Πιο πολλά χρόνια και πιο καλά ζουν όσοι πίνουν τσάι

Οι άνθρωποι που πίνουν τσάι τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, έχουν αυξημένη πιθανότητα να ζήσουν περισσότερο και με καλύτερη υγεία, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική κινεζική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Σινιάν Γουάνγκ της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών στο Πεκίνο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "European Journal of Preventive Cardiology" της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 101.000 άτομα χωρίς ιστορικό καρδιαγγειακής πάθησης ή καρκίνου. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, όσους έπιναν τσάι τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και όσους έπιναν πιο αραιά ή καθόλου, και στη συνέχεια παρακολουθήθηκαν για επτά χρόνια κατά μέσο όρο.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι 50χρονοι έπιναν συχνά τσάι, ζούσαν 1,3 χρόνια περισσότερο σε σχέση με όσους έπιναν τσάι σπάνια ή καθόλου, καθώς επίσης εμφάνιζαν στεφανιαία νόσο 1,4 χρόνια αργότερα κατά μέσο όρο. Είχαν 20% μικρότερο κίνδυνο για έμφραγμα ή εγκεφαλικό, καθώς επίσης 15% μικρότερο κίνδυνο για πρόωρο θάνατο από οποιαδήποτε αιτία.

Όσον αφορά το είδος του τσαγιού, το πράσινο βρέθηκε να έχει μεγαλύτερο όφελος σε σχέση με το μαύρο, κάτι που έχουν δείξει και προηγούμενες μελέτες. Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, οι οποίες προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις, υπέρταση, δυσλιπιδαιμία κ.α. Στο μαύρο τσάι οι πολυφαινόλες έχουν υποστεί οξείδωση και έχουν χάσει πολλές από τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 23:28

Τελευταιες Ειδησεις

12 Ιουνίου
Ρευστό και αβέβαιο σκηνικό για τερματισμό του πολέμου - Αντιφατικές δηλώσεις από Τεχεράνη και Ουάσινγκτον
05:44
Το απόγευμα η συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με την Μαρία Άνχελα Ολγκίν
05:40
Μεξικό: Σοβαρά επεισόδια έξω από το στάδιο όπου διεξήχθη ο εναρκτήριος αγώνας του Παγκοσμίου Κυπέλλου
05:33
Βρετανία: Μετά την παραίτηση του υπουργού Άμυνας, παραιτήθηκε και ο υφυπουργός Ενόπλων Δυνάμεων
05:25
Συνέρχεται εκ νέου σήμερα το πρωί η Επιτροπή Επιλογής για τις Προεδρίες των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών
05:22
Τμήμα Μετεωρολογίας - 1ο Δελτίο Καιρού 12/06/26
05:20
11 Ιουνίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026
22:00
Απέτυχε η Τουρκία να πείσει για συμμόρφωση σε απόφαση ΕΔΑΔ για περιουσιακό, ικανοποίηση εκφράζει η Λευκωσία
21:40
Tην επίτευξη συμφωνίας με το Ιράν ανακοίνωσε ο Τραμπ, λέγοντας όμως ότι παραμένει ο αποκλεισμός έως την οριστικοποίηση της
20:54
Οι ΗΠΑ εκτίθενται σε ένα "τέλμα δίχως τέλος", προειδοποιεί ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν Γκαλιμπάφ
20:26
Τον ρόλο της ΕΕ στη νέα προσπάθεια για Κυπριακό συζήτησε ο ΠτΔ με τον Αντόνιο Κόστα
20:23
Η Κυπριακή Προεδρία παρουσίασε αριθμούς για το διαπραγματευτικό πλαίσιο για τον νέο προυπολογισμό της ΕΕ
20:12
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.