Νέο στρατιωτικό δορυφόρο έθεσε σε τροχιά το Ιράν - Καχύποπτη η Αμερική

Το Ιράν ανακοίνωσε σήμερα πως έθεσε σε τροχιά ένα νέο στρατιωτικό δορυφόρο, την ώρα που οι διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στη Βιέννη με στόχο τη διάσωση της διεθνούς συμφωνίας για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα βρίσκονται σε κρίσιμη φάση.

«Ο δεύτερος ιρανικός στρατιωτικός δορυφόρος με την ονομασία Nour-2 εστάλη στο διάστημα με τον πύραυλο Κασέντ που ανήκει στις αεροδιαστημικές δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης και τέθηκε με επιτυχία σε τροχιά σε ύψος 500 χιλιομέτρων», μετέδωσε το επίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA.

Οι Φρουροί της Επανάστασης παρουσίασαν τον Nour-2 ως έναν «αναγνωριστικό δορυφόρο», σύμφωνα με ανακοίνωση στον επίσημο ιστότοπό τους Sepah News.

Τον Απρίλιο 2020 είχαν εκτοξεύσει τον πρώτο στρατιωτικό δορυφόρο τους, τον Nour-1. Για τις Ηνωμένες Πολιτείες, η εκτόξευση αυτή είχε αποδείξει πως το ιρανικό διαστημικό πρόγραμμα προοριζόταν για στρατιωτικούς μάλλον παρά για εμπορικούς σκοπούς.

Ο Sepah News ανέφερε σήμερα πως ο Nour-1 «εξακολουθεί να είναι ενεργός». «Νουρ» σημαίνει φως στα περσικά.

Ο Nour-2 βρίσκεται σε τροχιά σε ύψος 500 χιλιομέτρων. Ο Nour-1 είχε τεθεί σε τροχιά σε ύψος 425 χλμ. από την επιφάνεια της Γης.

Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις υποστηρίζουν πως η ίδια βαλλιστική τεχνολογία που χρησιμοποιείται για να τεθούν δορυφόροι σε τροχιά, μπορεί επίσης να επιτρέψει στην Τεχεράνη να εκτοξεύσει όπλα μεγαλύτερου βεληνεκούς, περιλαμβανομένων ενδεχομένως πυρηνικών κεφαλών.

Η Τεχεράνη αρνείται τους αμερικανικούς ισχυρισμούς ότι η δραστηριότητά της αυτή καλύπτει την ανάπτυξη βαλλιστικών πυραύλων και λέει πως ουδέποτε επεδίωξε να αναπτύξει πυρηνικά όπλα.

Η εκτόξευση του νέου δορυφόρου πραγματοποιήθηκε με φόντο αισιόδοξες δηλώσεις για μια επικείμενη συμφωνία στις πυρηνικές διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στη Βιέννη.

Το διακύβευμα είναι να επιστρέψουν οι ΗΠΑ στη διεθνή συμφωνία που είχε συναφθεί το 2015 -η Ουάσινγκτον αποχώρησε απ' αυτή το 2018- και να επιστρέψει η Τεχεράνη στην τήρηση των δεσμεύσεών της.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταιες Ειδησεις

24 Ιουνίου
Κυπριακό: Καθοριστική για πολυμερής διάσκεψη η συνάντηση Γκουτέρες - Ολγκίν
22:11
Πρώιμη η χρηματοδότηση για επαναπατρισμό μεταναστών, λέει η Κομισιόν
22:06
Σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων: Στο κελί ψυχολόγος και προπονητής
22:03
Τίτλοι Ειδήσεων: Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026
22:00
ΠτΔ: «Η Κυβέρνηση υλοποιεί συνεκτική στρατηγική για την Ανώτερη Εκπαίδευση»
21:59
Για θέματα ναυτιλιακού ενδιαφέροντος μίλησε στη Ρώμη η Χατζημανώλη
21:54
Οι ΗΠΑ δεν θέλουν να φύγει ο στρατός του Ισραήλ από τον Λίβανο, λέει ο Κατς
21:50
Ρούμπιο: «Οι ΗΠΑ δεν θα υπονομεύσουν την ασφάλεια των συμμάχων τους στον Κόλπο»
21:26
Χειροπέδες σε τέταρτο ύποπτο για υπόθεση προμήθειας ναρκωτικών
19:34
"Καίγεται" η Ευρώπη από πρωτοφανές κύμα καύσωνα - Θερμοκρασίες ρεκόρ
19:30
Την επόμενη εβδομάδα επαναρχίζουν οι τεχνικές συνομιλίες ΗΠΑ - Ιράν
19:24
Νομική Υπηρεσία: Όχι σε ποινική δίωξη Νίκου Σύκα
17:50
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με τη χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρόλ- να μεταφέρονται σε διαδικτυακό περιβάλλον από όπου μπορούν να παρακολουθήσουν ετεροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες της Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1, ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚ HD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή, στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστεί για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλεί να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εισέρχεται στην πλατφόρμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στη ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέπει να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.