Αλκοόλ: Κίνδυνος υπογονιμότητας στους άνδρες

Δύο νέες επιστημονικές έρευνες, από τη Δανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενδέχεται να τρομοκρατήσουν τον ανδρικό πληθυσμό για τους πιθανούς κινδύνους από την κατανάλωση αλκοόλ.

Η πρώτη δείχνει ότι ακόμη και η μέτρια κατανάλωσή του (πέντε ποτά την εβδομάδα) συνδέεται με χειρότερη ποιότητα σπέρματος ακόμα και για υγιείς νέους, ενώ η δεύτερη ανακάλυψε ότι η υπερβολική κατανάλωση αυξάνει τον κίνδυνο να προσβληθεί ένας άνδρας τον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV). Η πρώτη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό "British Medical Journal", έγινε σε δείγμα 1.221 ανδρών, ηλικίας 18 έως 28 ετών, οι οποίοι έκαναν αναλυτικές ιατρικές εξετάσεις για να καταταχθούν στον στρατό. Μεταξύ άλλων, συσχετίστηκε η συχνότητα κατανάλωσης αλκοόλ με την κατάσταση του σπέρματός τους. Κατά μέσον όρο, ο κάθε εθελοντής είχε καταναλώσει 11 αλκοολούχα ποτά την εβδομάδα. Όσο περισσότερο έπινε κανείς μέσα στην εβδομάδα, τόσο χειρότερη ήταν η ποιότητα του σπέρματός του, όσον αφορά τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, την κινητικότητά τους, το μέγεθος και το σχήμα τους. Η αρνητική επίπτωση ήταν ορατή σε όσους έπιναν ακόμη και μέτριες ποσότητες (πάνω από πέντε την εβδομάδα), αλλά ήταν σαφώς πιο έντονη σε όσους έπιναν πολύ (πάνω από 25 ποτά εβδομαδιαίως). Όσοι έπιναν περισσότερο από όλους (πάνω από 40 ποτά την εβδομάδα), είχαν κατά μέσο όρο 33% λιγότερα συνολικά σπερματοζωάρια και 51% λιγότερα φυσιολογικά σπερματοζωάρια, σε σχέση με όσους έπιναν λίγο (ένα έως πέντε ποτά). Επίσης η ανάλυση δειγμάτων αίματος έδειξε ότι η συχνή κατανάλωση αλκοόλ μεταβάλλει και το επίπεδο των ανδρικών αναπαραγωγικών ορμονών, επιφέροντας αύξηση της τεστοστερόνης και πτώση της ορμόνης SHBG (φυλοσυνδετικής σφαιρίνης). Προηγούμενες μελέτες με πειραματόζωα έχουν δείξει επίσης ότι το αλκοόλ έχει άμεση επίπτωση στο σπέρμα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν έχει εξακριβωθεί ακόμα κατά πόσο αποκαθίσταται η ποσότητα και η ποιότητα του σπέρματος, αν κάποιος περιορίσει δραστικά το αλκοόλ. Οι ιατροί προειδοποιούν πάντως, με βάση τα ευρήματα της έρευνας, τους νέους άνδρες που σκοπεύουν να κάνουν παιδί να προσέχουν πόσο πίνουν.

Η δεύτερη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο ίδιο περιοδικό, πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.313 ανδρών, που ήταν ήδη μέλη του στρατού των ΗΠΑ. Οι συμμετέχοντες έκαναν γενικές εξετάσεις και εξετάσεις για τον ιό HPV κάθε έξι μήνες. Η ανάλυση έδειξε ότι ήταν φορείς του ιού έκαναν σημαντικά μεγαλύτερη μέση ημερήσια κατανάλωση αλκοόλ σε σχέση με όσους βρέθηκαν αρνητικοί. Οι φορείς του ιού κατανάλωναν κατά μέσο όρο 4,52 γραμμάρια αλκοόλ τη μέρα, έναντι 3,13 γραμμαρίων που καταναλώνονταν από όσους δεν έφεραν τον ιό. Στο 25% των ανδρών με την υψηλότερη κατανάλωση αλκοόλ , το ποσοστό των ανδρών με τον ιό με HPV ήταν μεγαλύτερο (68,9%) από το αντίστοιχο ποσοστό (56,7%) στο 25% των ανδρών με την μικρότερη κατανάλωση αλκοόλ. Τα αντίστοιχα ποσοστά ειδικά για τους τύπους του ιού που προκαλούν καρκίνο, ήταν 35,2% και 22,8%, συνεπώς όσοι έπιναν περισσότερο, είχαν και μεγαλύτερο κίνδυνο να πάθουν ιογενή καρκίνο λόγω του HPV.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η συχνή κατανάλωση αλκοόλ καθιστά κάποιον πιο ευάλωτο στις λοιμώξεις από βακτηριακή πνευμονία, σηψαιμία, φυματίωση και ιογενή ηπατίτιδα. Στη λίστα αυτή πρέπει πλέον να προστεθεί και η λοίμωξη από ιό HPV, μερικά στελέχη του οποίου είναι καρκινογόνα. Το κάπνισμα και το σεξ χωρίς προφυλάξεις αποτελούν άλλους παράγοντες κινδύνου για τον ιό HPV.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:10

Τελευταιες Ειδησεις

14 Ιουνίου
Κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες
11:01
Κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση στην Ελβετία για τον περιορισμό του πληθυσμού
10:59
ΠτΔ: Οι συγκλίσεις που έχουν επιτευχθεί στο Κυπριακό αποτελούν το κλειδί της νέας εν εξελίξη προσπάθειας
10:58
Αποστολή δοκιμαστικής ειδοποίησης μέσω CY-Alert σε παγκύπρια κλίμακα αύριο
10:41
Φωτιά στο Νέο Χωριό Πάφου - Τέθηκε κακόβουλα
09:46
Ο Τραμπ δήλωσε πως σήμερα θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν για τερματισμό του πολέμου
08:54
Κονγκό: Συνολικά 710 κρούσματα του ιού Έμπολα
06:10
Υπουργός Εξωτερικών: Έχουν ήδη δρομολογηθεί τα επόμενα βήματα με τις χώρες της Κεντρικής Ασίας
05:35
Τμήμα Μετεωρολογίας - 1ο Δελτίο Καιρού 14/06/26
05:05
13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Greek Basketball League: Πρωταθλητής για 16η φορά στην ιστορία του ο Ολυμπιακός
20:50
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.