Ερντογάν για Ουκρανία: Στο ΝΑΤΟ απλώς μιλάνε, δεν κάνουν δουλειά

Στο ΝΑΤΟ απλώς μιλάνε, δεν κάνουν δουλειά, δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν αφήνοντας αιχμές για τις προσπάθειες των χωρών μελών της συμμαχίας λίγες ώρες πριν την Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ η οποία θα αποφασίσει για την κρίση μεταξύ Ρωσίας- Ουκρανίας. Ο Ταγίπ Ερντογάν είπε ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να κάνει ό,τι της αναλογεί για την επίλυση της κρίσης μέσω διπλωματίας και διαλόγου.

Σε δηλώσεις του εν πτήση κατά την επιστροφή του από την Αφρική όπου πραγματοποιούσε περιοδεία, ο Τούρκος Πρόεδρος αναφέρθηκε στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας Ζελένσκι, στον οποίο ανέφερε, σύμφωνα με τον ίδιο ότι “δεν δεχόμαστε και δεν πρόκειται να δεχθούμε καμία πρωτοβουλία που παραβιάζει ξεκάθαρα τις συμφωνίες του Μινσκ”. “Είπα ότι είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ό,τι μας αναλογεί για την επίλυση της κρίσης μέσω της διπλωματίας και του διαλόγου προτού κλιμακωθεί περαιτέρω. Τις επόμενες ημέρες θα διαβουλευθούμε επίσης με τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ για την τρέχουσα κατάσταση που απειλεί την ασφάλεια και τη σταθερότητα της Μαύρης Θάλασσας και σήμερα θα πραγματοποιήσουμε τη Σύνοδο των Ηγετών του ΝΑΤΟ μέσω τηλεδιάσκεψης. Η ελπίδα μας είναι οι γείτονές μας από τη Μαύρη Θάλασσα, η Ρωσία και η Ουκρανία, να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων το συντομότερο δυνατό”, ανέφερε ο Τούρκος Πρόεδρος.

Ο Τούρκος Πρόεδρος ο οποίος ανέβαλε το τρίτο σκέλος του ταξιδιού του στην Αφρική λόγω της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, ρωτήθηκε ποιες είναι οι προσδοκίες του από αυτή τη Σύνοδο. “Αυτή τη στιγμή απομένει μόνο το ΝΑΤΟ. Με αυτή τη διάσκεψη κορυφής μέσω τηλεδιάσκεψης, το ΝΑΤΟ πρέπει τώρα να καθορίσει τη στάση του και να κάνει ό,τι είναι να κάνει. Όπως γνωρίζετε, μέχρι στιγμής δεν έχουμε αντιμετωπίσει μια σοβαρή κατάσταση όπως η αποστολή στρατιώτη στην Ουκρανία. Όλοι μιλάνε, κανείς δεν κάνει δουλειά. Υπάρχει μια τέτοια κατάσταση. Ως εκ τούτου, η Ρωσία έχει πλέον αναπτύξει σημαντικό αριθμό στρατιωτών στα σύνορα. Φυσικά, δεν χρειάζεται να είσαι προφήτης για να προβλέψεις ποιο μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μπροστά σε αυτήν την εικόνα. Από αυτή την άποψη, ας δούμε τι θα πουν οι ηγέτες των συμμάχων χωρών μελών του ΝΑΤΟ σε αυτή τη τηλεδιάσκεψη. Φυσικά, θα καθορίσουμε τι θα πούμε ανάλογα με το τι θα πουν και θα αποκαλύψουμε τη στάση μας”, είπε ο Τούρκος Πρόεδρος.

“Δεν εγκαταλείπουμε ούτε Ρωσία, ούτε Ουκρανία”

Για τις σχέσεις της Τουρκίας με την Ρωσία και την Ουκρανία, ο Τούρκος Πρόεδρος είπε ότι “δεν είναι δυνατόν να εγκαταλείψουμε και τις δύο”. “Έχουμε πολιτικές, στρατιωτικές και οικονομικές σχέσεις με τη Ρωσία. Έχουμε επίσης πολιτικές, στρατιωτικές και οικονομικές σχέσεις με την Ουκρανία. Εάν πείτε ‘παρατήστε την Ουκρανία’, δεν μπορούμε να τα παρατήσουμε, γιατί τα συμφέροντα της χώρας μας εδώ είναι πολύ προχωρημένα. Εάν πείτε, ‘παρατήστε με τη Ρωσία’, δεν μπορούμε να την εγκαταλείψουμε ούτε αυτήν, γιατί έχουμε πραγματικά προηγμένες σχέσεις μαζί της αυτή τη στιγμή. Το πρόβλημά μας είναι ότι κάνουμε ένα τέτοιο βήμα ώστε να μπορούμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα χωρίς να εγκαταλείψουμε τίποτα από αυτά. Για αυτό θα πραγματοποιήσουμε συναντήσεις με την ομάδα μας και την αντιπροσωπεία μας. Γι' αυτό αποδίδω μεγάλη σημασία στη Σύνοδο Κορυφής των Ηγετών του ΝΑΤΟ. Εδώ θα δούμε τι πιστεύουν όλοι οι ηγέτες”, είπε ο Τούρκος Πρόεδρος.

