Κινεζική έρευνα: Η καθημερινή κατανάλωση αυγών σχετίζεται με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν ένα αυγό τη μέρα, έχουν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, σε σχέση με όσους δεν τρώνε καθόλου αυγά, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη κινεζο-βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Λιμίνγκ Λι της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "Heart", ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 416.000 άτομα ηλικίας 30 έως 79 ετών, οι οποίοι δεν είχαν καρδιοπάθεια στην αρχή της έρευνας. 

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν επί περίπου εννέα χρόνια και η κατάσταση της υγείας τους συσχετίσθηκε με τη διατροφή τους. Στο διάστημα αυτό, σχεδόν 84.000 άτομα εκδήλωσαν καρδιοπάθεια ή είχαν έμφραγμα ή εγκεφαλικό, ενώ σχεδόν 10.000 πέθαναν από αυτές τις καρδιαγγειακές αιτίες.
Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν καθημερινά κατά μέσο όρο ένα αυγό (το 13% των συμμετεχόντων), είχαν 26% μικρότερο κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού, 28% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από αιμορραγικό εγκεφαλικό, 12% μικρότερο κίνδυνο για ισχαιμική καρδιοπάθεια και γενικότερα 18% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια, σε σχέση με όσους έτρωγαν αυγά σπανιότατα ή ποτέ (το 9% του συνόλου).
«Η μελέτη δείχνει ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στη μέτρια κατανάλωση αυγών, έως ένα τη μέρα, και στη μικρότερη συχνότητα καρδιαγγειακών περιστατικών», ανέφεραν οι ερευνητές. Η μελέτη δεν δίνει στοιχεία για το πώς η μεγάλη κατανάλωση αυγών (πάνω από ένα τη μέρα) σχετίζεται με τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.
Αντίθετα με τα ισχαιμικά επεισόδια (κυρίως εμφράγματα και εγκεφαλικά) που αποτελούν την κυριότερη αιτία πρόωρου θανάτου στις περισσότερες δυτικές χώρες, στην Κίνα οι θάνατοι από εγκεφαλικά είναι περισσότεροι σε σχέση με τα εμφράγματα. Επίσης τα αιμορραγικά εγκεφαλικά είναι αναλογικά περισσότερα στην Κίνα από ό,τι στη Δύση.
Τα αυγά αποτελούν βασική πηγή χοληστερόλης, αλλά επίσης περιέχουν πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας, πολλές βιταμίνες και άλλα ωφέλιμα συστατικά, όπως φωσφολιπίδια και καροτενοειδή. Προηγούμενες μελέτες πάνω στην επίπτωση της κατανάλωσης των αυγών στην υγεία είχαν καταλήξει σε μάλλον αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.
Παρόλο που κάθε αυγό περιέχει περίπου 200 μιλιγκράμ χοληστερίνης, γι' αυτό αρκετοί ειδικοί δεν το συνιστούν σε καρδιοπαθείς και διαβητικούς, νεότερες μελέτες έχουν δώσει ενδείξεις ότι τα αυγά μπορεί να «φρενάρουν» την παραγωγή «κακής» χοληστερίνης (LDL) στο ήπαρ και αντίθετα να ευνοούν την παραγωγή «καλής» χοληστερίνης.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 10:46

Τελευταιες Ειδησεις

12 Ιουνίου
Τουρκικό ΥΠΕΞ: Η ΕΚ πλευρά επιχειρεί να πολιτικοποιήσει το σύστημα της ΕΣΔΑ
22:10
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026
22:10
Eθνικό Συμβούλιο για τις 22 Ιουνίου θα συγκαλέσει ο Πρόεδρος
21:48
Αραγτσί: Πιο κοντά από ποτέ σε συμφωνία για τερματισμό της κρίσης στη Μέση Ανατολη
21:45
Συνάντηση ΠτΔ με Πρόεδρο ΔΗΚΟ για αποτίμηση των αποτελεσμάτων των βουλευτικών εκλογών
21:37
Απόδραση 17χρονου από τον Αστυνομικό Σταθμό Ομορφίτας
20:49
ΠτΔ: Καθοριστικής σημασίας οι επόμενες εβδομάδες για το Kυπριακό
20:40
Oλγκίν μετά από συνάντηση με ΠτΔ: Προετοιμασία για τη διευρυμένη και συνέχιση των επαφών
18:31
Συνεχίζεται η δειγματοληψία για τον αφθώδη πυρετό ειδικά στην περιοχή της Πάχνας
17:46
Ολγκίν μετά από συνάντηση με Έρχιουρμαν: Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για μια συνάντηση 5+1
17:38
Καταγγελία στην Αστυνομία για παραπλανητικό βίντεο που εμφανίζει τον Μητροπολίτη Νεόφυτο να δίνει ιατρικές συμβουλές
17:35
Τμήμα Μετεωρολογίας -3ο Δελτίο Καιρού 12/06/26
16:22
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.