Ακόμη και λίγο αλκοόλ συνδέεται με καρκίνο

Η ελαφριά έως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, υποστηρίζει μία νέα ιαπωνική επιστημονική έρευνα ενώ ο χαμηλότερος δυνατός κίνδυνος σχετίζεται με τη μηδενική κατανάλωση αλκοόλ.

Μερικές μελέτες στο παρελθόν έχουν συνδέσει την περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ με μικρότερο κίνδυνο ορισμένων ειδών καρκίνου, σύμφωνα, όμως, με τη νέα έρευνα ακόμη και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης αυξάνουν τον κίνδυνο.

Οι Ιάπωνες επιστήμονες διαπίστωσαν μία σχεδόν γραμμική συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση αλκοόλ και τον κίνδυνο καρκίνου, δηλαδή όσο αυξάνει η πρώτη, τόσο αυξάνει ο δεύτερος.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μασαγιόσι Ζαΐτσου του Πανεπιστημίου του Τόκιο και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Cancer» της Αμερικανικής Εταιρείας Καρκίνου, ανέλυσαν κλινικά στοιχεία για 63.232 καρκινοπαθείς και άλλα τόσα άτομα χωρίς καρκίνο. Όλοι οι συμμετέχοντες ανέφεραν πόσο αλκοόλ έπιναν.

Η μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση μίας μερίδας αλκοόλ την ημέρα (23 γραμμάρια αιθανόλη ή μία μπίρα μεγάλη ή ένα ποτήρι κρασί των 180 ml ή ένα ποτήρι ουίσκι των 60 ml) επί δέκα χρόνια ή δύο μερίδων για πέντε χρόνια αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου κατά περίπου 5%. Όσοι πίνουν δύο ποτά την ημέρα έχουν αυξημένο κίνδυνο άσχετα με το πόσο καιρό είχαν αυτήν τη συνήθεια.

Ο κίνδυνος αφορά κυρίως κοινούς καρκίνους, όπως του εντέρου, του στομάχου, του οισοφάγου, του προστάτη και του μαστού.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 23:56

Τελευταιες Ειδησεις

12 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026
07:00
Αμερικανικές δυνάμεις κατέρριψαν δύο ιρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη
06:28
Σλοβενία: Τέλος στην απαγόρευση εισόδου στον Νετανιάχου και στο εμπάργκο όπλων στο Ισραήλ
06:17
Ανησυχία Αμερικανών βουλευτών για την ενσωμάτωση του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» στο δίκαιο της Τουρκίας
06:06
Υπουργικός Διάλογος Ενέργειας 3+1: Συμφωνήθηκε ο καταρτισμός οδικού χάρτη συνεργασίας
05:55
Ρευστό και αβέβαιο σκηνικό για τερματισμό του πολέμου - Αντιφατικές δηλώσεις από Τεχεράνη και Ουάσινγκτον
05:44
Το απόγευμα η συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με την Μαρία Άνχελα Ολγκίν
05:40
Μεξικό: Σοβαρά επεισόδια έξω από το στάδιο όπου διεξήχθη ο εναρκτήριος αγώνας του Παγκοσμίου Κυπέλλου
05:33
Βρετανία: Μετά την παραίτηση του υπουργού Άμυνας, παραιτήθηκε και ο υφυπουργός Ενόπλων Δυνάμεων
05:25
Συνέρχεται εκ νέου σήμερα το πρωί η Επιτροπή Επιλογής για τις Προεδρίες των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών
05:22
Τμήμα Μετεωρολογίας - 1ο Δελτίο Καιρού 12/06/26
05:20
11 Ιουνίου
Απέτυχε η Τουρκία να πείσει για συμμόρφωση σε απόφαση ΕΔΑΔ για περιουσιακό, ικανοποίηση εκφράζει η Λευκωσία
21:40
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.