Ούτε νερό ούτε ηλεκτρισμός στο Σλοβιάνσκ . Οι κάτοικοι εγκαταλείπουν την πόλη

Κάτοικοι του Σλοβιάνσκ, μιας πόλης στην ανατολική Ουκρανία που δεν διαθέτει πλέον ηλεκτρικό και νερό, ξεκίνησαν να την εγκαταλείπουν την Πέμπτη, την ώρα που ο δήμαρχος καλούσε τους πολίτες να φύγουν όσο είναι ακόμη καιρός.

«Η κατάσταση επιδεινώνεται, οι εκρήξεις γίνονται ολοένα και ισχυρότερες και οι βόμβες πέφτουν πιο συχνά», εξήγησε η 18χρονη φοιτήτρια Γκουλνάρα Εβχαρίποβα, καθώς επιβιβαζόταν σε ένα από τα πέντε μικρά λεωφορεία που περίμεναν έξω από το δημοτικό μέγαρο.

Την Τρίτη, σκοτώθηκαν τρεις άνθρωποι και άλλοι έξι τραυματίστηκαν, ενώ προκλήθηκαν και σοβαρές ζημιές.

Ο Βαντίμ Λιάχ, ο δήμαρχος του Σλοβιάνσκ, το οποίο προπολεμικά αριθμούσε 100.000 κατοίκους, είπε ότι σήμερα σημειώθηκαν νέοι βομβαρδισμοί στην περιφέρεια της πόλης, με αποτέλεσμα να καταστραφούν οι γραμμές υψηλής τάσης. «Δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα, διακόπηκε η παροχή νερού. Η καλύτερη λύση σε αυτήν την κατάσταση είναι η εκκένωση. Φροντίστε τον εαυτό σας. Φτιάξτε τις βαλίτσες σας», έγραψε σε ανάρτησή του στο Telegram.

Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι ο πόλεμος θα κρατήσει μήνες και ότι οι μάχες θα συνεχιστούν στην περιοχή του Ντονμπάς, όπου οι Ρώσοι έχουν καταλάβει εδάφη και ελέγχουν πλέον το μεγαλύτερο μέρος του Σεβεροντονέτσκ, μιας πόλης 80 χιλιόμετρα ανατολικά του Σλοβιάνσκ.

Η Κατερίνα Περεντνένκο, μια φύλακας ασφαλείας 24 ετών, επέστρεψε στο Σλοβιάνσκ πριν από πέντε ημέρες και ετοιμάζεται τώρα να ξαναφύγει. «Είναι πολύ δύσκολα εδώ. Βομβαρδίζεται από παντού, είναι τρομακτικό. Χωρίς νερό, ηλεκτρικό, γκάζι… Είμαι τρομοκρατημένη. Δεν μπορώ να πιστέψω τι μας συμβαίνει. Φοβάμαι για την πόλη μου και για τη χώρα μου. Και φοβάμαι ότι σύντομα δεν θα υπάρχει τίποτα για το οποίο θα αξίζει να επιστρέψουμε».

«Θα πάμε στο Ντνίπρο, από εκεί θα πάρω το τρένο για το Κίεβο (…) και μετά θα πάω στην Ευρώπη, πρόσφυγας», λέει δίπλα της ο Λεονίντ, 79 ετών. «Είναι οδυνηρό, δεν μας άξιζε κάτι τέτοιο. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί τιμωρούμαστε. Είμαστε καλοί άνθρωποι, φιλειρηνικοί και ξαφνικά η Ρωσία αποφασίζει ότι είμαστε φασίστες», λέει με οργή ο συνταξιούχος.

Στα τέλη Μαΐου ο ρωσικός στρατός κατέλαβε την κοινότητα Λιμάν, από την οποία ανοίγει ο δρόμος για το Σλοβιάνσκ, που απέχει μόλις 25 χιλιόμετρα βορειότερα.

Ι.Ν

Τελευταία Ενημέρωση: 02 Ιουνίου 2022 - 22:03

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

22 Ιουνίου
Tον Σεπτέμβριo στη Βουλή το νομοσχεδίου για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού
19:39
[ΒΙΝΤΕΟ] Εκδήλωση διαμαρτυρίας ΑΚΕΛ και Βολτ έξω από τη Νομική Υπηρεσία
18:52
Τίτλοι Ειδήσεων: Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026
18:00
Qatar Gate: Ένταλμα σύλληψης από τις βελγικές αρχές για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο
17:34
Κατάρ: 13 νεκροί από έκρηξη σε ενεργειακές εγκαταστάσεις
17:20
Πλήγμα στο ρωσικό κέντρο δορυφορικών επικοινωνιών στη Μόσχα
16:53
Σύγκληση Εθνικού Συμβουλίου μετά την επιστροφή της Ολγκίν τον Ιούλιο
16:50
Το Ιράν αποδέχθηκε την επιστροφή επιθεωρητών του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας
16:41
Τμήμα Μετεωρολογίας -3ο Δελτίο Καιρού 22/06/26
16:34
Υπό οκταήμερη κράτηση 35χρονος για υπόθεση κατοχής ναρκωτικών
15:04
Βρετανία: Παραιτήθηκε ο Κιρ Στάρμερ
14:56
Υπό οκταήμερη κράτηση 22χρονος για υπόθεση φόνου
14:53
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.