Παραμένουμε αταλάντευτοι στις θέσεις μας στο Κυπριακό δηλώνει ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ

Μένουμε αταλάντευτοι στις θέσεις μας στο Κυπριακό και δεν χωρούν ούτε συγχύσεις, ούτε παρερμηνείες, ανέφερε σήμερα ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, Αβέρωφ Νεοφύτου, διαμηνύοντας ότι, πρέπει να σταλεί το μήνυμα πως η ε/κ πλευρά είναι αποφασισμένη για διάλογο, εντός των παραμέτρων των ψηφισμάτων του ΟΗΕ.

Σε δηλώσεις στη Λεμεσό και κληθείς να σχολιάσει την πρόταση-απάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας προς τον Τ/κ ηγέτη, ο κ.Νεοφύτου είπε πως ήταν ξεκάθαρος και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, όπως ξεκάθαρη ήταν η ανακοίνωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου «στην προκλητική ενέργεια και ρητορική του κ. Τατάρ».

Υπενθυμίζοντας ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης θα βρίσκεται σύντομα στη Νέα Υόρκη για τη ΓΣ του ΟΗΕ, ο κ.Νεοφύτου ανέφερε ότι τον Πρόεδρο πρέπει να συνοδεύει ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τη διεθνή κοινότητα, από όλες τις πολιτικές δυνάμεις, ότι δηλαδή «η ε/κ πλευρά είναι αποφασισμένη να μπει σε ένα διάλογο για την επίλυση του Κυπριακού, εντός των παραμέτρων των ψηφισμάτων του ΟΗΕ, που δεν είναι άλλη από την παράμετρο και το πλαίσιο μιας ομοσπονδιακής λύσης διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας».

Ο κ. Νεοφύτου σημείωσε ότι «πάντα ήταν θέση της ε/κ πλευράς πως υπάρχει ένα αναγνωρισμένο κράτος και αυτό ονομάζεται Κυπριακή Δημοκρατία, που βασίζεται στο σύνταγμα του 1960» και υπενθύμισε ότι εμείς δεχθήκαμε, στις Συμφωνίες Κορυφής, που υιοθετήθηκαν και από τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, τη μια οντότητα να την μετεξελίξουμε, από ενιαίο κράτος, σε ομόσπονδο κράτος.

«Σε αυτές τις θέσεις πρέπει να μείνουμε αταλάντευτοι και δεν χωρούν ούτε συγχύσεις, ούτε παρερμηνείες», είπε και τόνισε ότι η ε/κ πλευρά πρέπει να παραμείνει σταθερή στη θέση ότι έχουμε ένα πλαίσιο που οριοθετήθηκε και από το Συμβούλιο Ασφαλείας και από τη ΓΣ του ΟΗΕ και σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε στοχοπροσηλωμένοι για εξεύρεση λύσης του κυπριακού προβλήματος.

Θα πρέπει, πρόσθεσε, να δείξουμε πολιτική ευελιξία, «σταματώντας επιτέλους μια νοοτροπία που κτίστηκε εδώ και δεκαετίες, να αναθεματίζουμε το κάθε τι, πριν ακόμα ξεκινήσει» και ευχήθηκε όπως «μετατρέψουμε την άρνηση σε θετικότητα».

«Με ένα θετικό τρόπο να στέλνουμε τα μηνύματα πως και λύση θέλουμε και αποφασισμένοι είμαστε να μπούμε σε έναν ουσιαστικό διάλογο», ανέφερε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ και υπογράμμισε ότι «η μη ύπαρξη διαλόγου στοιχίζει στον τόπο μας, η παρέλευση του χρόνου τσιμεντώνει την κατοχή, όχι μόνο επί εδάφους αλλά και στη συνείδηση των πολιτών».

Για αυτό, συνέχισε, πρέπει με ένα ξεκάθαρο μήνυμα να εργαστούμε για την επανέναρξη του διαλόγου, «που δεν ξεκινά λόγω των απαράδεκτων θέσεων της Τουρκίας και του κ.Τατάρ για δυο κράτη», ενώ διαμήνυσε πως «δεν μπορεί να υπάρξει λύση δυο κρατών».

