Νέο στρατιωτικό δορυφόρο έθεσε σε τροχιά το Ιράν - Καχύποπτη η Αμερική

Το Ιράν ανακοίνωσε σήμερα πως έθεσε σε τροχιά ένα νέο στρατιωτικό δορυφόρο, την ώρα που οι διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στη Βιέννη με στόχο τη διάσωση της διεθνούς συμφωνίας για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα βρίσκονται σε κρίσιμη φάση.

«Ο δεύτερος ιρανικός στρατιωτικός δορυφόρος με την ονομασία Nour-2 εστάλη στο διάστημα με τον πύραυλο Κασέντ που ανήκει στις αεροδιαστημικές δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης και τέθηκε με επιτυχία σε τροχιά σε ύψος 500 χιλιομέτρων», μετέδωσε το επίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA.

Οι Φρουροί της Επανάστασης παρουσίασαν τον Nour-2 ως έναν «αναγνωριστικό δορυφόρο», σύμφωνα με ανακοίνωση στον επίσημο ιστότοπό τους Sepah News.

Τον Απρίλιο 2020 είχαν εκτοξεύσει τον πρώτο στρατιωτικό δορυφόρο τους, τον Nour-1. Για τις Ηνωμένες Πολιτείες, η εκτόξευση αυτή είχε αποδείξει πως το ιρανικό διαστημικό πρόγραμμα προοριζόταν για στρατιωτικούς μάλλον παρά για εμπορικούς σκοπούς.

Ο Sepah News ανέφερε σήμερα πως ο Nour-1 «εξακολουθεί να είναι ενεργός». «Νουρ» σημαίνει φως στα περσικά.

Ο Nour-2 βρίσκεται σε τροχιά σε ύψος 500 χιλιομέτρων. Ο Nour-1 είχε τεθεί σε τροχιά σε ύψος 425 χλμ. από την επιφάνεια της Γης.

Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις υποστηρίζουν πως η ίδια βαλλιστική τεχνολογία που χρησιμοποιείται για να τεθούν δορυφόροι σε τροχιά, μπορεί επίσης να επιτρέψει στην Τεχεράνη να εκτοξεύσει όπλα μεγαλύτερου βεληνεκούς, περιλαμβανομένων ενδεχομένως πυρηνικών κεφαλών.

Η Τεχεράνη αρνείται τους αμερικανικούς ισχυρισμούς ότι η δραστηριότητά της αυτή καλύπτει την ανάπτυξη βαλλιστικών πυραύλων και λέει πως ουδέποτε επεδίωξε να αναπτύξει πυρηνικά όπλα.

Η εκτόξευση του νέου δορυφόρου πραγματοποιήθηκε με φόντο αισιόδοξες δηλώσεις για μια επικείμενη συμφωνία στις πυρηνικές διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στη Βιέννη.

Το διακύβευμα είναι να επιστρέψουν οι ΗΠΑ στη διεθνή συμφωνία που είχε συναφθεί το 2015 -η Ουάσινγκτον αποχώρησε απ' αυτή το 2018- και να επιστρέψει η Τεχεράνη στην τήρηση των δεσμεύσεών της.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

25 Ιουνίου
Ρούμπιο: Πρόοδος στις συνομιλίες μεταξύ Ισραήλ-Λιβάνου
17:56
Τίτλοι Ειδήσεων: Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026
17:55
Αυτή είναι η νέα ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ, στο τιμόνι ο Κωνσταντίνου-Εξ ημισείας η προεδρία, αλλάζει χέρια στους 18 μήνες
17:46
Έργο Κυπριακής Προεδρίας και ενίσχυση διμερών σχέσεων ανέδειξαν ΠτΔ-ΥΠΕΞ Αλβανίας
17:39
Τουρκικό δημοσίευμα για «δεύτερο σχέδιο Ανάν» – Παρουσιάζει επιστροφή Βαρωσίων και Μόρφου με ανταλλάγματα
17:32
Διμερείς σχέσεις και ενταξιακή πορεία Αλβανίας στο επίκεντρο της συνάντησης Κόμπου – Χότζα
17:30
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 25/06/26
16:21
Νίκος Λογγίνος: Με ηλεκτρονικά συστήματα θα εντοπίζονται φωτιά και καπνός εντός 30 χιλιομέτρων
16:19
Πέντε ζευγάρια γυπών και τρεις νεοσσοί φέρνουν ελπίδα για το μέλλον του είδους στην Κύπρο
15:49
Κύμα καύσωνα πλήττει την Ευρώπη
15:10
Επανέρχεται στη λύση των δύο κρατών η Άγκυρα δια του τουρκικού ΥΠΑΜ
14:45
Εκλογή Μίλτου Μιλτιάδους στην προεδρία της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου
14:28
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.