Το γεωτρύπανο της εταιρείας ENI, προχώρησε σήμερα στις πρώτες δοκιμές ενώ είναι θέμα ωρών να κατέβει στο βυθό και να αρχίσει την γεώτρηση.
Αυτό ανέφερε ο Υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης ο οποίος επισκέφθηκε το πρωί το πλοίο - γεωτρύπανο «Saipem 10000».
Ουσιαστικά, είπε, οι διαδικασίες της γεώτρησης έχουν ξεκινήσει από τη στιγμή που σταθεροποιήθηκε το πλοίο στο σημείο της γεώτρησης στο κοίτασμα «Ονασαγόρας», του τεμαχίου «9» της Κυπριακής ΑΟΖ.
Ο κύριος Λακκοτρύπης είπε ότι κατά την επίσκεψη στο γεωτρύπανο, έγινε ενημέρωση από την εταιρεία για τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και για τις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν μέχρι να αρχίσει η γεώτρηση.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο υπουργός Ενέργειας είπε ότι υπάρχουν ενθαρρυντικά στοιχεία, ωστόσο αν δεν ολοκληρωθεί η γεώτρηση δεν μπορεί να ξέρει κανένας με βεβαιότητα.
Εξήγησε ότι σε περίπου 80 μέρες θα ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη γεώτρηση και θα υπάρξουν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα, τα οποία, σημείωσε, χρειάζεται χρόνος να τύχουν επεξεργασίας.
Πρόσθεσε ακόμα ότι υπάρχει συμβατική υποχρέωση για τέσσερις γεωτρήσεις και μετά θα υπάρχει ευελιξία ανάλογα με τα αποτελέσματα να λαμβάνονται αποφάσεις για επόμενες γεωτρήσεις.
Ερωτηθείς αν μετά τις πρόσφατες πολιτικές επαφές σε Αίγυπτο και Ιορδανία, η Κύπρος στρέφεται προς μια πολιτική εξαγωγών προς τους κοντινούς γείτονες, ο κ. Λακκοτρύπης είπε ότι είναι μια από τις επιλογές, η οποία έχει και τα πλεονεκτήματά της, έχει και τις προκλήσεις της αλλά σίγουρα είναι και στο πλαίσιο της στενότερης συνεργασίας της Κύπρου με τις χώρες τις περιφέρειας.
Σύνταξη: Εύη Μουρούζη
Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:10
https://news.rik.cy/el/article/2014/9/25/thema-oron-e-enarxe-geotreses-ston-onasagora/