[ΒΙΝΤΕΟ] Μαραθώνια η σημερινή συνεδρία της διερευνητικής επιτροπής για τους ΤΑΚΑΤΑ
16 Μαΐου 2025 - 14:34
Τελευταία Ενημέρωση: 16 Μαΐου 2025 - 14:39
Μαραθώνια η σημερινή συνεδρία της διερευνητικής επιτροπής για τους αεορόσακους ΤΑΚΑΤΑ.
Μαραθώνια αποδεικνύεται η σημερινή συνεδρία της διερευνητικής επιτροπής για τους αεορόσακους ΤΑΚΑΤΑ. Σημαντικές αποκαλύψεις έκανε ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, Κωνσταντίνος Καραγιώργης.
Όπως κατέθεσε ο κ. Καραγιώργης, η πρώτη κοινοποίηση για το πρόβλημα με τους αερόσακους TAKATA καταχωρήθηκε στο ευρωπαϊκό σύστημα Safety Gate – RAPEX στις 17 Απριλίου 2013, από τις πορτογαλικές αρχές. Μέχρι και το 2025, έχουν υποβληθεί συνολικά 73 κοινοποιήσεις που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τους συγκεκριμένους αερόσακους.
Όπως είπε ο κ. Καραγιώργης, το ΤΟΜ δεν ανταποκρίθηκε ποτέ στις εν λόγω κοινοποιήσεις. Ο πρώην διευθυντής του ΤΟΜ και πρώην αναπληρωτής ΓΔ του Υπουργείου Μεταφορών, Γιάννης Νικολαΐδης συνέχισε την κατάθεση του. Σημείωσε ότι το ζήτημα των ΤΑΚΑΤΑ ουδέποτε υπήρξε ειδικού ενδιαφέροντος για το ΤΟΜ και αντιμετωπιζόταν στο ευρύτερο πλαίσιο των ανακλήσεων. «Το ΤΟΜ δεν στελεχώθηκε για να μπορεί να ασκεί αποτελεσματικά καθήκοντα για τις εγκρίσεις τύπου».
Μάλιστα σημείωσε ότι η υποστελέχωση και τα αυξημένα καθήκοντα αποσπασμένων λειτουργών του ΤΟΜ κατά την περίοδο της πανδημίας δεν επέτρεπαν να δοθεί ξεχωριστή έμφαση στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Ο ίδιος ανέφερε πως είχε ακούσει τη λέξη ΤΑΚΑΤΑ. «Εγώ την άκουσα. Έχω διαβάσει τον τρόπο που γινόταν η αντιμετώπιση. Η λέξη ΤΑΚΑΤΑ ήταν η λέξη που ακογόταν ως ένα θέμα από τις χιλιάδες ανακλήσεις που γίνονταν και έτρεχαν για πολλά χρόνια. Με αυτή την έννοια ήταν γνωστή ήταν η ανάκληση ΤΑΚΑΤΑ αλλά ποτέ δεν τέθηκε θέμα σοβαρής επικινδυνότητας» σημείωσε ο κύριος Νικολαΐδης. Ενώπιον του κύριου Νικολαΐδη τέθηκαν δύο επιστολές πολιτών του 2015 και 2016 που αναφέρονταν στην επικινδυνότητα των αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ. Οι επιστολές φέρουν την υπογραφή του κύριου Νικολαΐδη με οδηγίες σε λειτουργό να ενημερωθεί αν εκκρεμούν ανακλήσεις, ωστόσο δήλωσε ότι δεν θυμάται την απάντηση που του έδωσε ο λειτουργός.
Έριξε έμμεσα ευθύνη και στην Αστυνομία σχετικά με το ατύχημα του Αλέξανδρου Λούγκου το 2017. «Αν είχαμε την έκθεση του ατυχήματος του 17 και αν είχαμε ενώπιον μας επανηλειμμένα ατυχήματα συμβάντων θα κάναμε κάτι. Δεν ήρθε στην αντίληψη μας το ατύχημα του 17». Σημειώνεται ότι για το ατύχημα του 2017 γνώριζε άλλο τμήμα του Υπουργείου, οι ηλεκτρομηχανολογικές υπηρεσίες.
Οι δύο πρώην γενικοί διευθυντές του Υπουργείου Μεταφορών Ευστάθιος Χαμπουλλάς και Μάκης Κωνσταντινίδης που υπηρέτησαν μέχρι το 2011 σημείωσαν ότι ουδέποτε ήρθε ενώπιον τους ζήτημα που αφορά τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ. Εκκρεμεί η κατάθεση του Αλέκου Μιχαηλίδη που υπηρέτησε ως ΓΔ του Υπουργείου από το 2012 έως 2018 καθώς και του Διευθυντή των Ηλεκτρομηχανολογικών υπηρεσιών.
Πηγή: Τηλεόραση ΡΙΚ, Αντρέας Παφίτης
ΜΧ
Τελευταία Ενημέρωση: 16 Μαΐου 2025 - 14:39
https://news.rik.cy/article/2025/5/16/binteo-marathonia-e-semerine-sunedria-tes-diereunetikes-epitropes-gia-tous-takata/