Η σοκολάτα μπορεί να ρυθμίσει τις αρρυθμίες της καρδιάς

Η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων σοκολάτας σχετίζεται με σημαντικά μειωμένο κίνδυνο να διαγνωσθεί ένας άνθρωπος με κολπική μαρμαρυγή, μια συχνή και επικίνδυνη μορφή καρδιακής αρρυθμίας, σύμφωνα με μια νέα αμερικακο-δανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Ελίζαμπεθ Μοστόφσκι του Τμήματος Επιδημιολογίας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο καρδιολογικό περιοδικό "Heart", ανέλυσαν στοιχεία για 55.500 άτομα 50 έως 64 ετών, συσχετίζοντας την κατάσταση της υγείας τους με τη διατροφή τους και άλλους παράγοντες. Σε διάστημα 13,5 ετών υπήρξαν 3.346 διαγνώσεις αρρυθμίας.
Διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερη σοκολάτα έτρωγε κανείς (έως ένα όριο), τόσο μειωνόταν η πιθανότητα να διαγνωσθεί με κολπική μαρμαρυγή. Για την κατανάλωση δύο έως έξι μερίδων την εβδομάδα, ο κίνδυνος ήταν κατά μέσο όρο 20% μικρότερος, για μία μερίδα την εβδομάδα ήταν 17% μικρότερος, ενώ για μία έως τρεις μερίδες το μήνα η μείωση του κινδύνου ήταν 10% (ως μερίδα θεωρήθηκαν τα 30 γραμμάρια περίπου).
Όμως, από ένα σημείο και πέρα, υπάρχει μια «οροφή» στο όφελος της σοκολάτας. Έτσι, για ακόμη μεγαλύτερη κατανάλωση, πάνω από μία μερίδα τη μέρα, ο κίνδυνος αρρυθμίας μειώνεται μεν αλλά κάπως λιγότερο, κατά 14%.
Το όφελος είναι παρόμοιο για άνδρες και γυναίκες. Τα μεγαλύτερα οφέλη για μεν τις γυναίκες φαίνεται να προκύπτουν από την κατανάλωση μιας μερίδας σοκολάτας την εβδομάδα (μείωση κινδύνου αρρυθμίας κατά 21%), για δε τους άνδρες από την κατανάλωση δύο έως έξι μερίδων εβδομαδιαίως (μείωση κινδύνου 23%).
Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι η σοκολάτα, ιδίως η μαύρη, έχει καρδιαγγειακά οφέλη. Η νέα μελέτη δείχνει ότι αυτό ισχύει και για τις αρρυθμίες, μία πάθηση που συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού, καρδιακής ανεπάρκειας, άνοιας και πρόωρου θανάτου και από την οποία πάσχουν πάνω από 33 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως. Δεν είναι πάντα σαφές τι την προκαλεί και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια θεραπεία.
Οι ερευνητές τόνισαν ότι δεν πρέπει να γίνεται υπερβολή με τη σοκολάτα, καθώς περιέχει πολλές θερμίδες από σάκχαρα και λίπη, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους και σε μεταβολικές διαταραχές. Όμως, επισημαίνουν, η κατανάλωση με μέτρο, ιδίως της μαύρης σοκολάτας, μπορεί να αποτελεί μια υγιεινή επιλογή.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 18:25

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Σίδνεϊ: Γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά από επίθεση καρχαρία
07:53
Κοντά σε συμφωνία ΗΠΑ - Ιράν
06:53
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 13 Ιουνίου 2026
06:00
Ξεπέρασε το τρισεκατομμύριο η περιουσία του Ίλον Μασκ
05:43
«Βουτιά» στην τιμή του πετρελαίου
05:35
Διαμαρτυρία Ινδίας προς ΗΠΑ για επιθέσεις σε τάνκερ
05:14
Τμήμα Μετεωρολογίας -1ο Δελτίο Καιρού 13/06/26
05:12
Ουκρανία: Τέλος στο καθεστώς προστασίας της ρωσικής γλώσσας
05:07
12 Ιουνίου
Τουρκικό ΥΠΕΞ: Η ΕΚ πλευρά επιχειρεί να πολιτικοποιήσει το σύστημα της ΕΣΔΑ
22:10
Eθνικό Συμβούλιο για τις 22 Ιουνίου θα συγκαλέσει ο Πρόεδρος
21:48
Αραγτσί: Πιο κοντά από ποτέ σε συμφωνία για τερματισμό της κρίσης στη Μέση Ανατολη
21:45
Συνάντηση ΠτΔ με Πρόεδρο ΔΗΚΟ για αποτίμηση των αποτελεσμάτων των βουλευτικών εκλογών
21:37
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.