Θα καλυφθεί η απώλεια από τη ρωσική αγορά, λέει ο Υφυπουργός Τουρισμού

Παρά την απώλεια από τη ρωσική και ουκρανική αγορά, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας, ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος , εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η φετινή χρονιά μπορεί να πιάσει τις επιδόσεις του 2021 χάριν στην προώθηση άλλων αγορών, που μπορεί να καλύψουν μέρος του κενού από τη δεύτερη μεγαλύτερη τουριστική αγορά της Κύπρου.

«Πιστεύω με τις κινήσεις των τελευταίων χρόνων το προϊόν μας μας είναι πιο ανθεκτικό, η αντίληψη του τι εστί Κύπρος έχει ξεκινήσει να διαφοροποιείται, φέρνουμε τουρισμό με ψηλότερη εισοδηματική στάθμη. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε τα πράγματα να πάνε όσο καλά γίνεται υπό τις περιστάσεις», ανέφερε ο κ. Περδίος, μιλώντας διαδικτυακά στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, η οποία εξετάζει τις συνέπειες της ουκρανικής κρίσης στην τουριστική βιομηχανία.   Είπε ότι τόσο το Υφυπουργείο όσο και οι φορείς του τουρισμού λειτουργούν με το χειρότερο σενάριο, που είναι η ολοκληρωτική απώλεια των 800.000 τουριστών που αναμένονταν από Ρωσία και Ουκρανία.  

«Εμείς λειτουργούμε πλέον με το χειρότερο σενάριο, το οποίο λέει ότι θα έχουμε μηδέν αφίξεις γιατί και αν αύριο τελειώσει ο πόλεμος δεν γνωρίζει κανείς πόσο θα διαρκέσουν οι κυρώσεις και δεν γνωρίζει κανείς αν ο Ρώσοι, λόγω της πτώσης του νομίσματος και της οικονομίας, θα μπορούσαν να ταξιδέψουν», είπε.   Εξήγησε δε ότι το κενό των Ρώσων τουριστών, που αντιστοιχεί στο 20% με 25% της εκτιμώμενης τουριστικής ροής φέτος είναι δύσκολο να καλυφθεί αφού οι Ρώσοι τουρίστες διακινούνται κυρίως μέσω οργανωτών ταξιδίων. «Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή άλλη αγορά που μπορεί να φέρει τέτοιους αριθμούς μέσω οργανωμένων πακέτων», συμπλήρωσε.

Τόνισε ωστόσο ότι παρά το ότι η ρωσική αγορά, η δεύτερη σε μέγεθος αγορά της Κύπρου, δεν μπορεί να αναπληρωθεί στο συνολό της, υπάρχει σημαντική προοπτική από χώρες, όπως η Γερμανία, το Ισραήλ, η Πολωνία, η Αυστρία, η Ελβετία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Σουηδία και η Ουγγαρία, προοπτική που δημιουργήθηκε λόγω των δράσεων του Υφυπουργείου, του Υπουργείου Μεταφορών και της Hermes Airports. Σημείωσε ότι οι χώρες αυτές θα έχουν 20 με 40 πτήσεις έκαστη σε σύγκριση με 100 περίπου πτήσεις εβδομαδιαίως που θα ερχόντουσαν από τη Ρωσία.   «Πέρσι η μέση πληρότητα των αεροπλάνων ήταν γύρω στο 70%. Αν φέτος μέσω των ενεργειών μας καταφέρουμε το 70% γίνει 85% με 90% μόνο από αυτό και χωρίς αύξηση δρομολογίων θα μιλάμε για επιπλέον 200.000 με 250.000 θέσεις σε σχέση με τι περιμέναμε να έχουμε», είπε, προσθέτοντας ότι το Ηνωμένο Βασίλειο και το Ισραήλ έχουν δυναμική και μάλιστα θα είναι ανοικτές αγορές από την αρχή της σεζόν, σε αντίθεση με το 2021.   Ο κ. Περδίος πρόσθεσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη είναι το πλάνο σε σχέση με την εκστρατεία ψηφιακής προώθησης, με όλες τις πιστώσεις σε ό,τι αφορά την εκστρατεία οι οποίες θα διοχετεύονταν στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας να επικεντρώνονται στις αγορές που έχουν σημαντική προοπτική.   Απαντώντας εξάλλου σε ερωτήσεις, ο κ. Περδίος σημείωσε πως τα πέντε εκατομμύρια στον προϋπολογισμό του Υφυπουργείο αφορούν μόνο το ψηφιακό μάρκετινγκ, ενώ αν συνυπολογιστεί και η συνδιαφήμιση τότε τα κονδύλια για τις εκστρατείας προώθησης είναι περισσότερα.

