Ντόμινο στην αγορά αυτοκινήτου: Η COVID «φρενάρει» πωλήσεις, με συνέπεια να «φρενάρει» η διαφήμιση

Ντόμινο προκαλεί στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου η πανδημία, αφού φρενάρει πωλήσεις με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες φρενάρουν τις διαφημιστικές δαπάνες. 

Ειδικότερα, η μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης των αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών, οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην απόφαση της μείωσης της διαφημιστικής δαπάνης τα ερχόμενα Χριστούγεννα. Όσα πιο λίγα αυτοκίνητα τόσο πιο λίγοι οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν τους υποψήφιους πελάτες στους εκθεσιακούς χώρους. Πλέον, η διαφήμιση των νέων μοντέλων έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Είναι δε γεγονός ότι πολλές αντιπροσωπείες έχουν στις βιτρίνες τους αυτοκίνητα που είναι ήδη πουλημένα και δεν τα παραδίδουν στους κατόχους τους, γιατί απλά περιμένουν πρώτα την αντικατάστασή τους. Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο και οι dealers δεν παραδίδουν τα ελάχιστα αυτοκίνητα που έχουν στη διάθεσή τους, γιατί αν το πράξουν ουσιαστικά οι εκθέσεις τους θα μείνουν άδειες.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε τις προηγούμενες ημέρες το Reuters, διαπιστώθηκε ότι οι διαφημίσεις στα ψηφιακά μέσα μειώθηκαν κατά περίπου 10% το προηγούμενο καλοκαίρι και το φθινόπωρο, ενώ μείωση κατά 5% υπήρξε και στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Τώρα που διανύουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα παραδοσιακά για τον χώρο του αυτοκινήτου περίοδο, τίθεται το δίλλημα για το αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι dealers θα πρέπει να κάνουν διαφήμιση των νέων μοντέλων τους. Λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού και τις «αρρυθμίες» λειτουργίας πολλών εργοστασίων παραγωγής που έχουν αναστείλει αρκετές βάρδιες, η διαφήμιση αλλάζει στόχο και η μείωση των διαφημιστικών ποσών έχει τεθεί επί τάπητος.

Η εταιρεία Analytics Pathmatics διαπίστωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις δαπάνες τους για ψηφιακή διαφήμιση περίπου 10% από τα τέλη Ιουλίου έως τα τέλη Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πριν από την πανδημία. Μια άλλη εταιρεία ανάλυσης, η EDO, διαπίστωσε ότι οι δαπάνες στις τηλεοπτικές διαφημίσεις μειώθηκαν και αυτές κατά 5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Όμως παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την έρευνα της Pure Cars, οι έμποροι που μείωσαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου φέτος είχαν μεγαλύτερη συνολική πτώση πωλήσεων σε σχέση με τους αντιπροσώπους που συνέχισαν την διαφήμιση. Διαπιστώθηκε ότι οι αντιπρόσωποι που μείωσαν το ποσό που δαπανούσαν για διαφημίσεις μεταξύ 50%-89% είχαν μέση πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 28%, ενώ άλλοι έμποροι που αύξησαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες είχαν πολύ μικρή πτώση.

Το σίγουρο είναι ότι η αγορά αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα. Οι παραδόσεις των περισσοτέρων μοντέλων ξεπερνούν τους 6 μήνες και σε περίπτωση που ζητηθεί επιπλέον εξοπλισμός και θα πρέπει να μπουν σε ειδική λίστα, η αναμονή φθάνει ακόμη και στους 8 μήνες. Οι περισσότεροι Έλληνες πωλητές αναφέρουν ότι οι παραγγελίες που γίνονται αυτές τις ημέρες θα ικανοποιηθούν το ερχόμενο Πάσχα. Το διάστημα είναι μεγάλο και αποθαρρύνει τους υποψήφιους αγοραστές. Από την άλλη το επόμενο κύμα της πανδημίας δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας και ουσιαστικά αναβάλλει τις όποιες αποφάσεις των καταναλωτών για αγορά νέου αυτοκινήτου…

Επιμέλεια : Riknews team

Τελευταία Ενημέρωση: 22 Νοεμβρίου 2021 - 11:33

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

19 Νοεμβρίου
Η κυβέρνηση ζήτησε την εξαργύρωση των εγγυητικών επιταγών από την Intrakat
12:10
Τμήμα Μετεωρολογίας -2ο Δελτίο Καιρού 19/11/2024
11:58
Πρόεδρος: Η Κύπρος δεν θα απολέσει ούτε ένα σεντ από το νέο πακέτο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό
11:30
Στη Βηρυτό για νέο κύκλο συνομιλιών ο Άμος Χόκσταϊν
10:30
Απόπειρα φόνου σε πάρκο στη Λευκωσία διερευνά η Αστυνομία
09:39
Δύο εκατομμύρια τα αδέσποτα ζώα στην Κύπρο - 17 Νοεμβρίου 2024
09:28
Ουκρανία: 7 νεκροί κατά τη διάρκεια ρωσικής επίθεσης στη Σούμι
08:50
Ιραν: Οι νέες κυρώσεις σε βάρος της Τεχεράνης είναι σε αντίθεση με το διεθνές δίκαιο
08:46
[ΒΙΝΤΕΟ] Αναπαράσταση της σκηνής του τριπλού θανατηφόρου - Σήμερα η κηδεία
08:37
Στα όρια του ο κατασκευαστικός τομέας από την απεργία - Τεράστιες οι ζημίες
08:32
Τίτλοι Ειδήσεων: Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
06:30
Σήμερα η κηδεία των τριών νέων στο Φρέναρος
06:00
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.