Ερωτηθείς κατά πόσο η απάντηση του Προέδρου Αναστασιάδη θα έχει και συνέχεια και θα τεθεί στα Ηνωμένα Έθνη, ο Αβέρωφ Νεοφύτου απάντησε ότι «στην ανακοίνωση του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μιλά για εξεύρεση της λύσης εντός των ψηφισμάτων του ΟΗΕ. Δηλαδή να μετεξελιχθεί η Κυπριακή Δημοκρατία, αντί σε ενιαίο κράτος - όπως συμφωνήθηκε, με βάση τα ψηφίσματα, στον τρόπο διοίκησης - σε ομοσπονδιακό, με δυο ζώνες, που η μια θα διοικείται από τους Ε/κ και η άλλη από τους Τ/κ».

Υπογράμμισε, παράλληλα, «την ξεκάθαρη θέση του ΔΗΣΥ και του Αβέρωφ Νεοφύτου», πως «όσο παραπάνω εξουσίες υπάρχουν στις δυο περιοχές που θα διοικούνται από Ε/κ και Τ/κ, τόσο πιο λειτουργική θα είναι η λύση».

«Είναι αυτό που θέλουν και οι Ε/κ και οι Τ/κ. Συνηθίσαμε και ως Ε/κ και ως Τ/κ να μην ανακατωνόμαστε ο ένας στα πόδια του άλλου, από το 1964, στα θέματα της καθημερινότητας», είπε και υπέδειξε ότι «όσον αφορά την κυριαρχία και την εκπροσώπηση της χώρας, μια είναι η κυριαρχία, μια είναι η φωνή της Κύπρου». Αλλά, συνέχισε, «δεν έχω κανένα πρόβλημα μέχρι και πλήρη αυτονομία στα εσωτερικά ζητήματα, για να μειώσουμε τις τριβές».

Ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ εξέφρασε την πεποίθηση ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις, όταν υπάρξει μια πραγματική βούληση και του διεθνούς παράγοντα, να καμφθεί η τουρκική αδιαλλαξία , ενώ υπογράμμισε ότι «δεν πρέπει να θεωρούμε ότι το Κυπριακό έκλεισε».

Απευθυνόμενος, εξάλλου, προς τους Αμμοχωστιανούς, τους κάλεσε «να μην διακατέχονται από το αίσθημα ότι χάθηκε το Βαρώσι» και τόνισε ότι «δεν χάθηκε το Βαρώσι, γιατί αν ο μη γένειτο χαθεί το Βαρώσι, χάνεται ολόκληρη η Κύπρος και το Κυπριακό».

Ο κ.Νεοφύτου διαβεβαίωσε, τέλος, πως «θα δώσουμε τη μάχη και για τα Βαρώσια και για την Αμμόχωστο και για να επανενώσουμε τον τόπο μας».

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

23 Ιουνίου
Τραμπ: Το Ιράν έχει συμφωνήσει ολοκληρωτικα σε επιθεωρήσεις στο πυρηνικό του πρόγραμμα
17:37
"Κράτος Μαφία": Αύριο στο Υπουργικό ο διορισμός ποινικών ανακριτών
17:05
ΟΚΥΠΥ: Έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για την αυριανή απεργία στα νοσοκομεία
17:00
Έρχεται το πρώτο μεγάλο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας
16:59
Κοινή επιτροπή για τα Στενά του Ορμούζ συγκρότησαν Ιράν και Ομάν
16:58
Στα ύψη οι τιμές των διαμερισμάτων στην Κύπρο, στις αρχές του έτους
16:55
Γαλλία: 40 άνθρωποι πνίγηκαν λόγω του "θερμικού θόλου"
15:38
ΟΗΕ: Στη Γάζα διαπράττεται γενοκτονία και στοχοποιούνται παιδιά
15:21
Αμετάβλητα το πρώτο τρίμηνο του 2026 τα κριτήρια χορήγησης δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά
14:31
Κεραυνός: «Η Κύπρος σε περίοδο σταθερότητας και οικονομικής ανθεκτικότητας»
13:04
Τίτλοι Ειδήσεων: Τρίτη 23 Ιουνίου 2026
13:00
Στήθηκαν λαϊκά δικαστήρια κατά παράβαση τεκμηρίου αθωότητας λέει ο Νίκος Αναστασιάδης
11:41
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.