Είναι η μεσογειακή διατροφή η απάντηση στο διαβήτη κύησης;

Ο διαβήτης κύησης είναι μία κατάσταση που ανησυχεί τις περισσότερες εγκύους. Και δικαίως: Αν και επηρεάζει λιγότερο από το 10% των γυναικών, ενέχει αρκετούς κινδύνους για τις μέλλουσες μητέρες.

Συγκεκριμένα, προκύπτει όταν το σώμα της εγκύου δεν καταφέρνει να παράγει αρκετή ινσουλίνη και ανάμεσα στις συνέπειές του είναι η μεγάλη αύξηση του βάρους του μωρού, η υψηλή πίεση της μητέρας, η αυξημένη πιθανότητα έκτακτης καισαρικής τομής, ο πρόωρος τοκετός, αλλά και η ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 μετά το τέλος της εγκυμοσύνης. Νέα έρευνα δείχνει πως η μεσογειακή διατροφή ενδέχεται να θωρακίζει αποτελεσματικά τον οργανισμό μας απέναντι σε όλα αυτά τα προβλήματα.
Τι είναι η μεσογειακή διατροφή;

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διατροφής που στηρίζεται στην κατανάλωση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, φρούτων, πολλών ψαριών και πολλών λαχανικών και στον περιορισμό των ζωικών λιπών, του βουτύρου, του γρήγορου φαγητού, της μαργαρίνης, του κόκκινου κρέατος και των ροφημάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Με άλλα λόγια, για την ιδανική διατροφή για οποιοδήποτε άτομο ζει σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, στην οποία η πρώτη κατηγορία τροφίμων βρίσκεται σε αφθονία.
Η έρευνα

Βρετανική έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό PLOS Medicine Journal, εξέτασε 1252 εγκύους ηλικίας άνω των 16 ετών, σε πέντε μαιευτικές κλινικές του Λονδίνου και του Μπέρμινγκχαμ. Όλες οι γυναίκες που έλαβαν μέρος είχαν τουλάχιστον έναν παράγοντα κινδύνου για επιπλοκές στην εγκυμοσύνη τους, όπως υψηλή πίεση, υπερτριγλυκεριδαιμία ή παχυσαρκία. Οι ερευνητές έδωσαν διατροφικές συμβουλές σε όλες τις γυναίκες κατά τη 18η, την 20η και την 28η εβδομάδα της κύησης. 593 από αυτές ακολούθησαν μεσογειακή δίαιτα, ενώ οι υπόλοιπες αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου. Οι έγκυοι που ανήκαν στην πρώτη ομάδα είδαν τις πιθανότητές τους να αναπτύξουν διαβήτη κύησης να μειώνονται κατά 35%! Επιπλέον, πήραν λιγότερο βάρος από ό,τι οι γυναίκες της δεύτερης ομάδας και συγκεκριμένα 6,8 κιλά κατά μέσο όρο αντί για 8,3.

Η μεσογειακή δίαιτα αποτελεί ούτως ή άλλως ένα υγιές και ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής. Φαίνεται όμως ότι αν είστε έγκυος έχετε αρκετούς επιπλέον λόγους για να την επιλέξετε.

Πηγή: in.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 01:40

Τελευταιες Ειδησεις

12 Ιουνίου
Υπόθεση απαγωγής 22χρονου στη Λάρνακα διερευνά η Αστυνομία
09:40
Χειροπέδες σε 32χρονο υπόδικο για υποθέσεις εμπρησμών
09:37
Βύρωνος: Έγκαιρη η επέμβαση της Αστυνομίας στην υπόθεση τρομοκρατίας
08:56
Μειώσεις στις τιμές των καυσίμων το επόμενο διάστημα
08:52
Nέο Σύμφωνο για το Άσυλο και τη Μετανάστευση
08:49
Τίτλοι Ειδήσεων: Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026
07:00
Αμερικανικές δυνάμεις κατέρριψαν δύο ιρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη
06:28
Σλοβενία: Τέλος στην απαγόρευση εισόδου στον Νετανιάχου και στο εμπάργκο όπλων στο Ισραήλ
06:17
Ανησυχία Αμερικανών βουλευτών για την ενσωμάτωση του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» στο δίκαιο της Τουρκίας
06:06
Υπουργικός Διάλογος Ενέργειας 3+1: Συμφωνήθηκε ο καταρτισμός οδικού χάρτη συνεργασίας
05:55
Ρευστό και αβέβαιο σκηνικό για τερματισμό του πολέμου - Αντιφατικές δηλώσεις από Τεχεράνη και Ουάσινγκτον
05:44
Το απόγευμα η συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με την Μαρία Άνχελα Ολγκίν
05:40
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.