Ο Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας (ΟΙΔΕ), σε συνεργασία με τη Συντεχνία Τουρκοκυπρίων Δασκάλων (KTÖS) και την Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ), διοργάνωσε το 2ο «Beyond History: Εργαστήρι Εφαρμοσμένης Ιστορικής Εκπαίδευσης». Το θέμα της φετινής χρονιάς ήταν «Ημέρες Μνήμης, Δράσης και Εορτασμών στη Δημοτική Εκπαίδευση».
Σε δελτίο Τύπου που στάληκε τη Δευτέρα στα ΜΜΕ από τον ΟΙΔΕ αναφέρεται ότι κάθε χρόνο, στην Κύπρο, τα σχολεία διαχειρίζονται τις ημέρες μνήμης και τους εορτασμούς, χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις που είναι σε ισχύ εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
"Είναι αυτές οι προσεγγίσεις, και οι αφηγήσεις που τις συνοδεύουν, σχετικές με τα αναλυτικά προγράμματα; Είναι ευθυγραμμισμένες με τις τρέχουσες εκπαιδευτικές τάσεις; Είναι ελκυστικές; Πώς μπορούν οι εορταστικές εκδηλώσεις να συνδεθούν καλύτερα με την πολυπρισματικότητα, την κριτική σκέψη και τη μνήμη; Εξερευνήσαμε αυτά κι άλλα σχετικά θέματα ώστε να βελτιώσουμε τις παιδαγωγικές μας πρακτικές όσον αφορά στη διδασκαλία της απώλειας και του θανάτου, του πόνου, του εκφοβισμού, του τραύματος και της ειρήνης", αναφέρεται στο δελτίο Τύπου.
Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, η ομάδα του προγράμματος συντόνισε βιωματικά εργαστήρια και συζητήσεις στα Ελληνικά και Τουρκικά. Στο δεύτερο μέρος, οι πρόεδροι της ΠΟΕΔ και της KTOS, Δρ. Μύρια Βασιλείου και Emel Tel, και οι ακαδημαϊκοί Δρ. Μιχαλίνος Ζεμπύλας και Δρ. Ahmet Güneyli παρουσίασαν την κατάσταση που επικρατεί σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα και τις τρέχουσες πολιτικές για τις σχολικές επετείους, επιδιώκοντας έτσι να διερευνήσουν πώς τα σχολεία μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν την απώλεια και τον πόνο, να αποφύγουν τη δημιουργία και στοχοποίηση των «άλλων» και να οικοδομήσουν μια κουλτούρα ειρήνης και συμφιλίωσης στην Κύπρο.
Τη συζήτηση ακολούθησε παρουσίαση από τον επιστημονικό συνεργάτη του προγράμματος Δρ. Dean Smart, ο οποίος έθιξε το ζήτημα της ενσυναίσθησης, και διαδραστικό εργαστήρι με την Ναταλία Κουχαρτσιούκ, στο οποίο συζητήθηκε ο ρόλος του εφαρμοσμένου θεάτρου ως εργαλείο για την εξερεύνηση των εορτασμών, του πόνου και της μνήμης για μαθητές/ριες του δημοτικού σχολείου, έχοντας κατά νου τη σημασία της πολυπρισματικότητας και της συμπεριληπτικότητας για τη διαχείριση τέτοιων θεμάτων.
Tο Εργαστήρι Εφαρμοσμένης Ιστορίας χρηματοδοτείται από το Active Citizens Fund, το ‘Πρόγραμμα Κοινωνία των Πολιτών’ των χρηματοδοτικών μηχανισμών ΕΟΧ/ Νορβηγίας 2014-2021.
Τελευταία Ενημέρωση: 01 Νοεμβρίου 2021 - 18:38
Πηγή: ΚΥΠΕhttps://news.rik.cy/article/2021/11/1/ergasteri-apo-omilo-istorikou-dialogou-kai-ereunas-kai-suntekhnies-daskalon-apo-tis-duo-koinotetes-8984021/