Μειωμένος ο κίνδυνος διαβήτη για τις γυναίκες που θήλασαν ένα εξάμηνο

Οι γυναίκες που θήλασαν το μωρό τους για ένα εξάμηνο ή περισσότερο, έχουν σχεδόν το μισό κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2, σε σχέση με όσες δεν θήλασαν, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την δρα Έρικα Γκούντερσον του ερευνητικού και ιατρικού κέντρου Kaiser Permanente της Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "JAMA Internal Medicine", ανέλυσαν στοιχεία για 1.238 γυναίκες ηλικίας 18 έως 30 ετών, που παρακολουθήθηκαν για διάστημα έως 30 ετών και οι οποίες κατά περιόδους υποβάλλονταν σε εξετάσεις για διάγνωση διαβήτη.
Διαπιστώθηκε ότι όσο μεγαλύτερος ήταν ο χρόνος που μια γυναίκα είχε θηλάσει το μωρό της - ή τα μωρά της- τόσο μικρότερος ήταν ο κίνδυνος εκδήλωσης διαβήτη αργότερα στη ζωή της. Η αιτία γι' αυτή τη συσχέτιση είναι ακόμη ασαφής, αλλά πιθανώς έχει να κάνει με προστατευτικές ορμονικές αλλαγές που επιφέρει ο θηλασμός στα παγκρεατικά κύτταρα της μητέρας, τα οποία ελέγχουν την παραγωγή ινσουλίνης και συνεπώς το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα.
Οι γυναίκες που είχαν θηλάσει επί έξι μήνες και πάνω (συνολικά σε όλες τις γέννες τους), είχαν κατά μέσο όρο 47% μικρότερη πιθανότητα για διαβήτη, σε σχέση με όσες δεν είχαν θηλάσει καθόλου στο παρελθόν. Όσες είχαν θηλάσει λιγότερο από έξι μήνες, είχαν 25% μικρότερο κίνδυνο διαβήτη.
Η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενα ευρήματα που δείχνουν ότι ο θηλασμός ωφελεί τόσο τη μητέρα όσο και το παιδί, μεταξύ άλλων μειώνοντας τον κίνδυνο για καρκίνους του μαστού και των ωοθηκών στις γυναίκες.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 13:02

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
06:00
Η περιουσία του Ίλον Μασκ ξεπέρασε το όριο του ενός τρισεκατομμυρίου
05:43
«Βουτιά» στην τιμή του πετρελαίου λόγω προσδοκιών για ειρήνευση στη Μέση Ανατολή
05:35
ΗΠΑ και Ιράν έχουν καταλήξει σε κοινά αποδεκτό τελικό κείμενο ειρηνευτικής συμφωνίας
05:24
Έντονη διαμαρτυρία της Ινδίας προς τις ΗΠΑ για τις επιθέσεις σε τάνκερ
05:14
Τμήμα Μετεωρολογίας -1ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
05:12
Ο Ζελένσκι υπέγραψε νόμο που αφαιρεί το καθεστώς προστασίας της ρωσικής γλώσσας
05:07
12 Ιουνίου
Τουρκικό ΥΠΕΞ: Η ΕΚ πλευρά επιχειρεί να πολιτικοποιήσει το σύστημα της ΕΣΔΑ
22:10
Eθνικό Συμβούλιο για τις 22 Ιουνίου θα συγκαλέσει ο Πρόεδρος
21:48
Αραγτσί: Πιο κοντά από ποτέ σε συμφωνία για τερματισμό της κρίσης στη Μέση Ανατολη
21:45
Συνάντηση ΠτΔ με Πρόεδρο ΔΗΚΟ για αποτίμηση των αποτελεσμάτων των βουλευτικών εκλογών
21:37
Απόδραση 17χρονου από τον Αστυνομικό Σταθμό Ομορφίτας
20:49
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.