Η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου ανοίγει τη φετινή της καλλιτεχνική περίοδο τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018 στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου στις 20:30 με ένα συναρπαστικό πρόγραμμα από ρομαντικά αριστουργήματα των Brahms, Rachmaninov και Beethoven με τίτλο “Il Grande Concerto”, υπό τη διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της και Μαέστρου Γιώργου Κουντούρη.
Η συναυλία θα ξεκινήσει με τη ζωντάνια του Ουγγρικού χορού αρ. 4 του Johannes Brahms. Στη συνέχεια, η Σ.Ο.Ν.Κ. θα παρουσιάσει το μεγαλειώδες Τρίτο κοντσέρτο για πιάνο του Sergei Rachmaninov σε σύμπραξη με τον διακεκριμένο Κύπριο πιανίστα Μανώλη Νεοφύτου. Πρόκειται για ένα από τα πλέον δύσκολα του πιανιστικού ρεπερτορίου και ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του σπουδαίου Ρώσου συνθέτη. Το Τρίτο κοντσέρτο ταλαντώνεται ανάμεσα σε μέρη με έντονο λυρισμό και μέρη χειμαρρώδη και καταιγιστικά όπου πάθος και τιτάνια πιανιστική δεξιοτεχνία γίνονται ένα. Η συναυλία θα κλείσει με τη μνημειώδη Πέμπτη Συμφωνία του Ludwig van Beethoven. Λίγο μετά την πρεμιέρα της ο μουσικός κριτικός E.T.A Hoffman την περιέγραψε ως «ένα από τα σημαντικότερα έργα της εποχής μας». Τα λόγια του Hoffman ισχύουν μέχρι σήμερα, αφού η 5η Beethoven αποτελεί ορόσημο στην εξέλιξη της ρομαντικής συμφωνίας καθώς και μια από τις δημοφιλέστερες και πιο συχνά παιγμένες συμφωνίες.
Σε σύντομη συνέντευξη που έδωσε για το Ίδρυμα Σ.Ο.Κ., ο Κύπριος πιανίστας Μανώλης Νεοφύτου μίλησε για τη σχέση του με τη μουσική του Rachmaninov αλλά και για το 3ο του κοντσέρτο για πιάνο: «Πρέπει να πω ότι έχω μια ιδιαίτερη σχέση με τη μουσική του Sergei Rachmaninov και ειδικότερα με τα κονσέρτα του για πιάνο και ορχήστρα. Θαυμάζω στα μουσικά κείμενα του Rachmaninov το πάντρεμα της πολυφωνίας με τα έντονα χαρακτηριστικά του ρομαντισμού μαζί με τις ιδιαίτερες αρμονίες που χρησιμοποιεί. Τα κονσέρτα του για πιάνο – τουλάχιστον το 1ο, το 2ο και το 3ο, τα οποία γράφτηκαν την περίοδο που ζούσε στη Ρωσία, πριν μεταναστεύσει μόνιμα στην Αμερική – είναι, στην ουσία, κραυγές πόνου...Το 3ο κοντσέρτο είναι σίγουρα πολύ απαιτητικό. Ο πιανίστας χρειάζεται να κατέχει άριστα όλα σχεδόν τα είδη τεχνικής του πιάνου, ενώ απαιτείται ταυτόχρονα τεράστια μυϊκή δύναμη. Ο όγκος του κειμένου και ταυτόχρονα η εξαιρετικά δύσκολη τεχνική και η έντονη πολυφωνία του μουσικού κείμενου, κάνουν το κοντσέρτο αυτό ακόμη δυσκολότερο στην ερμηνεία του.»
Πηγή: ΙΣΟΚ
Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 08:47
https://news.rik.cy/el/article/2018/9/7/sumphonike-orkhestra-neon-kuprou-il-grande-concerto-3577069/