Το ιχθυέλαιο κατά της σχιζοφρένειας

Το ιχθυέλαιο ελαχιστοποιεί τις διαταραχές σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο σχιζοφρένειας σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Communications.

Σύμφωνα με την έρευνα η οποία κράτησε 7 χρόνια η λήψη του συμπληρώματος του λιπαρού οξέος ωμέγα–3 για 12 εβδομάδες είναι δυνατό να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης σχιζοφρένειας σε νεαρούς ενήλικες με υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου.

Η νέα έρευνα είναι η πρώτη που τεκμηριώνει αυστηρά την επίδραση των συμπληρωμάτων ιχθυελαίου ως μέσο πρόληψης σοβαρή ψυχιατρική ασθένεια. Τα εμφανή αποτελέσματα μιας σύντομης αγωγής με κάψουλες ιχθυελαίου ήταν τόσο μακροχρόνια όσο και βραχυπρόθεσμα σε έναν πληθυσμό νεαρών ενηλίκων των οποίων η ψυχική υγεία είναι εύθραυστη. Επίσης σύμφωνα με την έρευνα το ιχθυέλαιο επιδρά θετικά και ισχυρά στη ψυχιατρική θεραπεία.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βρέθηκαν άφθονα σε λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και το σκουμπρί, αλλά επίσης είναι διαθέσιμα σε κάψουλες ιχθυελαίου – οι οποίες από καιρό έχουν αποδειχθεί ότι ενισχύουν την αποτελεσματικότητα των αντικαταθλιπτικών και βελτιώνουν την προσοχή τόσο στα άτομα με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).

Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε έναν πληθυσμό νέων ανθρώπων ηλικιών 13 και 25 ετών που είναι εξαιρετικά ευάλωτες στην ανάπτυξη σοβαρής ψυχικής ασθένειας έχοντας παροδικές ψευδαισθήσεις ή παραληρητικές σκέψης, ή είχαν οικογενειακό ιστορικό ψυχικών νοσημάτων.

Από αυτούς που λάμβαναν καθημερινά συμπλήρωμα Ωμέγα-3 μόνο 10 % ανέπτυξε σοβαρή ψυχική νόσο ενώ από αυτούς που λάμβαναν εικονικό φάρμακο χωρίς το ιχθυέλαιο οι 40% ανέπτυξαν μια σοβαρή ψυχασθένεια.

Επιμέλεια : Στέλλα Ολυμπίου

Πηγή: Los Angeles Times

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 06:58

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Greek Basketball League: Πρωταθλητής για 16η φορά στην ιστορία του ο Ολυμπιακός
20:50
Τραγωδία στην άσφαλτο με θύμα 23χρονο μοτοσικλετιστή
20:33
Τραμπ: Αύριο θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν
19:25
Μειωμένες κατά 6% οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς
18:53
Δεξαμενόπλοιο επλήγη στα ανοικτά των ακτών του Ομάν
18:30
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.