Το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών ανακοίνωσαν αργά το απόγευμα οι υπουργοί Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης και Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης. Ωστόσο το τυπικό κλείσιμο αναμένεται να ανακοινωθεί αργότερα απόψε από την αρχή εκδόσεως αδειών για αεροπορικέςπτήσεις η οποία θα αφαιρέσει την άδεια πτήσεων των κυπριακών αερογραμμών και το επίσημο κλείσιμο θα το αποφασίσει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.
Η αφαίρεση της άδειας αναμένεται να ανακοινωθεί μετά τη μία και τριάντα μετά τα μεσάνυκτα όταν θα έχει προσγειωθεί το τελευταίο αεροσκάφος των Κυπριακών Αερογραμμών που είναι ακόμα στον αέρα.
Πρόκειται για την πτήση που έχει αναχωρήσει από την Αθήνα και επιστρέφει στην Κύπρο. Ανάλογη απόφαση αναμένεται και από την ΙΑΤΑ τον διεθνή οργανισμό που ελέγχει την έκδοση εισιτηρίων από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες που είναι μέλη του.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΡΙΚ ήδη η ΙΑΤΑ έχει στείλει από χθες επιστολή στην εταιρεία από την οποία ζητεί εντός 5 ημερών να καταθέσει κάποια εγγύηση για να μπορεί να συνεχίσει την έκδοση εισιτηρίων, κάτι τέτοιο βέβαια δεν μπορεί να γίνει.
Σε ότι αφορά τους επιβάτες που έχουν εξασφαλίσει και πληρώσει εισιτήριο η κυβέρνηση θα αναλάβει το κόστος για την μεταφορά των επιβατών σε άλλες πτήσεις μέσω του γραφείου TOPKINISIS ή της αποζημίωσης μέσω της επιστροφής χρημάτων αν το εισιτήριο αγοράστηκε με πιστωτική κάρτα. Το κόστος αναμένεται να ανέλθει στα 6-7 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Υπουργός Οικονομικών είπε ότι η ανάθεση στο συγκεκριμένο γραφείο έγινε νομότυπα σήμερα το πρωί από το γενικό λογιστήριο. Το γραφείο θα εισπράττει για κάθε εισιτήριο που θα εκδίδει το ποσό των 10 ευρώ που θα καλύψει επίσης το κράτος.
Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους, θα δοθεί αποζημίωση δύο μισθών όπως προβλέπεται στην νομοθεσία, είναι ένα κόστος γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ και όλα τα ωφελήματα τους συμπεριλαμβανομένου του συνόλου του ταμείου προνοίας τους το οποίο εν μέρει θα καλυφθεί από την εταιρεία και εν μέρει από το κράτος.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα αρχίσει αμέσως η διερεύνηση της πιθανότητας δημιουργίας νέας εταιρείας που θα φέρει το λογότυπο και το σήμα της εταιρείας σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα στην οποία θα μπορούσαν να εργοδοτηθούν και εργαζόμενοι των κυπριακών αερογραμμών. Δεν προσδιορίστηκε όμως ο χρονικός ορίζοντας αυτής της πιθανότητας.
Σε ότι αφορά το ενδεχόμενο ανάκτησης των 66 εκατομμυρίων αυτό είναι αδύνατο να γίνει και ελάχιστα αναμένεται ότι θα ανακτηθούν στην πραγματικότητα.
Ο υπουργός Οικονομικών απέδωσε ευθύνες σε προηγούμενες κυβερνήσεις για τις αποφάσεις που λήφθηκαν και οδήγησαν στην προσωρινή διάσωση της εταιρείας αλλά και στο σημερινό κλείσιμο της εταιρείας.
Πηγή: Νίκος Σχίζας
Επιμέλεια: Στέλλα Ολυμπίου
Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:15
https://news.rik.cy/el/article/2015/1/9/upourgoi-oikonomikon-kai-sugkoinonion-anakoinosan-kleisimo-ka/