Το Κυπριακό, οι εξελίξεις στην περιοχή και οι διμερείς σχέσεις με αιχμή τη συνεργασία στον τομέα της ασφάλειας ήταν στο επίκεντρο τηλεφωνικής επικοινωνίας των υπουργών Εξωτερικών της Κύπρου και των Ηνωμένων Πολιτειών Νίκου Χριστοδουλίδη και Αντονι Μπλίνκεν.
Οπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΡΙΚ η συνομιλία ήταν θερμή και διήρκεσε 25 λεπτά, γεγονός που επιβεβαιώνει την καλή σχέση Λευκωσίας-Ουάσιγκτων.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ μόλις την περασμένη εβδομάδα ανανέωσε την αναφορά του στην Κύπρο, στην ιστοσελίδα του τμήματος πολιτικών και στρατιωτικών υποθέσεων, σημειώνοντας το υψηλό επίπεδο της συνεργασίας των δύο χωρών. Ενώ στην πρόταση για τον προϋπολογισμό του Στέιτ Ντιπάρτμεντ το 2022, έχει καταχωρηθεί ποσό μισού εκατομμυρίου δολαρίων για εκπαιδευτικά στρατιωτικά προγράμματα.
Πρόκειται για την πρώτη συνομιλία των δύο ανδρών από την ανάληψη των καθηκόντων του κυρίου Μπλίνκεν.
Σε σχέση με το κυπριακό, διπλωματικές πηγές σημείωναν ότι καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η διερευνητική προσπάθεια του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν είχαν ακόμα κάποια εμπλοκή, πέραν της επαναβεβαίωσης της πάγιας υποστήριξης στη λύση διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας, σε μιά στιγμή όπου η Τουρκία προωθεί διχοτομικές προτάσεις δύο κρατών.
Αυτή την εβδομάδα αναμένεται να υπάρξει συνομιλία του Νίκου Χριστοδουλίδη και με την βοηθό υπουργό Εξωτερικών, αρμόδια για Πολιτικές Υποθέσεις, Βικτώρια Νούλαντ.
Τελευταία Ενημέρωση: 01 Ιουνίου 2021 - 20:28
Πηγή: Ραδιόφωνο ΡΙΚhttps://news.rik.cy/el/article/2021/6/1/to-kupriako-kai-oi-exelixeis-sten-periokhe-sto-epikentro-telephonikes-epikoinonias-khristodoulide-mplinken/