Να εμπιστευτούμε τα παιδιά μας, απαιτείται συνεργασία όλων, λέει η Επίτροπος Μιχαηλίδου για νέα μέτρα

Να δείξουμε εμπιστοσύνη στα παιδιά μας γιατί προσαρμόζονται και να επιτευχθεί συνεργασία όλων και σε περιπτώσεις που γονείς δεν συγκατατίθενται, είναι το μήνυμα της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού Δέσπως Μιχαηλίδου -Λιβανίου σχετικά με τα νέα μέτρα, την υποχρεωτική χρήση μάσκας προσώπου και την προσκόμιση αρνητικής διάγνωσης τεστ από μαθητές του Δημοτικού, για παρουσία στους σχολικούς χώρους, λόγω της πανδημίας.


Τονίζει πάντως ότι είναι κατανοητές οι ανησυχίες και διαβεβαιώνει πως από την μεριά της και στα πλαίσια των καθηκόντων της θα παρακολουθεί στενά την εφαρμογή και τον αντίκτυπο των υπό αναφορά μέτρων και θα παρέμβει όπου και όταν το κρίνει αναγκαίο όταν πλήττονται τα δικαιώματα του παιδιού από Κυβερνητικές αποφασίσεις ή πολιτικές.

Σε ανακοίνωσή της η Επίτροπος σημειώνει ότι η πολυδιάστατη σημασία του σχολείου, το οποίο πέρα από την παροχή γνώσεων, προσφέρει ένα περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά αποκτούν τα εφόδια και εκείνες τις δεξιότητες που χρειάζονται για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους (κοινωνική, σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική) οδήγησε όλες τις χώρες της Ευρώπης, και αυτό διαφάνηκε και στις συναντήσεις του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιτρόπων για το Παιδί να θέσουν ως κύριο στόχο δηλαδή να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.

"Ας αναλογιστούμε την πραγματικότητα που είναι ενώπιον μας, η αποχή από τη σχολική κοινότητα, το κλείσιμο των  σχολείων υπήρξε παράγοντας χαμένων εμπειριών, απομόνωσης, ανασφάλειας και αστάθειας, στοιχεία που όπως οι επιστήμονες μας εξηγούν επέφεραν σημαντικές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά", αναφέρει.

Η Επίτροπος τονίζει ότι η επίτευξη του στόχου, σχολεία ανοιχτά και ασφαλή επέβαλε και επιβάλλει την ανάγκη λήψης των κατάλληλων εκείνων μέτρων, προσαρμοσμένων στα επιδημιολογικά δεδομένα της εκάστοτε χρονικής περιόδου.  
"Κατά τη λήψη αποφάσεων που αφορούν παιδιά, επιβάλλεται να επιμετρούνται και να συνυπολογίζονται όλοι οι υπαρκτοί, μεγαλύτεροι ή μικρότεροι, κίνδυνοι, και αναλόγως να λαμβάνονται τέτοια μέτρα προς διασφάλιση του συμφέροντος του παιδιού και την ολόπλευρη προστασία των δικαιωμάτων του", σημειώνει.

Η κ. Μιχαηλίδου σημειώνει ακόμη ότι τα μέτρα δεν πρέπει να εφαρμόζονται οριζόντια αλλά σε κάθε περίπτωση να αναζητούνται και/ή εξετάζονται εναλλακτικοί τρόποι προστασίας κατά περίπτωση και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού ή/και ομάδας παιδιών π.χ. παιδιά με αναπηρίες) ώστε, πρωτίστως, να διασφαλίζονται η Αρχή του Συμφέροντος του Παιδιού και η Αρχή της Μη Διάκρισης.

"Σε κάθε περίπτωση όμως η απόφαση για κάθε νέο μέτρο που λαμβάνεται, δεν επιτρέπεται να θυματοποιεί τα ίδια τα παιδιά και στη συγκεκριμένη περίπτωση, παιδιά των οποίων οι γονείς δεν συγκατατέθηκαν ή δεν θα συγκατατεθούν στην εφαρμογή των μέτρων. Χρειάζεται να αναζητηθούν παιδαγωγικοί ή άλλοι τρόποι από τη σχολική κοινότητα ούτως ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα", αναφέρει.

