Τα λάχανα και τα μπρόκολα μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου

Αντικαρκινικές ιδιότητες έχει η κατανάλωση λάχανων και μπρόκολων, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ του Λονδίνου, με επικεφαλής τη δρα Γκίτα Στόκινγκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "Immunity", σύμφωνα με το BBC, ανακάλυψαν -μέσα από πειράματα σε ζώα και σε ιστούς μίνι-εντέρου στο εργαστήριο- ότι αντικαρκινικές ουσίες παράγονται κατά την πέψη αυτών των λαχανικών.

Όπως το δέρμα, η εσωτερική επιφάνεια του εντέρου συνεχώς αναγεννιέται από βλαστοκύτταρα μέσω μιας διαδικασίας που παίρνει τέσσερις έως πέντε μέρες και η οποία μερικές φορές μπορεί να καταστεί ανεξέλεγκτη, με συνέπεια την πρόκληση φλεγμονής ή καρκίνου.

Η νέα μελέτη δείχνει ότι όταν κανείς τρώει λαχανικά και μπρόκολα, παράγονται χημικές ουσίες που, φθάνοντας στο παχύ έντερο, επιδρούν θετικά στα βλαστικά κύτταρα και προστατεύουν την εσωτερική επιφάνειά του, έτσι ώστε να ανανεωθεί χωρίς πρόβλημα.

Η διατροφή των πειραματόζωων (ποντικιών) με δίαιτες πλούσιες σε αυτές τις ουσίες προστάτευσε τα ζώα από καρκίνο του εντέρου, ακόμη και όταν διέθεταν στο DNA τους γονίδια υψηλού κινδύνου για τη νόσο. Χωρίς την ίδια διατροφή, τα πειραματόζωα αυτά πάθαιναν τελικά καρκίνο. Όταν όμως τα πειραματόζωα άρχισαν την προστατευτική διατροφή, σταματούσε η εξάπλωση των καρκινικών όγκων.

«Αιτία για αισιοδοξία» χαρακτήρισε τα ευρήματα η δρ Στόκινγκερ και πρόσθεσε ότι υπάρχουν σίγουρα λόγοι για να τρώει κανείς περισσότερα λάχανα και μπρόκολα.

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 09:07

Τελευταιες Ειδησεις

12 Ιουνίου
Απόδραση 17χρονου από τον Αστυνομικό Σταθμό Ομορφίτας
20:49
ΠτΔ: Καθοριστικής σημασίας οι επόμενες εβδομάδες για το Kυπριακό
20:40
Oλγκίν μετά από συνάντηση με ΠτΔ: Προετοιμασία για τη διευρυμένη και συνέχιση των επαφών
18:31
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026
17:52
Συνεχίζεται η δειγματοληψία για τον αφθώδη πυρετό ειδικά στην περιοχή της Πάχνας
17:46
Ολγκίν μετά από συνάντηση με Έρχιουρμαν: Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για μια συνάντηση 5+1
17:38
Καταγγελία στην Αστυνομία για παραπλανητικό βίντεο που εμφανίζει τον Μητροπολίτη Νεόφυτο να δίνει ιατρικές συμβουλές
17:35
Τμήμα Μετεωρολογίας -3ο Δελτίο Καιρού 12/06/26
16:22
Η Ουκρανία ζητά πρόσθετη στρατιωτική βοήθεια 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων
15:51
Ποινή φυλάκισης δυόμιση ετών σε σφετεριστή από την Ουκρανία
14:55
Ψευδείς οι όροι της συμφωνίας που διέρρευσε από το Ιράν, λέει ο Τραμπ
14:50
Δημοσιοποιήθηκε προσχέδιο συμφωνίας ΗΠΑ - Ιράν
13:51
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.