Κορονοϊός: Η Κομισιόν προτρέπει τα κοινωνικά δίκτυα να είναι πιο διαφανή

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτρέπει τα κοινωνικά δίκτυα να είναι πιο διαφανή στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.

Το Facebook, το Twitter και άλλοι πάροχοι θα πρέπει να αναφέρουν μηνιαίως τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν τις λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού, σύμφωνα με νέες οδηγίες από τις αρχές των Βρυξελλών, οι οποίες θα παρουσιαστούν την Τετάρτη και δημοσιεύονται στη σημερινή έκδοση της «Handelsblatt». 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της εν λόγω οικονομικής εφημερίδας, οι πλατφόρμες θα πρέπει να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με πόσες παραπλανητικές αναρτήσεις και λανθασμένους λογαριασμούς χρηστών έχουν ανακαλύψει και πόσο μεγάλη ήταν η εμβέλειά τους.

Πρέπει, επίσης, να παρέχονται πληροφορίες σχετικά με τη γεωγραφική προέλευση και τη γλώσσα που χρησιμοποιείται, σύμφωνα με το έγγραφο της Κομισιόν το οποίο επικαλείται η «Handelsblatt» και το οποίο συντάχθηκε υπό την καθοδήγηση της Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κομισιόν Βέρα Γιούροβα και του Ζοσέπ Μπορέλ, ύπατου εκπροσώπου της ΕΕ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας.

Η Κομισιόν ελπίζει ότι αυτό θα δώσει μια καλύτερη εικόνα του βαθμού με τον οποίο προσπαθούν άλλες χώρες να επηρεάσουν τα κοινωνικά δίκτυα. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, η Ρωσία και η Κίνα, για παράδειγμα, έχουν χρησιμοποιήσει την κρίση του κορονοϊού για εκστρατείες, οι οποίες υπονομεύουν τον δημοκρατικό διάλογο και αυξάνουν την κοινωνική πόλωση», αναφέρει συγκεκριμένα το έγγραφο της Κομισιόν. Παρά τις μέχρι τώρα προσπάθειες των εταιρειών, συνεχίζεται η διάδοση εκατομμυρίων ψευδών δημοσιευμάτων σχετικά με τον κορονοϊό, κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, «είναι απαραίτητο  να εντατικοποιήσουν οι πλατφόρμες τη δουλειά τους».

Η έκκληση απευθύνεται στην Google, στο Facebook, στο Τwitter, στη Microsoft και στο Mozilla, όλες εταιρείες οι οποίες έχουν υπογράψει εθελοντικά τον κώδικα δεοντολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Ωστόσο, και οι πάροχοι που δεν είχαν εμπλακεί στο παρελθόν, όπως είναι το WhatsApp και το TikTok, θα πρέπει επίσης να υποβάλουν σχετική έκθεση, αναφέρεται στο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως γράφει η Handelsblatt.

Στον κώδικα δεοντολογίας, οι συνυπογράφοντες είχαν δεσμευτεί να παρέχουν πληροφορίες για τις δραστηριότητές τους μία φορά το χρόνο.

 

 

 

Πηγές: ΑΠΕ ΜΠΕ Handelsblatt

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 20:40

Τελευταιες Ειδησεις

19 Δεκεμβρίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025
22:06
Δεν αποκλείει τον πόλεμο εναντίον της Βενεζουέλας ο Ντόναλτ Τραμπ
22:03
Αζέρικα καύσιμα φτάνουν στην Αρμενία μετά από τρεις δεκαετίες
21:57
Ιταλία: Εισιτήριο δύο ευρώ για την διάσημη Φοντάνα ντι Τρέβι από την 1η Φεβρουαρίου 2026
21:56
Αποδοχή πολιτικής ισότητας- συμπεριλαμβανομένης της εκ περιτροπής προεδρίας- θέτει ως προϋπόθεση για συνομιλίες ο Έρχιουρμαν
21:06
Κομισιόν: Μερική έγκριση στο πέμπτο αίτημα πληρωμής Κύπρου για €70,5 εκατομμύρια
19:48
Νέος γύρος συνομιλιών μεταξύ Αμερικανών και Ουκρανών διαπραγματευτών για τερματισμό του πολέμου
18:41
Πρόστιμο 40 χιλιάδων ευρώ στην ΑΗΚ για εργατικό ατύχημα
18:39
Πούτιν: Οι επιθέσεις του Κιέβου σε πετρελαιοφόρα δεν θα φέρουν αποτελέσματα-Η Ρωσία θα απαντήσει
17:39
Ικανοποιημένοι οι Κύπριοι από τη ζωή τους- Ανησυχούν για τον πληθωρισμό και για την παγκόσμια αστάθεια
17:24
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ιρανό ομόλογό του είχε ο Κωνσταντίνος Κόμπος
17:10
Τμήμα Μετεωρολογίας 3ο Δελτίο Καιρού 19/12/2025
16:40
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.