Γλυκά & εγκυμοσύνη: κίνδυνος αλλεργίας - άσθματος για μωρό

Η μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης από την έγκυο αυξάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης αλλεργίας και αλλεργικού άσθματος στο παιδί της, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Queen Mary του Λονδίνου και Μπρίστολ, με επικεφαλής τον καθηγητή Σαΐφ Σαχίν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό πνευμονολογικό περιοδικό "European Respiratory Journal", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 9 χιλιάδες ζεύγη μητέρων-παιδιών.
Η μελέτη συσχέτισε την κατανάλωση από τη μητέρα ποσότητας ζάχαρης σε τροφές και σε ποτά κατά την εγκυμοσύνη της, με την πιθανότητα εμφάνισης στο παιδί της αλλεργίας και αλλεργικού άσθματος στην ηλικία των επτά ετών.
Διαπιστώθηκε ότι το 20% των μητέρων που κατανάλωναν την περισσότερη ζάχαρη, είχαν κατά μέσο όρο 38% μεγαλύτερο κίνδυνο να γεννήσουν παιδί με αλλεργία (σε ακάρεα της σκόνης, γύρη, γάτες κ.α.) και 101% μεγαλύτερη ποθανότητα το παιδί τους να έχει αλλεργικό άσθμα, σε σχέση με το 20% των μητέρων με την χαμηλότερη κατανάλωση ζάχαρης στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Δεν διαπιστώθηκε σχέση μεταξύ της κατανάλωσης ζάχαρης από την έγκυο και την εκδήλωση εκζέματος ή αλλεργικής ρινίτιδας στο παιδί. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι το θέμα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω, με δεδομένη την υπερβολικά μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης στη Δύση. Σχεδιάζεται ήδη μια κλινική δοκιμή που θα διερευνήσει κατά πόσο η μείωση στην κατανάλωση ζάχαρης κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να προλάβει την εμφάνιση αλλεργίας και άσθματος στα παιδιά.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 17:13

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Κάλεσμα Προέδρου σε πολίτες για ενημέρωση μέσω του diakivernisi.gov.cy
11:53
Μεμονωμένες βροχές και καταιγίδες μέχρι τη Δευτέρα
11:48
Τμήμα Μετεωρολογίας -2ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
11:28
Σε κρίσιμη κατάσταση 49χρονος από έκρηξη κομπρεσόρου
10:53
Μενελάου: Έτοιμη η ελληνοκυπριακή πλευρά για διευρυμένη συνάντηση
10:17
ΕΚΤ: Αυξάνονται τα επιτόκια – Σε αβεβαιότητα οι δανειολήπτες λόγω των εξελίξεων στο Ιράν
09:49
Νέες συγκρούσεις στον νότιο Λίβανο παρά τις προσπάθειες για εκεχειρία
09:44
Σίδνεϊ: Γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά από επίθεση καρχαρία
07:53
Κοντά σε συμφωνία ΗΠΑ - Ιράν
06:53
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
06:00
Ξεπέρασε το τρισεκατομμύριο η περιουσία του Ίλον Μασκ
05:43
«Βουτιά» στην τιμή του πετρελαίου
05:35
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.