H μεσογειακή διατροφή προστατεύει από το εγκεφαλικό

Πολλοί άνθρωποι που κινδυνεύουν από έμφραγμα ή εγκεφαλικό, μπορούν να μειώσουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο απλώς με τη βοήθεια της μεσογειακής διατροφής, στον ίδιο μάλιστα βαθμό που θα το πετύχαιναν αν έπαιρναν στατίνες, σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες.


Οι Βρετανοί γιατροί θεωρούν τον μεσογειακό τρόπο διατροφής δυνητικά εξίσου αποτελεσματικό με την εν λόγω ευρέως συνταγογραφούμενη κατηγορία φαρμάκων και θεωρούν ότι θα έπρεπε να μειωθεί η εξάρτηση πολλών ανθρώπων από τις στατίνες.
                       
Οι επιστήμονες, που έκαναν σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό Prescriber, σύμφωνα με τη βρετανική Γκάρντιαν, θεωρούν ότι η μεσογειακή διατροφή, σε συνδυασμό με σωματική άσκηση και διακοπή του καπνίσματος, μπορεί κάλλιστα να αντικαταστήσει την ανάγκη για θεραπεία με στατίνες. Υποστηρίζουν επίσης ότι οι γιατροί πρέπει να ενημερώνουν τους ασθενείς τους για τα υπέρ και τα κατά των στατινών και να αποφασίζουν οι τελευταίοι αν θα πάρουν αυτά τα φάρμακα.
                       
Πολλά εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο παίρνουν τακτικά στατίνες, οι οποίες μειώνουν τη χοληστερόλη και, κατ' επέκταση, τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Σύμφωνα με μια νέα καρδιολογική «φόρμουλα», όποιος άνθρωπος εκτιμάται ότι αντιμετωπίζει κίνδυνο 10% να πάθει έμφραγμα ή εγκεφαλικό μέσα στην επόμενη δεκαετία (με βάση μια σειρά από παράγοντες κινδύνου), θα πρέπει να πάρει στατίνες, ενώ παλιότερα το «κατώφλι» για τη χορήγησή τους ήταν 20%.
                       
Οι Βρετανοί επιστήμονες αντιτείνουν ότι η μεγάλη πλειονότητα (80%) των καρδιοπαθειών προκαλείται από το στιλ ζωής (ανθυγιεινή διατροφή, έλλειψη σωματικής άσκησης, κάπνισμα κ.α.), συνεπώς ο σχετικός κίνδυνος θα μπορούσε να μειωθεί χωρίς φάρμακα, αλλά μόνο με εγκατάλειψη των κακών συνηθειών.
                       
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι μόνο ένα περιορισμένο ποσοστών ασθενών ωφελούνται πραγματικά από τις στατίνες, οι οποίες επιπλέον μπορούν να προκαλέσουν παρενέργειες, όπως μυϊκούς πόνους (στο 5% έως 10% όσων τις παίρνουν), καθώς και διαβήτη (στο 1%). Όπως αναφέρουν, αν και οι στατίνες μπορούν να προστατεύσουν έναν άνθρωπο στους 40 να μην ξαναπάθει δεύτερο έμφραγμα ή εγκεφαλικό, πολύ λιγότεροι αναλογικά άνθρωποι (μεταξύ ένας στους 50 και ένας στους 200), που είναι σχετικά υγιείς και δεν έχουν πάθει ποτέ καρδιαγγειακό επεισόδιο, ζουν περισσότερο χάρη στα συγκεκριμένα φάρμακα.

Πηγή: Ygeiaonline.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 19:08

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Πρωθυπουργός Πακιστάν: Το επόμενο 24ωρο η οριστικοποίηση της συμφωνίας ΗΠΑ - Ιράν
14:50
Απολύθηκαν 70 υπάλληλοι της UNRWA στη Γάζα για φερόμενη σύνδεση με τη Χαμάς
14:33
Γενικός Ελεγκτής στο ΡΙΚ: Βαρύ το κόστος των καθυστερήσεων στο φυσικό αέριο
13:49
Νέα ισραηλινά πλήγματα στον νότιο Λίβανο - Προειδοποίηση για απομάκρυνση κατοίκων
13:27
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
13:00
Κάλεσμα Προέδρου σε πολίτες για ενημέρωση μέσω του diakivernisi.gov.cy
11:53
Μεμονωμένες βροχές και καταιγίδες μέχρι τη Δευτέρα
11:48
Τμήμα Μετεωρολογίας -2ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
11:28
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.