οι δίαιτες χαμηλών λιπαρών δεν είναι ότι καλύτερο

Οι δίαιτες που δίνουν έμφαση στις τροφές με χαμηλά λιπαρά, δεν οδηγούν μακροπρόθεσμα σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους σε σχέση με άλλες δίαιτες υψηλότερων λιπαρών, όπως είναι η μεσογειακή διατροφή και η δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες, σύμφωνα με μια αμερικανική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Ντέιρντρ Τομπάιας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ενδοκρινολογίας "Lancet Diabetes & Endocrinology", συνέκριναν (μετα-ανάλυση) 53 έως τώρα δημοσιευμένες κλινικές δοκιμές, που συνολικά αφορούσαν 68.100 άτομα σε αρκετές χώρες.

«Δεν προκύπτουν ικανοποιητικές ενδείξεις που να δικαιολογούν το να συστήσει κανείς τις δίαιτες χαμηλών λιπαρών. Η αντίληψη ότι αρκεί να μειώσει κανείς τη λήψη των λιπαρών για να χάσει βάρος με φυσικό τρόπο, δεν επιβεβαιώνεται από τα επιστημονικά στοιχεία», δήλωσε η Τομπάιας.

Η μελέτη έδειξε ότι δεν υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη διαφορά στη μέση απώλεια βάρους ανά άτομο ανάμεσα στις δίαιτες με χαμηλά λιπαρά και σε εκείνες με περισσότερα λιπαρά. Μάλιστα, οι δίαιτες με χαμηλούς υδατάνθρακες πετυχαίνουν οριακά καλύτερο αδυνάτισμα (σχεδόν κατά ένα κιλό) σε βάθος χρόνου.

Ένα γραμμάριο λίπους περιέχει υπερδιπλάσιες θερμίδες σε σχέση με ένα γραμμάριο υδατανθράκων ή πρωτεϊνών. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους ερευνητές, «η επιστήμη δεν υποστηρίζει την άποψη ότι οι δίαιτες χαμηλών λιπαρών συνιστούν την καλύτερη στρατηγική για μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους».

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι το επίμαχο ζήτημα της καλύτερης μεθόδου για αδυνάτισμα σε βάθος χρόνου πρέπει να μελετηθεί καλύτερα με νέες έρευνες. Με δεδομένο πάντως ότι όποια δίαιτα κι αν ξεκινήσει κανείς, δύσκολα την τηρεί για πολύ καιρό, αρκετοί επιστήμονες θεωρούν ότι η λύση τελικά είναι μία: λιγότερο φαγητό γενικά και περισσότερη σωματική άσκηση.

Πηγή: Ygeiaonline.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 20:10

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
18:00
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Ιράν: Η υπογραφή του μνημονίου του Ισλαμαμπάντ δεν θα γίνει αύριο Κυριακή
14:50
Απολύθηκαν 70 υπάλληλοι της UNRWA στη Γάζα για φερόμενη σύνδεση με τη Χαμάς
14:33
Γενικός Ελεγκτής στο ΡΙΚ: Βαρύ το κόστος των καθυστερήσεων στο φυσικό αέριο
13:49
Νέα ισραηλινά πλήγματα στον Λίβανο - Προειδοποίηση για απομάκρυνση κατοίκων
13:27
Κάλεσμα Προέδρου σε πολίτες για ενημέρωση μέσω του diakivernisi.gov.cy
11:53
Μεμονωμένες βροχές και καταιγίδες μέχρι τη Δευτέρα
11:48
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.