ΗΠΑ: Η μία μετά την άλλη, οι Πολιτείες καταργούν τη χρήση μάσκας στα σχολεία

Καλιφόρνια, Νιου Τζέρσεϊ, Κονέκτικατ, ίσως σύντομα και η Νέα Υόρκη: οι Πολιτείες που κυβερνώνται από τους Δημοκρατικούς, η μία μετά την άλλη, ανακοινώνουν ότι αίρεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία, πολλούς μήνες αφότου την πέταξαν οι ρεπουμπλικανικές Πολιτείες, εν μέσω της πανδημίας της Covid-19.

Η μάσκα έχει αναδειχθεί σε πολιτικό σύμβολο στις ΗΠΑ, όπου η υποχρεωτική κάλυψη του προσώπου θεωρείται καταπάτηση των ατομικών ελευθεριών από τους Ρεπουμπλικάνους και από μεγάλο μέρος της δεξιάς. Έτσι, στις Πολιτείες που κυβερνώνται από Ρεπουμπλικάνους, όπως είναι η Φλόριντα και το Τέξας, οι αρχές αρνούνταν να επιβάλουν τη χρήση μάσκας. Αντιθέτως, στις Δημοκρατικές Πολιτείες η μάσκα είναι υποχρεωτική στα καταστήματα, τα σχολεία, τις δημόσιες υπηρεσίες, τις μεταφορές, κάποιες φορές ακόμη και στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Από χθες Δευτέρα, Πολιτείες στην Ανατολική και τη Δυτική ακτή, που κατά παράδοση ψηφίζουν τους Δημοκρατικούς και τα δύο τελευταία χρόνια εφαρμόζουν σκληρά περιοριστικά μέτρα, άρχισαν να ανακοινώνουν τη χαλάρωσή τους.

Ο κυβερνήτης του Νιου Τζέρσεϊ, ο Φιλ Μέρφι, ο οποίος επανεξελέγη τον Νοέμβριο, ανέφερε ότι η μάσκα δεν θα είναι πλέον υποχρεωτική στα σχολεία από τις 7 Μαρτίου. «Ένα τεράστιο βήμα προς την επιστροφή των παιδιών μας στην κανονικότητα», τόνισε.

Το παράδειγμα του Μέρφι ακολούθησε λίγο αργότερα ο Νεντ Λάμοντ, ο κυβερνήτης του Κονέκτικατ. Η μάσκα στα σχολεία της Πολιτείας αυτής θα καταργηθεί στις 28 Φεβρουαρίου.

Άλλη μια μικρή Πολιτεία, το Ντέλαγουερ, όπου βρίσκεται και η κατοικία του προέδρου Τζο Μπάιντεν, έκανε γνωστό ότι από την Παρασκευή καταργείται η χρήση μάσκας σε κλειστούς χώρους ενώ στα σχολεία θα καταργηθεί στις 31 Μαρτίου.

Τη μεγαλύτερη αίσθηση ωστόσο προκάλεσε η ανακοίνωση του Γκάβιν Νιούσομ, του κυβερνήτη της Καλιφόρνιας, μιας Πολιτείας 40 εκατομμυρίων κατοίκων: η μάσκα σε εσωτερικούς χώρους καταργείται για όλους τους εμβολιασμένους πολίτες, από τις 15 Φεβρουαρίου. Ο Νιούσομ εξήγησε, σε ανάρτησή του στο Twitter, ότι οι μολύνσεις έχουν μειωθεί κατά 65% σε σύγκριση με την «κορύφωση» της παραλλαγής Όμικρον και ότι παρατηρείται «σταθεροποίηση στις νοσηλείες» σε όλη την Πολιτεία.

Πάντως, στα σχολεία, οι ανεμβολίαστοι μαθητές θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα και ο κυβερνήτης τους κάλεσε να εμβολιαστούν ή να κάνουν την τρίτη δόση του εμβολίου.

Τέλος, στο Όρεγκον, η κυβερνήτρια Κέιτ Μπράουν ανακοίνωσε μέσω του Twitter ότι θα άρει το μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας «το αργότερο μέχρι τις 31 Μαρτίου».

Οι νέες μολύνσεις στις ΗΠΑ καταγράφουν σημαντική μείωση τις τελευταίες ημέρες και κυμαίνονται γύρω στις 300.000 κατά μέσο όρο, σε ημερήσια βάση, πολύ μακριά από τις 800.000 που καταγράφονταν στα μέσα Ιανουάριου. Οι νεκροί μέσα σε δύο χρόνια πανδημίας ξεπέρασαν τις 900.000 στις 4 Φεβρουαρίου.

ΡΣ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

25 Ιουνίου
Ομόφωνα ενέκρινε η Βουλή την παράταση του μειωμένου φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα
22:10
Τίτλοι Ειδήσεων: Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026
22:08
Το αμερικανικό Ανώτατο Δικαστήριο άνοιξε τον δρόμο για τη μαζική απέλαση χιλιάδων μεταναστών
20:36
Φονικό κύμα καύσωνα πλήττει χώρες της Ευρώπης
20:02
Ρούμπιο: Πρόοδος στις συνομιλίες μεταξύ Ισραήλ-Λιβάνου
17:56
Αυτή είναι η νέα ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ, στο τιμόνι ο Κωνσταντίνου-Εξ ημισείας η προεδρία, αλλάζει χέρια στους 18 μήνες
17:46
Έργο Κυπριακής Προεδρίας και ενίσχυση διμερών σχέσεων ανέδειξαν ΠτΔ-ΥΠΕΞ Αλβανίας
17:39
Τουρκικό δημοσίευμα για «δεύτερο σχέδιο Ανάν» – Παρουσιάζει επιστροφή Βαρωσίων και Μόρφου με ανταλλάγματα
17:32
Διμερείς σχέσεις και ενταξιακή πορεία Αλβανίας στο επίκεντρο της συνάντησης Κόμπου – Χότζα
17:30
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο Καιρού 25/06/26
16:21
Νίκος Λογγίνος: Με ηλεκτρονικά συστήματα θα εντοπίζονται φωτιά και καπνός εντός 30 χιλιομέτρων
16:19
Πέντε ζευγάρια γυπών και τρεις νεοσσοί φέρνουν ελπίδα για το μέλλον του είδους στην Κύπρο
15:49
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.