Η Επίτροπος τονίζει ότι θα πρέπει να εμπιστευτούμε τα παιδιά μας καθώς έχουν επίγνωση της πολιτικής, κοινωνικής, υγειονομικής κατάστασης και η προστασία ή η απομάκρυνση τους από το κοινωνικό γίγνεσθαι λειτουργεί σε βάρος της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας τους και εν τέλει της διασφάλισης του συμφέροντός τους. 

"Μπορούμε να τα εμπιστευθούμε, να εμπιστευτούμε τις ικανότητες προσαρμογής αλλά και συμβολής τους στην πανανθρώπινη προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία δύο χρόνια για περιορισμό της πανδημίας. Τα παιδιά ήδη απέδειξαν πολλά: ακολουθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα με συνέπεια, διατηρούν την κοινωνική αποστασιοποίηση και  εφαρμόζουν τους κανόνες ατομικής υγιεινής", αναφέρει.

Σημειώνει ότι οι όποιες ανησυχίες από την κοινότητα των ενηλίκων σχετικά με τη μάσκα (ορθή χρήση, επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία, δυσκολίες λόγω παρατεταμένης χρήσης) ή/και τη διενέργεια διαγνωστικής εξέτασης για ανίχνευση του κορωνοϊού είναι κατανοητές.

"Εντούτοις,  με στενή συνεργασία όλης της σχολικής κοινότητας (γονιών, εκπαιδευτικών, παιδιών) είμαι βέβαιη ότι μπορεί να γίνει κατορθωτό. Η ενθάρρυνση και η εφαρμογή ομαδικών, δημιουργικών, φιλικών προς το παιδί, δραστηριοτήτων συμβάλλουν στην καλλιέργεια κουλτούρας κατανόησης και σεβασμού της αξίας της Δημόσιας Υγείας, η οποία είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των σχολείων. Μέσα σε τέτοιο κλίμα προσκαλώ τις σχολικές μονάδες να δημιουργήσουν ευφάνταστους τρόπους συνέργειας με τα παιδιά ώστε συλλογικά να λειτουργήσουν προς την ίδια κατεύθυνση", καταλήγει.

Τελευταία Ενημέρωση: 26 Νοεμβρίου 2021 - 13:19

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

28 Απριλίου
Μπάιντεν και Νετανιάχου μίλησαν για την απελευθέρωση των ομήρων και για εκεχειρία
22:23
Τίτλοι Ειδήσεων: Κυριακή 28 Απριλίου 2024
22:00
Στην ηρωική έξοδο των Ελεύθερων Πολιορκημένων, αναφέρεται η Σακελλαροπούλου
21:48
Άνοιξαν και πάλι τα σχολεία στο Μπανγκλαντές, εν μέσω καύσωνα
19:40
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 28/04/24
19:13
Το Ισραήλ θα ακούσει τους προβληματισμούς των ΗΠΑ πριν από την εισβολή στη Ράφα
19:00
Στην Αίγυπτο αντιπροσωπεία της Χαμάς για συνομιλίες με στόχο εκεχειρία στη Γάζα
18:53
Επαναπατρισμός 181 ατόμων που διέμεναν παράνομα στην Κύπρο
18:23
Απεβίωσε ο αγωνιστής της ΕΟΚΑ Κυριάκος Νικολέττης από τη Λύση
17:53
Δικαστήριο: 8 μέρες κράτηση για τους 7 από τους 10 υπόπτους για την απόπειρα φόνου
17:39
Αύριο η απόφαση του Δικαστηρίου για τους 10 "ταραξίες" στη Λεμεσό -Υπό κράτηση και σήμερα
17:29
Από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μέσω της Λάρνακας, 400 τόνοι τροφίμων για τη Γάζα
17:21
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.