«Εμείς τουλάχιστον για φέτος διαγράφουμε το 2019, πρέπει να επικεντρωθούμε να πιάσουμε τους περσινούς αριθμούς και η χρονιά αυτή», πρόσθεσε ο Υφυπουργός Τουρισμού.     Τέλος, προανήγγειλε μέτρα ενίσχυσης του εγχώριου τουρισμού, λέγοντας πως αυτή τη στιγμή το Υφυπουργείο προβαίνει σε υπολογισμούς και θα προβεί σε ενημέρωση εν ευθέτω χρόνω. Δέκα εκ θέσεις από αεροπορικές εταιρείες Εξάλλου, η Διευθύντρια Αεροπορικής Ανάπτυξης της Hermes Airports, Μαρία Κουρούπη, ανέφερε ότι, ενώ οι αεροπορικές θέσεις από Ουκρανία και Ρωσία ήταν γύρω στα 2,2 εκατομμύρια θέσεις, αυτή τη στιγμή οι αεροπορικής εταιρείες εξακολουθούν να διατηρούν για την Κύπρο γύρω στα 10 εκατομμύρια θέσεις σε 38 χώρες από 50 αεροπορικές εταιρείες.

«Αν καταφέρουμε να αυξήσουμε τον δείκτη πληρότητας γύρω στο 10% μπορεί να μιλούμε για 300.000 με 350.000 επιβάτες, σε αφίξεις τουριστών , περίπου δηλαδή θα μπορούσε να σωθεί το 30% ίσως και το 40% της χάνουμε από τη Ρωσία και την Ουκρανία», είπε, προσθέτοντας πως και η Hermes κάνει επιπλέον προώθηση με αεροπορικές εταιρείες, ενώ θα αλλάξουν τα κίνητρα.   Τόνισε ωστόσο ότι λόγω και της τιμής του πετρελαίου δύσκολα θα προστεθούν νέες πτήσεις αυτή την περίοδο, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες θα προσπαθήσουν να μεγιστοποιήσουν τα υφιστάμενα πτητικά προγράμματα γεμίζοντας τα αεροπλάνα.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ, Χάρης Λοϊζίδης είπε από την πλευρά του πως με το έργο που έγινε τα τελευταία χρόνια το Υφυπουργείο μπορεί αυτή τη στιγμή να εστιαστεί στις αγορές από τις οποίες υπάρχουν πτήσεις. «Και συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να σπρώξουμε αυτές τις πτήσεις να ανεβούν από την πληρότητα του 50% στο 80% με 85% για να αντικαταστήσουμε τις απώλειες», συμπλήρωσε.   «Πάντα ήμασταν στόχος κριτικής ότι αποθέσαμε όλα μας τα αυγά στη Βρετανία και τη Ρωσία. Είναι εύκολο κάποιος να κάνει κριτική από τον καναπέ.  Ωστόσο οι 9 αγορές που αναφέρθηκαν προηγουμένως δεν είναι καινούργιες αγορές, είναι παραδοσιακές από τις οποίες υποφέραμε για χρόνια από έλλειψη πτήσεων», είπε.

Στο μεταξύ, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο κ. Λοϊζίδης διατύπωσε την άποψη ότι καθώς οι χώρες σταδιακά άρουν τα μέτρα κατά της πανδημίας για τους ταξιδιώτες, «και εμείς θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να καταργηθεί το Cyprus Flight Pass τόσο για τους ξένους όσο και για τους Κύπριους και παράλληλα να δοθούν οι απαιτούμενες χαλαρώσεις για το θέμα του safe pass το οποίο είναι ένα αναγκαστικό εργαλείο που χρησιμοποιούν σήμερα οι συμπατριώτες μας για να κυκλοφορούν εντός της αγοράς». Το θέμα για το γίνεται με το Cyprus Flight Pass ήγειρε και ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσης Παντελίδης.  

Ο Χρίστος Ζαννέττου, Πρόεδρος της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Αμμοχώστου και Δήμαρχος Αγίας Νάπας τόνισε πως «η κυβέρνηση να αποφασίσει χθες, ποια θα είναι τα κίντηρα που θα δώσει στην τουριστική βιομηχανία», σημειώνοντας ότι η τουριστική βιομηχανία και οι παρεμφερείς επιχειρήσεις θα επηρεαστούν σύντομα.   «Ειδικά στην επαρχία Αμμοχώστου θα παραμείνουν πάρα πολλές μονάδες που δεν θα λειτουργήσουν», είπε.   Επιθετικό Μάρκετινγκ Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κυριάκος Χατζηγιάννης τόνισε πως «πρέπει να ακολουθήσουμε επιθετική πολιτική με επιθετική προώθηση στη βάση επιθετικού μάρκετινγκ».

