Ο καφές δεν αυξάνει τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής

Η κατανάλωση καφέ δεν σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής, η οποία είναι η συχνότερη μορφή αρρυθμίας της καρδιάς, σύμφωνα με μια νέα σουηδική επιστημονική μελέτη. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Σουζάνα Λάρσον του Ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "BMC Medicine", αξιολόγησαν (μετα-αναλυση) όλες τις έως τώρα δημοσιευμένες έρευνες πάνω στη σχέση καφέ-αρρυθμίας.

Η μελέτη - η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα- κάλυψε συνολικά σχεδόν 250.000 άτομα για μια περίοδο 12 ετών. Η μέση κατανάλωση καφέ ανά άτομο ήταν τρία φλιτζάνια.

Η μέτρια κατανάλωση καφέ έχει στο παρελθόν συσχετισθεί με μειωμένο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικού, αλλά στην περίπτωση της κολπικής μαρμαρυγής έως τώρα η κατάσταση δεν ήταν ξεκάθαρη.

Η κολπική μαρμαρυγή, η πιο κοινή μορφή αρρυθμίας, αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού, καρδιακής ανακοπής και πρόωρου θανάτου. Αν και προηγουμένως υπήρχαν φόβοι ότι ο πολύς καφές μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφάνιση κολπικής μαμαρυγής, η νέα μελέτη δείχνει ότι δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος.

«Οι άνθρωποι που τους αρέσει ο καφές, μπορούν με ασφάλεια να συνεχίσουν να τον πίνουν, τουλάχιστον με μέτρο, χωρίς τον κίνδυνο να εμφανίσουν κολπική μαρμαρυγή» δήλωσε η Λάρσον. Επεσήμανε πάντως ότι επειδή δεν έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα πολλές μελέτες πάνω στο ζήτημα, καλό θα ήταν να γίνουν κι άλλες στο μέλλον.

Κατά τους Σουηδούς επιστήμονες, δεν είναι δυνατό να αποκλειστεί ότι ο καφές πιθανώς μπορεί να «πυροδοτήσει» άλλες μορφές αρρυθμίας της καρδιάς.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 06:21

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
22:00
Διαμαρτυρίες στην Αλβανία κατά του τουριστικού έργου του γαμπρού του Τραμπ
21:21
Greek Basketball League: Πρωταθλητής για 16η φορά στην ιστορία του ο Ολυμπιακός
20:50
Τραγωδία στην άσφαλτο με θύμα 23χρονο μοτοσικλετιστή
20:33
Τραμπ: Αύριο θα υπογραφεί συμφωνία με το Ιράν
19:25
Μειωμένες κατά 6% οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς
18:53
Δεξαμενόπλοιο επλήγη στα ανοικτά των ακτών του Ομάν
18:30
Γιασεμίδης για αύξηση επιτοκίων: Μικρή η επίπτωση στους δανειολήπτες
18:08
Στις 4 Ιουλίου θα αρχίσει η κηδεία του Αλί Χαμενεΐ στην Τεχεράνη
16:36
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
16:22
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον δρόμο Προδρόμου - Κύκκου λόγω Φεστιβάλ Κερασιού
15:41
Έρευνα για απόδραση του 17χρονου διέταξε ο Αρχηγός Αστυνομίας - Σε διαθεσιμότητα αστυνομικός
15:15
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.