“Οι S400 περιμένουν όπου χρειαστεί”

Για τους S400 και τη δήλωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου “δεν ξέρω γιατί αγοράστηκαν οι S-400, δεν έχει ανακοινωθεί εναντίον ποιών θα τους χρησιμοποιήσουμε”, ο Τούρκος Πρόεδρος είπε ότι .”ειδικότερα, η κρίση Ρωσίας-Ουκρανίας που βιώνουμε σήμερα επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα αυτών των όπλων”. Ο Ταγίπ Ερντογάν είπε ότι “η απάντηση στην ερώτηση ‘πού θα χρησιμοποιηθούν;” είναι πολύ σαφής. Όποιος επιτεθεί στη χώρα μας με πύραυλο, θα χρησιμοποιηθούν εκεί. Λέγεται επίσης ότι ‘οι S-400 περιμένουν στο υπόστεγο’. Οι S-400 περιμένουν όπου χρειαστεί. Φυσικά, αυτά είναι εμπιστευτικά θέματα. Γνωρίζουμε ότι έχουν γίνει όλες οι προετοιμασίες για τη χρήση αυτού του συστήματος, εάν χρειαστεί, και ότι η διαδικασία προχωρά όπως θα έπρεπε”.

Σχετικά με τις διαπραγματεύσεις για τα αμερικανικά F-35 και F-16 με τις ΗΠΑ, ο Τούρκος Πρόεδρος είπε ότι “αυτή η διαδικασία συνεχίζεται. Τόσο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας όσο και άλλοι αξιωματικοί, στρατιωτικό προσωπικό και ανώτατα στελέχη, συνεχίζουν τις συνομιλίες τους με τους Αμερικανούς ομολόγους τους”. “Μέχρι στιγμής, οι συνομιλίες προχωρούν σε θετική κατεύθυνση. Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει μόλις τελειώσει. Εδώ είναι το πλαίσιο μας. Είτε δώστε μας αυτά τα αεροπλάνα, ή ας κάνουμε έναν απολογισμό και ας συνεχίσουμε τον δρόμο μας κάνοντας τη συντήρηση και την επισκευή των F-16 που έχουμε και δίνοντας στα F-16 ένα ανώτερο τμήμα”, είπε ο Τουρκος Πρόεδρος.

Α.Τ.

Πηγή: ΡΙΚ

Τελευταιες Ειδησεις

25 Ιουνίου
Κύμα καύσωνα πλήττει την Ευρώπη
15:10
Επανέρχεται στη λύση των δύο κρατών η Άγκυρα δια του τουρκικού ΥΠΑΜ
14:45
Εκλογή Μίλτου Μιλτιάδους στην προεδρία της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου
14:28
Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε δύο Κανονισμούς που υλοποιούν τις δεσμεύσεις για τους δασμούς
13:02
Συνάντηση Νίκου Χριστοδουλίδη με τον Υπουργό Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών του Μπαχρέιν
12:42
Τμήμα Μετεωρολογίας - 1ο Δελτίο Καιρού 25/06/26
11:32
Καταγγελία στα Ηνωμένα Έθνη για εναέριες και ναυτικές παραβιάσεις της Κύπρου από την Τουρκία
10:12
Την κινητοποίηση δυνάμεων πυρόσβεσης προκάλεσε πυρκαγιά χθες βράδυ
09:49
«Η Κύπρος είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν έχει στη φαρέτρα της το όπλο των παρακολουθήσεων σε ό,τι αφορά την εξάρθρωση κυκλωμάτων ναρκωτικών»
09:32
Σε τιμές πιο κάτω από όταν ξέσπασε ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή η τιμή του πετρελαίου Μπρεντ
06:57
Φρουροί της Επανάστασης: H διέλευση από τα Στενά του Ορμούζ μόνο μέσω διαδρομών που όρισε η Τεχεράνη
06:09
Ισχυρός σεισμός 6,9 βαθμών ανοικτά της βόρειας Ιαπωνίας
06:06
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.