Η ΕΕ καλεί τους γίγαντες του διαδικτύου να κάνουν περισσότερα για τα fake news

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε σήμερα το Facebook, το Google και το Twitter να «εντείνουν τις προσπάθειές τους» κατά της παραπληροφόρησης στο Ίντερνετ καθώς πλησιάζουν οι ευρωπαϊκές εκλογές του Μαΐου 2019, επισείοντας την απειλή των υποχρεωτικών μέτρων σε περίπτωση που τα αποτελέσματα είναι ανεπαρκή.

«Οφείλουμε να προχωρήσουμε περισσότερο και ταχύτερα πριν από τον Μάιο», διαβεβαίωσε ο ευρωπαίος επίτροπος Τζούλιαν Κινγκ, αρμόδιος για τα θέματα ασφαλείας, κατά την παρουσίαση ενός πρώτου απολογισμού του μη υποχρεωτικού «Κώδικα συμπεριφοράς» ο οποίος υπογράφηκε το 2018 απ' αυτές τις ιντερνετικές πλατφόρμες. «Κάποια πρόοδος έχει σημειωθεί, ιδιαίτερα όσον αφορά την κατάργηση ψεύτικων λογαριασμών και τον περιορισμό της προβολής ιστότοπων που προωθούν την παραπληροφόρηση», αναγνώρισε η Κομισιόν.

Όμως «επιπλέον μέτρα είναι απαραίτητα για να υπάρξει εγγύηση της πλήρους διαφάνειας των πολιτικών διαφημίσεων από τώρα μέχρι την έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας για τις ευρωπαϊκές εκλογές σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ», πρόσθεσε.

Η Ευρωπαϊκή Επτροπή ζητεί επίσης από τις ιντερνετικές πλατφόρμες, που έχουν υπογράψει τον «Κώδικα συμπεριφοράς» (Facebook, Google, Twitter, Mozilla), να επιτρέπουν στους ερευνητές να έχουν «αρμόζουσα πρόσβαση» στα δεδομένα τους και να βελτιώσουν τη συνεργασία τους με τις αρχές των κρατών μελών.

Αναφορικά με τις επιχειρήσεις του κόσμου της διαφήμισης, η Κομισιόν εξέφρασε τη λύπη της για το γεγονός ότι καμιά απ' αυτές δεν έχει υπογράψει τον «Κώδικα συμπεριφοράς», ο οποίος έχει υιοθετηθεί μόνο από τις επαγγελματικές ομοσπονδίες του κλάδου.

«Δεν θέλουμε να ξυπνήσουμε την επομένη των εκλογών και να αντιληφθούμε ότι έπρεπε να είχαμε κάνει περισσότερα», επέμεινε ο Κινγκ.

Εκθέσεις θα δημοσιεύονται πλέον κάθε μήνα από την Κομισιόν, η οποία «θα πραγματοποιήσει μια πλήρη αξιολόγηση» της εφαρμογής του «Κώδικα συμπεριφοράς» μέχρι το τέλος της χρονιάς.

«Αν τα αποτελέσματα αποδειχθούν μη ικανοποιητικά, η Επιτροπή θα μπορούσε να προτείνει άλλες δράσεις, ακόμη και κανονιστικής φύσεως», δηλαδή να εγκαταλείψει τον εθελοντικό χαρακτήρα του μέτρου, προειδοποίησε.

Το Facebook πήρε χθες την πρωτοβουλία ανακοινώνοντας «νέα εργαλεία» για τη μάχη κατά της «ανάμιξης» στις ευρωπαϊκές εκλογές, που είναι προγραμματισμένες για τα τέλη Μαΐου 2019, και για να «καταστεί περισσότερο διαφανής η πολιτική διαφήμιση».

«Θα ήθελα λιγότερες ρητορείες ή δικαιολογίες και περισσότερες συγκεκριμένες δράσεις», είχε αντιδράσει η ευρωπαία επίτροπος Δικαιοσύνης Βιέρα Γιούροβα, έπειτα από συνομιλία της με τον Νικ Κλεγκ, τον παγκόσμιο διευθυντή δημόσιων υποθέσεων της γιγάντιας αμερικανικής εταιρείας.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 05:50

Τελευταιες Ειδησεις

12 Οκτωβρίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024
22:00
Ελλάδα: «Ες αύριον τα σπουδαία» για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ -Ανδρουλάκης Vs Δούκας
20:55
Δύο δορυφόροι του Ιράν σε τροχιά από ρωσικό διαστημικό όχημα
20:09
Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη του Αντιστράτηγου Γεώργιου Τσιτσικώστα στο ΡΙΚ
20:04
Συρία: Επιδρομές ΗΠΑ εναντίον στρατοπέδων του Ισλαμικού Κράτους
19:58
Εκκενώσεις χωριών νοτίου Λιβάνου ζητά το Ισραήλ -Εννέα νεκροί από επιδρομές
19:37
Με συγκρατημένη ασιοδοξία μεταβαίνει στη Νέα Υόρκη ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης
18:38
Ελλάδα: "Όχι" στην υποψηφιότητα Κασσελάκη, αποφάσισε η Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ
17:44
Να παραιτηθεί από διεκδικήσεις σε ελληνικά νησιά, θέτει στον Ερντογάν η Γερμανία
17:38
Ερντογάν για Ελληνοτουρκικά: «Μόνο με διάλογο θα αυξηθεί η ασφάλεια»
17:03
Τμήμα Μετεωρολογίας -3ο Δελτίο Καιρού 12/10/24
16:54
Επιθέσεις Ουκρανίας -Ρωσίας -Καταστράφηκαν πέραν των 70 drones
16:49
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.