H βιταμίνη Α περιορίζει τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος

Αυτοί που ακολουθούν μια δίαιτα πλούσια σε βιταμίνη Α μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του δέρματος συγκριτικά με εκείνους που καταναλώνουν μέτριες ποσότητες βιταμίνης Α ή παίρνουν συμπληρώματα, σύμφωνα με νέα ερευνητικά δεδομένα.

Τα αποτελέσματα δυο διαχρονικών μελετών, που δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of the American Medical Association Dermatology», έδειξαν ότι η υιοθέτηση μιας δίαιτας πλούσιας σε βιταμίνη Α μειώνει την πιθανότητα εκδήλωσης ακανθοκυτταρικού καρκινώματος -η δεύτερη πιο συνήθης μορφή καρκίνου του δέρματος- κατά 17%.

Η Έουνγιουνγκ Τσο, αναπληρώτρια καθηγήτρια δερματολογίας και επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπράουν, εξηγεί ότι αν και μέχρι τώρα τα ευρήματα για τη σχέση της βιταμίνης Α με τον καρκίνο του δέρματος διίσταντο, η παρούσα μελέτη υποστηρίζει ότι η βιταμίνη Α σε συνδυασμό με τη χρήση αντηλιακού και τον περιορισμό της έκθεσης στον ήλιο μπορεί πράγματι να λειτουργήσει προληπτικά για αυτή τη νόσο.

Οι μελετητές διερεύνησαν τη σχέση μεταξύ της διατροφής και του καρκίνου του δέρματος σε συμμετέχοντες από δύο διαχρονικές έρευνες. Στην πρώτη (Nurses' Health Study) παρατήρησαν 121.700 αμερικανίδες από το 1984 έως 2012 ενώ στη δεύτερη (Health Professionals Follow-Up Study) αντικείμενο παρατήρησης, στο διάστημα 1986 έως 2012, ήταν 51.529 αμερικάνοι άντρες.

Από το σύνολο των συμμετεχόντων 123.000 είχαν λευκή επιδερμίδα -η οποία θεωρείται παράγοντας κινδύνου για τον καρκίνο του δέρματος- και δεν είχαν προηγούμενο ιστορικό αυτής της νόσου, ενώ συμπλήρωναν ανά διαστήματα εκθέσεις αναφοράς σχετικά με τη διατροφή που ακολουθούσαν. Στο διάστημα 24 έως 26 ετών μετά την έναρξη της μελέτης καταγράφηκαν 3.978 νέα περιστατικά ακανθοκυττατικού καρκινώματος.

Η Τσο και οι συνεργάτες της χώρισαν σε 5 κατηγορίες τους συμμετέχοντες ανάλογα με τα επίπεδα πρόσληψης βιταμίνης Α. Διαπιστώθηκε ότι αυτοί που ανήκαν στην υψηλότερη κατηγορία είχαν 17% μικρότερη πιθανότητα να εκδηλώσουν καρκίνο του δέρματος από εκείνους που ήταν στην χαμηλότερη κατηγορία πρόσληψης βιταμίνης Α.

Η προληπτική δράση της βιταμίνης Α στον καρκίνο του δέρματος εμφανίζεται κυρίως όταν η πηγή της είναι τα φρούτα και τα λαχανικά (γλυκοπατάτες, πράσινα λαχανικά, καρότα, βερίκοκα, πεπόνι) και όχι όταν αυτή προέρχεται από συμπληρώματα ή ζωικές πηγές (γάλα, ψάρι, συκώτι). Μάλιστα, η υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης Α από συμπληρώματα ή ζωικές πηγές μπορεί να προκαλέσει ναυτία, ηπατοτοξικότητα, αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης και καταγμάτων. Παράλληλα άλλες φυτοχημικές χρωστικές ουσίες παρόμοιες με την βιταμίνη Α, όπως το λυκοπένιο που βρίσκεται κυρίως στις τομάτες και στο καρπούζι, έχουν επίσης θετική επίδραση στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος.

Η Τσο φιλοδοξεί ότι μελλοντικές κλινικές δοκιμές θα διερευνήσουν την πιθανότητα τα συμπληρώματα βιταμίνης Α να λειτουργούν προληπτικά για τον καρκίνο του δέρματος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 02:13

Τελευταιες Ειδησεις

12 Ιουνίου
Τμήμα Μετεωρολογίας - 2ο Δελτίο Καιρού 12/06/26
11:19
Υπόθεση απαγωγής 22χρονου στη Λάρνακα διερευνά η Αστυνομία
09:40
Χειροπέδες σε 32χρονο υπόδικο για υποθέσεις εμπρησμών
09:37
Βύρωνος: Έγκαιρη η επέμβαση της Αστυνομίας στην υπόθεση τρομοκρατίας
08:56
Μειώσεις στις τιμές των καυσίμων το επόμενο διάστημα
08:52
Nέο Σύμφωνο για το Άσυλο και τη Μετανάστευση
08:49
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026
07:00
Αμερικανικές δυνάμεις κατέρριψαν δύο ιρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη
06:28
Σλοβενία: Τέλος στην απαγόρευση εισόδου στον Νετανιάχου και στο εμπάργκο όπλων στο Ισραήλ
06:17
Ανησυχία Αμερικανών βουλευτών για την ενσωμάτωση του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» στο δίκαιο της Τουρκίας
06:06
Υπουργικός Διάλογος Ενέργειας 3+1: Συμφωνήθηκε ο καταρτισμός οδικού χάρτη συνεργασίας
05:55
Ρευστό και αβέβαιο σκηνικό για τερματισμό του πολέμου - Αντιφατικές δηλώσεις από Τεχεράνη και Ουάσινγκτον
05:44
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.