Ο καφές βελτιώνει τη διάθεση, τη πνευματική διαύγεια και εγρήγορση

Ο καφές είναι ένα ρόφημα που βελτιώνει την υγεία, προσφέροντας προστασία στην καρδιά, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο πολλών μορφών καρκίνου και μειώνοντας τον κίνδυνο της νόσου του Πάρκινσον.

Αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στους ιστούς και είναι υπεύθυνες για τη γήρανση αλλά και την πρόκληση διαφόρων χρόνιων νοσημάτων. Για να το απλοποιήσουμε, τα αντιοξειδωτικά αναστέλλουν το «σκούριασμα» των κυττάρων στο σώμα μας. Ακριβώς όπως τα μέταλλα σκουριάζουν λόγω της έκθεσης σε οξυγόνο, τα κύτταρα στο σώμα μας επίσης, παθαίνουν ζημιά από την έκθεση σε ορισμένα "αντιδραστικά είδη οξυγόνου" ή ROS. Αυτοί οι βλαβεροί παράγοντες προκαλούνται από τις περιβαλλοντικές τοξίνες, το κάπνισμα, τις κακές διατροφικές συνήθειες, τον μεταβολισμό, την άσκηση και άλλους παράγοντες. Όταν είναι ανεξέλεγκτα, αυτά τα ROS συμβάλλουν στην εμφάνιση εκφυλιστικών ασθενειών. Η οξειδωτική βλάβη συνδέεται με τον διαβήτη, την αρθρίτιδα, τον καρκίνο, τις εκφυλιστικές διαταραχές του εγκεφάλου, και πολλές πτυχές της γήρανσης και του εκφυλισμού. Τα αντιοξειδωτικά που συναντάμε στον καφέ είναι οι πολυφαινόλες, το χλωρογενικό και καφεϊκό οξύ, η θεοφιλίνη και η θεοβρωμίνη, τα οποία έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων, λόγω του ότι έχουν αντιοξειδωτικές, αντιϊκές, αντιαλλεργικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. . Επιπλέον, ο καφές βελτιώνει τη διάθεση, την πνευματική διαύγεια και εγρήγορση. Ειδικότερα, ο καφές δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα, διεγείρει τον εγκέφαλο και διευκολύνει την γνωστική λειτουργία. Επιπρόσθετα, ο καφές αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να  ενισχύει την πνευματική εγρήγορση, να διευκολύνει τον σχηματισμό σκέψης και τη συγκέντρωση και να μειώνει την πνευματική κόπωση. Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Archives of Internal Medicine, ερευνητές του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση καφέ μείωσε τα ποσοστά της κατάθλιψης μεταξύ των γυναικών. Οι γυναίκες που έπιναν δύο με τρία φλιτζάνια ή κούπες καφέ με καφεΐνη την ημέρα είχαν 15% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη κατά τη διάρκεια της περιόδου της μελέτης των 10 ετών, σε σύγκριση με τις γυναίκες που κατανάλωναν ένα φλιτζάνι/κούπα ή λιγότερο ανά ημέρα. Οι γυναίκες που έπιναν 4 ή περισσότερα φλιτζάνια ή κούπες καφέ την ημέρα είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης. . Συνεπώς, η συστηματική μέτρια κατανάλωση καφέ (π.χ. 2-3 κούπες ή ποτήρια στιγμιαίου ή 3-4 μικρά φλιτζανάκια ελληνικού καφέ καθημερινά), βελτιώνει τη διάθεση, την πνευματική διαύγεια και εγρήγορση καθ’ όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας.

Πηγή: Υγειαonline.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 06:34

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Greek Basketball League: Πρωταθλητής για 16η φορά στην ιστορία του ο Ολυμπιακός
20:50
Τραγωδία στην άσφαλτο με θύμα 23χρονο μοτοσικλετιστή
20:33
Τραμπ: Αύριο θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν
19:25
Μειωμένες κατά 6% οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς
18:53
Δεξαμενόπλοιο επλήγη στα ανοικτά των ακτών του Ομάν
18:30
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.