Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Ποιά τα δικαιώματα των ταξιδιωτών σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης

Σε σχέση με τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους, ενημερώνει τους επηρεαζόμενους ταξιδιώτες η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες σε πολλά αεροδρόμια, λόγω της απεργίας εργαζομένων σε αεροπορικές εταιρείες.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναφέρει ότι εάν η πτήση του επηρεαζόμενου ταξιδιώτη είναι μέρος οργανωμένου ταξιδιού, τότε ο ταξιδιώτης έχει δικαιώματα, σύμφωνα με τον περί των Οργανωμένων Ταξιδιών και Συνδεδεμένων Ταξιδιωτικών Διακανονισμών Νόμος του 2017.

Συγκεκριμένα, τονίζει ότι αν σε περίπτωση που λόγω της κατάστασης το οργανωμένο ταξίδι δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε, για το πακέτο.

Επίσης, εάν το οργανωμένο ταξίδι τελικά εκτελεστεί, αλλά λόγω μεγάλης καθυστέρησης στις πτήσεις, δεν ήταν δυνατό να εκτελεστεί πλήρως όπως είχε συμφωνηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται κατάλληλη μείωση της τιμής του πακέτου.

Στο νόμο αναφέρεται πως στην περίπτωση, κατά την οποία επηρεάζεται ο επαναπατρισμός του ταξιδιώτη, είτε λόγω μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης είτε λόγω ακύρωσής της, ο διοργανωτής οφείλει να παρέχει κατάλληλη συνδρομή ή βοήθεια στον ταξιδιώτη που αντιμετωπίζει πρόβλημα.

Αν είναι αδύνατον, προστίθεται στην ανακοίνωση, «να διασφαλιστεί η επιστροφή του ταξιδιώτη, όπως συμφωνήθηκε στη σύμβαση του οργανωμένου ταξιδιού, ο διοργανωτής φέρει το κόστος της αναγκαίας παροχής καταλύματος, αν είναι δυνατόν ισοδύναμης κατηγορίας με αυτή που περιλάμβανε το κατάλυμα του πακέτου, για περίοδο όχι πέραν των τριών  διανυκτερεύσεων ανά ταξιδιώτη».

Εξάλλου, σε όλες τις περιπτώσεις ο ταξιδιώτης δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση, καθώς η συγκεκριμένη κατάσταση, αποτελεί αναπόφευκτη και έκτακτη περίσταση η οποία δεν είναι στον έλεγχο του διοργανωτή.

Σημειώνεται ότι οργανωμένο ταξίδι θεωρείται ο συνδυασμός τουλάχιστον δύο ταξιδιωτικών υπηρεσιών, οι οποίες έχουν αγοραστεί από ένα σημείο πώλησης σε μια συνολική τιμή.

Επιπλέον, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναφέρεται και στην  περίπτωση μεμονωμένης πτήσης, στην οποία ο καταναλωτής δεν είναι μέρος οργανωμένου ταξιδιού.

Σύμφωνα με την αρμόδια Υπηρεσία, σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης ο ταξιδιώτης δικαιούται είτε επιστροφή του αντίτιμου εισιτήριου είτε εξασφάλιση εναλλακτικού τρόπου μετάβασης στον τελικό προορισμό και ενδεχομένως επιπρόσθετη χρηματική αποζημίωση κάτω υπό ορισμένες προϋποθέσεις, ενώ σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης κατά την αναχώρηση, ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου ή πτήση επιστροφής.

Εάν η καθυστέρηση, αναφέρει, είναι μεγαλύτερη των τριών ωρών στον τελικό προορισμό, ενδεχομένως ο επιβάτης να δικαιούται και χρηματική αποζημίωση.

Σημειώνει ότι τα ίδια δικαιώματα παρέχονται και σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης από την αεροπορική εταιρεία.

Εξάλλου, σημειώνει ότι η αεροπορική εταιρεία οφείλει πάντοτε να ενημερώνει τους επιβάτες για τα δικαιώματα τους, ενώ για περισσότερες πληροφορίες καλεί το κοινό να επικοινωνεί με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, στον τηλεφωνικό αριθμό 1429.

Δ.Κ.

Τελευταία Ενημέρωση: 08 Ιουλίου 2022 - 14:00

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

04 Οκτωβρίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024
17:58
Υπουργός Άμυνας: Σε κατάσταση πλήρους εγρήγορσης η Κυπριακή Δημοκρατία
17:55
Επιχειρεί σε τρία μέτωπα ο Ισραηλινός στρατός
17:51
Αναχώρησε και τρίτη πτήση τσάρτερ με Βρετανούς από τη Βηρυτό
16:51
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 04/10/24
16:46
Το ροδόσταγμα Αγρού στον κατάλογο Προστατευόμενων Γεωγραφικών Ενδείξεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης
16:35
Την αφαίρεση του συρματοπλέγματος κατά μήκος της γραμμής αντιπαράταξης αποφάσισε το Υπουργικό
16:12
Λιασίδης: Στη διάθεση των πολιτών 2.200 καταφύγια της Πολιτικής Άμυνας
15:33
Ελλάδα: Τη μεγαλύτερη χασισοφυτεία εντόπισαν οι αρχές στη Θήβα
15:09
Στην Επίτροπο Περιβάλλοντος η αρμοδιότητα για ευημερία των ζώων
14:23
Σε απευθείας δίκη ενώπιον του Κακουργιοδικείου ο ισοβίτης Δώρος Θεοφάνους
14:00
Πρώτο διάγγελμα Αλί Χαμενεΐ ύστερα από 5 χρόνια
12:24
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.