Ενθαρρύνω όλους τους Κύπριους να εργαστούν για την ειρήνη, είπε η Σπέχαρ αφού συναντήθηκε με Τατάρ

Ενθάρρυνε τον Ερσίν Τατάρ, όπως έπραξε και με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, να ενθαρρύνουν αυτοί με την σειρά τους τους ανθρώπους από όλο το νησί να συνεχίσουν να συναντώνται και να εργάζονται για την συμφιλίωση, δήλωσε η Ελίζαμπεθ Σπέχαρ.

Η απελθούσα Ειδική Αντιπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ, είχε το μεσημέρι αποχαιρετιστήρια συνάντηση με τον Τ/κ ηγέτη, με τον οποίο συζήτησε, όπως είπε, για την επικείμενη ΓΣ του ΟΗΕ στην Νέα Υόρκη, που είναι πάντοτε μια σημαντική ευκαιρία για συνάντηση με τον ΓΓ του ΟΗΕ. «Και ελπίζω ότι θα μπορούσαμε να έχουμε ένα είδος θετικού αποτελέσματος για το σύνολο των συναντήσεων που είμαι βέβαια ότι θα έχει (ο κ. Τατάρ) με βασικούς συνομιλητές, ιδιαίτερα με τον ΓΓ».

Η κ. Σπέχαρ θεωρεί – πρόσθεσε – ότι είναι πολύ σημαντικό «Ε/κ και Τ/κ σε αυτό το νησί, να συνεχίσουν να προσπαθούν να καταλάβουν ο ένας τον άλλο, να συναντώνται και να εργάζονται από κοινού, ως ένα απαραίτητο θεμέλιο για την ειρήνη. Θα ήθελα εδώ προσωπικά να ενθαρρύνω όλους τους Κύπριους να εργαστούν για την ειρήνη. Οι Κύπριοι είναι άνθρωποι που αγαπούν την ειρήνη και ξέρω ότι θέλουν ένα πολύ καλύτερο μέλλον για αυτό το νησί. Και πιστεύω ότι κάθε ένας Κύπριος έχει ρόλο να διαδραματίσει».

Στα περισσότερα από 5 χρόνια που έμεινε στο νησί, πρόσθεσε, γνώρισε καταπληκτικούς ανθρώπους που δουλεύουν για την ειρήνη και τους εύχεται να συνεχίσουν να το κάνουν.

Ο ΓΓ, συνέχισε, είπε ότι δεν θα εγκαταλείψει την ειρήνη στην Κύπρο «κι ελπίζω ότι και οι Κύπριοι εξίσου δεν θα τα παρατήσουν.»

Ως Ηνωμένα Έθνη, πρόσθεσε, ενδιαφέρονται πάντοτε να διασφαλίσουν ότι όλοι συμμετέχουν στην οικοδόμηση της ειρήνης και έκανε ιδιαίτερη μνεία στην συμμετοχή γυναικών στις ειρηνευτικές διαδικασίες. «Ότι ακούγονται οι φωνές τους. Κι εγώ με τις ομάδες μου εδώ, δουλέψαμε πολύ σκληρά προς αυτήν την κατεύθυνση και ζητώ από τους δύο ηγέτες στις πρόσφατες συναντήσεις μου μαζί τους να υποστηρίξουν επίσης τις προσπάθειες των γυναικών σε αυτό το νησί να συμμετάσχουν στην ειρηνευτική διαδικασία. Αυτό είναι κάτι που ζητά το ίδιο το Συμβούλιο Ασφαλείας».

Εξέφρασε επίσης την ευχή περισσότεροι νέοι να ενδιαφερθούν για το Κυπριακό, ώστε να μπορέσουμε να φτάσουμε σε μια λύση. «Ελπίζω πραγματικά ότι θα δούμε μια λύση στο Κυπριακό σε αυτό το νησί νωρίτερα παρά αργότερα. Νομίζω ότι σίγουρα δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο».

Ερωτηθείσα αν αναμένει μια τριμερής συνάντηση των ηγετών με τον ΓΓ στην Νέα Υόρκη, η Ελίζαμπεθ Σπέχαρ είπε ότι προς το παρόν αναμένεται να υπάρξουν διμερείς συναντήσεις και σίγουρα ο ΓΓ θα δει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, αυτό συμβαίνει πάντοτε. Για τριμερή συνάντηση, ανέφερε ότι αυτό θα το αποφασίσει η Νέα Υόρκη, τα κεντρικά γραφεία του ΟΗΕ, η ίδια δεν έχει κάποια πληροφόρηση γι’ αυτό.

Στην ερώτηση με ποια συναισθήματα φεύγει από το νησί, η κ. Σπέεχαρ είπε ότι τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. από τη μια, συνέχισε, είναι λυπημένη που αφήνει αυτό το νησί χωρίς να έχει εξευρεθεί λύση. «Νομίζω είναι το όνειρο όλων μας εδώ, όταν έρχονται να υπηρετήσουν κάτω από την γαλάζια σημαία και να εργαστούν με τα μέρη στο νησί, να φύγουν με το Κυπριακό να έχει επιλυθεί».

Από την άλλη, συνέχισε, είναι ικανοποιημένη με την εδώ εμπειρία της γιατί γνώρισε υπέροχους Κύπριους και εργάστηκε στενά με κάποιος από αυτούς. «Ξέρω πόσοι άνθρωποι έχουν δουλέψει εδώ και δεκαετίες για να τερματιστεί επιτέλους αυτό το πρόβλημα και τους θαυμάζω πολύ. Θαυμάζω την επιμονή τους και όπως είπα πριν από λίγο, ελπίζω πραγματικά ότι δεν θα τα παρατήσουν».

Θα έχει, είπε, πάντοτε έναν στενό δεσμό με την Κύπρο και ένα μέρος στην καρδιά της για τους Κύπριους.

Τελευταία Ενημέρωση: 13 Σεπτεμβρίου 2021 - 17:10

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

23 Ιουνίου
ΟΗΕ: Στη Γάζα διαπράττεται γενοκτονία και στοχοποιούνται παιδιά
15:21
ΟΚΥπΥ: Σε πλήρη ετοιμότητα τα νοσοκομεία, λόγω 24ωρης απεργίας
14:40
Αμετάβλητα το πρώτο τρίμηνο του 2026 τα κριτήρια χορήγησης δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά
14:31
Κεραυνός: «Η Κύπρος σε περίοδο σταθερότητας και οικονομικής ανθεκτικότητας»
13:04
Τίτλοι Ειδήσεων: Τρίτη 23 Ιουνίου 2026
13:00
Στήθηκαν λαϊκά δικαστήρια κατά παράβαση τεκμηρίου αθωότητας λέει ο Νίκος Αναστασιάδης
11:41
Στην Αστυνομία και το Υπουργικό η έκθεση για το «Κράτος Μαφία» για άμεση έναρξη ποινικής διερεύνησης
11:38
Για το ψηφιακό ευρώ ψηφίζει η Ευρωβουλή
11:29
Η τιμή του πετρελαίου Μπρεντ υποχώρησε κάτω από τα 77 δολάρια το βαρέλι
11:01
Δεν έχει καταγγελία για κατάχρηση διευκολύνσεων από υποψηφίους στις παγκύπριες λέει το Υπουργείο Παιδείας
10:47
Νέες ποσότητες... παπαρούνας στα χέρια της ΥΚΑΝ
09:30
Όχι στην εποικοδομητική ασάφεια για το Κυπριακό, λέει ο Βίκτωρας
09:26
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.