Όσο πιο υγιεινά ζουν οι μητέρες, τόσο πιθανότερο είναι τα παιδιά τους να μη γίνουν παχύσαρκα

Τα παιδιά γυναικών που ακολουθούν πιστά ένα υγιεινό τρόπο ζωής, έχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο να γίνουν παχύσαρκα, σε σχέση με τα παιδιά από μητέρες που δεν ζουν υγιεινά, σύμφωνα με μια νέα αμερικανο-καναδική επιστημονική μελέτη.

Όταν μια μητέρα φροντίζει να διατηρεί κανονικό βάρος, ασκείται κανονικά, δεν καπνίζει, τρώει υγιεινά και δεν πίνει πολύ αλκοόλ, τα παιδιά της έχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο να βάλουν παραπανίσια κιλά αργότερα στη ζωή τους.

Όταν τόσο η μητέρα όσο και το παιδί ακολουθούν ταυτόχρονα ένα εξίσου υγιεινό τρόπο ζωής, τότε η πιθανότητα παχυσαρκίας του παιδιού είναι ακόμη μικρότερη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Κι Σουν της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "British Medical Journal" (BMJ),ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 24.300 παιδιά ηλικίας εννέα έως 14 ετών, που είχαν γεννηθεί από σχεδόν 17.000 γυναίκες.

Διαπιστώθηκε ότι ο κίνδυνος παχυσαρκίας είναι κατά μέσο όρο 56% μικρότερος για τα παιδιά γυναικών με κανονικό βάρος, σε σχέση με τα παιδιά υπέρβαρων ή παχύσαρκων γυναικών. Επίσης τα παιδιά μη καπνιστριών έχουν 31% μικρότερο κίνδυνο παχυσαρκίας σε σχέση με τα παιδιά καπνιστριών μητέρων.

Παιδιά από μητέρες που ασκούνταν τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα και που δεν έπιναν πάνω από ένα-δύο ποτήρια κρασί ή μία μπίρα τη μέρα, είχαν μικρότερη πιθανότητα παχυσαρκίας, σε σχέση με τα παιδιά μητέρων που δεν ασκούνταν ή που έπιναν αρκετό αλκοόλ.

Τέλος, παιδιά από γυναίκες που τηρούσαν και τις πέντε βασικές προδιαγραφές υγείας (υγιεινή διατροφή, κανονικό βάρος, τακτική άσκηση, μικρή κατανάλωση αλκοόλ και όχι κάπνισμα), είχαν κατά μέσο όρο 75% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, σε σχέση με παιδιά μητέρων που δεν τηρούσαν κανέναν από αυτούς τους πέντε κανόνες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 09:59

Τελευταιες Ειδησεις

12 Ιουνίου
Τουρκικό ΥΠΕΞ: Η ΕΚ πλευρά επιχειρεί να πολιτικοποιήσει το σύστημα της ΕΣΔΑ
22:10
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026
22:10
Eθνικό Συμβούλιο για τις 22 Ιουνίου θα συγκαλέσει ο Πρόεδρος
21:48
Αραγτσί: Πιο κοντά από ποτέ σε συμφωνία για τερματισμό της κρίσης στη Μέση Ανατολη
21:45
Συνάντηση ΠτΔ με Πρόεδρο ΔΗΚΟ για αποτίμηση των αποτελεσμάτων των βουλευτικών εκλογών
21:37
Απόδραση 17χρονου από τον Αστυνομικό Σταθμό Ομορφίτας
20:49
ΠτΔ: Καθοριστικής σημασίας οι επόμενες εβδομάδες για το Kυπριακό
20:40
Oλγκίν μετά από συνάντηση με ΠτΔ: Προετοιμασία για τη διευρυμένη και συνέχιση των επαφών
18:31
Συνεχίζεται η δειγματοληψία για τον αφθώδη πυρετό ειδικά στην περιοχή της Πάχνας
17:46
Ολγκίν μετά από συνάντηση με Έρχιουρμαν: Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για μια συνάντηση 5+1
17:38
Καταγγελία στην Αστυνομία για παραπλανητικό βίντεο που εμφανίζει τον Μητροπολίτη Νεόφυτο να δίνει ιατρικές συμβουλές
17:35
Τμήμα Μετεωρολογίας -3ο Δελτίο Καιρού 12/06/26
16:22
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.