Χαιρέτισε την ετοιμότητα του Υφυπουργού Τουρισμού ώστε «να προσαρμόσει τις νέες δράσεις του μάρκετινγκ προκειμένου να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησής τους χωρίς να χρειάζεται να ξεκινήσουμε εξ υπαρχής δράσεις σε ξένες αγορές με τις οποίες δεν υπάρχει επαρκής σύνδεση».   Εκ μέρους του ΑΚΕΛ, ο Κώστας Κώστα, είπε πως το κόμμα εδώ και χρόνια επεσήμανε ότι «δεν πρέπει να βάλουμε όλα μας τα αυγά σε δύο καλάθια», προσθέτοντας ότι δεν είναι ικανή  άντληση μεγάλου αριθμού τουριστών αό άλλες αγορές στις δοσμένες συνθήκες σε βαθμό κάλυψης τις απώλειες από Ρωσία και Ουκρανία. Ζήτησε επίσης την επέκταση του σχεδίου προώθησης εγχώριου τουρισμού και την αύξηση της διαφήμισης του Υφυπουργείου σε μεγάλες αγορές, ενίσχυση των κινήτρων σε αεροπορικές εταιρείες.

Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ, Μιχάλης Γιακουμή εισηγήθηκε την ενίσχυση της αποδοτικότητας των ξενοδοχειακών μονάδων, που θα μειώσει το κόστος δίνοντας τη δυνατότητα πιο ελκυστικών πακέτων, επιμήκυνση τουριστικής περιόδου, προσέλκυση διεθνών αλυσίδων ξενοδοχείων στην Κύπρο, καθώς και την δυνατότητα εργοδότησης προσώπων από τρίτες χώρες στη βιομηχανία.   Εξάλλου, εκπρόσωπος της ΟΕΒ αναφέρθηκε στο υπόμνημα που απέστειλε η Ομοσπονδία προς την κυβέρνηση για εκπόνηση σχεδίων στήριξης στη βάση του προτύπου της πανδημίας και ειδικά στις περιοχές που έχουν μεγάλη εξάρτηση από την αγορά της Ρωσίας και της Ουκρανίας, ενώ και το ΚΕΒΕ, όπως ανέφερε εκπρόσωπός του, βρίσκεται σε συνεννόηση με συνδέσμου μέλη του για την ετοιμασία υπομνήματος που θα υποβληθεί στην κυβέρνηση.

Σε μια άλλη εξέλιξη οι συντεχνίες ΣΕΚ, ΠΕΟ και ΔΕΟΚ τάχθηκαν ξανά εναντίον της εργοδότησης προσώπων από τρίτες χώρες στην ξενοδοχειακή βιομηχανία. Θα ήταν μέγα σφάλμα να δοθεί άδεια σε πολίτες τρίτων χωρών να εργοδοτηθούν στον τουρισμό πριν έχουμε πιο ξεκάθαρη εικόνα για την εξέλιξη της κρίσης, ανέφερε εκπρόσωπος της ΣΕΚ, ενώ εκπρόσωπος της ΠΕΟ σημείωσε πως 2.500 φοιτητές μπορούν να εργοδοτηθούν άνετα αυτή την περίοδο.

Ρ.Σ

Τελευταία Ενημέρωση: 15 Μαρτίου 2022 - 15:16

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

18 Νοεμβρίου
Αυξητική τάση καταγράφουν οι σεξουαλικές κακοποιήσεις παιδιών στην Κύπρο
18:45
Τίτλοι Ειδήσεων: Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024
18:00
Μπαράζ Ισραηλινών επιθέσεων στη Λωρίδα της Γάζας -20 Παλαιστίνιοι νεκροί...
17:17
Τουρκία: Αναληθείς οι πληροφορίες ότι η Χαμάς μετακόμισε από το Κατάρ στην Άγκυρα
16:29
Η Unesco καταδίκασε την καταστροφή από τη Ρωσία του ιστορικού κέντρου της Οδησσού
16:24
Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης δεν "χαριεντίστηκε" με τον Ερντογάν, λέει ο Βίκτωρας
16:18
Χαρτσιώτης: Η πολιτεία θα αυστηροποιήσει τα μέτρα που λαμβάνει για θέματα οδικής ασφάλειας
15:41
Υπουργός Εξωτερικών: Η συνεργασία με τις ΗΠΑ αποτελεί αναγκαιότητα, όχι επιλογή
15:30
Μήνυμα Προέδρου για Στρατηγική Πρόληψης και Διαχείρισης Βίας στα Σχολεία
14:57
Μηδαμινή η συγκέντρωση νερού στα φράγματα το τελευταίο τριήμερο, παρά την αυξημένη βροχόπτωση
13:33
Το 50 % της κανονικής για το μήνα Νοέμβριο ξεπέρασε η βροχόπτωση στην Κύπρο το τελευταίο τριήμερο
13:29
Αύριο η κηδεία των τριών νέων που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα στο Φρέναρος-Σε πολυτραυματισμό ο θάνατος τους
12:01
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.